Ondertussen wat materiaal besteld (dat ik nog niet in huis had omdat ik er toch niet kon mee werken

):
- alle fuses uitgemeten met mijn nagelnieuw multimeterke: ene defect, maar flipper werkt nog niet
- alle stekkers afgegaan en aangedrukt
- power board print hing er maar half in, netjes op zijn plaats gezet en vastgemaakt
- spanning meten op de coil..... owwww, hier is een draadje los.
- volgende item in gebruik genomen: de soldeerbout
(oh the horror). Testje gesoldeerd: ok; draadje er terug aangezet: yay! Flipper terug ok!
Maar helaas, de miserie blijft maar duren: na 2 spelletjes is het
terug aan de linkerflipper om eruit te gaan.
Met het multimeterke weer alle fuses nagegaan: jawel, terug er 1 uit op het fliptronics board.....

Aangezien mijn eerste dozeke met zekeringen ondertussen bijna leeg is, moet er toch ergens iets anders aan de hand zijn dat ervoor zorgt dat die zekeringen er altijd doorgaan.
Enfin, zekering erin, en toen was het weer de beurt aan de "phantom flipper". Omdat een beeld meer zegt dan 100 (1000?) woorden:
hier wat bewegende beeldjes van het fenomeen. (filmke duurt maar een 30-tal sec).
Ten einde raad de flipperknoppen bestudeerd - blijkbaar werkt dat niet meer met bladveren, maar met een optische verbinding. "Opto" heet dat ding blijkbaar, eraf gehad, niet speciaal vuil.....
Totdat ik zag dat die linkse knop een andere was dan de rechtse, en lijkt zelfs een beetje "korter" te zijn. Daarom de theorie dat er dus nog nét contact gemaakt wordt zonder dat de knop ingedrukt wordt (langs de andere kant, zo'n plastiekse is nu ook niet zó breed).
Mijn vraag na deze litanie:
kan het zijn dat zo'n "vals contact" de fuse er altijd laat doorgaan? Does this make any sense?
In ieder geval werkt alles terug naar behoren na het hermonteren van dat opto boardje, straks eens nieuwe flipperknoppen bestellen se. En dan hopen dat het voorgoed opgelost is.
Of als er iemand nog ideeën heeft, hoor ik ze graag natuurlijk.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.