enkel U10 wordt gebruikt voor de switch matrix
OK, dus de MPU testen... Je hebt daar dus enkel een kabeltje voor nodig (liefst met klemmen aan beide zijden, maar da's niet per se nodig). En op zo'n oude Bally kan het ook handig zijn als je een handlanger hebt die naar het display kijkt om te zeggen wat er op komt terwijl jij aan de CPU aan het prutsen bent...
* Zet de kast (opnieuw) in die switch test en trek J2 en J3 uit op de CPU. Nu zou er op de display "0" moeten komen. Als er een ander getal komt, mag je al stoppen en zitten we met een probleem op de CPU.
* Zet alle DIP swiches op de CPU op OFF
* Neem je kabeltje en hou het met één kant tegen J2-1 (dit is dus Pin 1 van connector J2). Raak met de andere kant één voor één de pinnetjes 8 t.e.m. 15 van J2 aan. Op het display zou nu de aanduiding moeten gaan van 1 t.e.m. 8. (Een 1 zou moeten verschijnen bij het aanraken van pin 8, een 2 voor pin 9, een 3 voor pin 10, ...) Dat was de eerste kolom van de switch matrix.
* De volgende kolommen zijn analoog: verplaats de eerste kant van je kabeltje naar J2-2 en ga opnieuw de pinnen 8 t.e.m. 15 af. Het display zou nu de "switches" 9 t.e.m. 16 moeten tonen. Dat was de tweede kolom. Doe hetzelfde voor kolom 3, 4 en 5 (bevinden zich op J2-3, J2-4 en J2-5)
Als je alles afloopt in die volgorde zou de aanduiding op het display mooi één voor één moeten stijgen van 1 tot 40. Als dat niet het geval is, zitten we met een probleem op de CPU.
Als je de pinnetjes niet kan onthouden, kan je gewoon de switch matrix uit de handleiding (die wat ik hier ook eerder gepost heb) er naast leggen. Daar staan de 5 kolommen onderaan aangeduid (van ST0 -> ST4). De switches worden genummerd van boven naar onder en van links naar rechts. Zo dus:
Als dit allemaal in orde is, kan je ook nog even J3 checken. Die bevat enkel de eerst twee kolommen. (ST0 zit op J3-2, ST1 op J3-3). De rijen komen daar op J3 binnen op pinnen 9 t.e.m. 16.
Veel geluk!
Als het niet duidelijk is, laat je maar iets weten. Of je mag me ook bellen, want je hebt mijn nummer nog, denk ik?