The Shadow

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

The Shadow

Bericht door zwartepanter » 21 feb 2012, 16:52

Ok, nu hij helemaal terug in elkaar steekt heb ik eens een testspelletje gedaan... te gek gewoon, maar :( :

1. de magneet trekt de bal niet in de lock, de magneet werkt wel
2. de droptarget ervoor wil niet echt naar boven komen, hij doet dit dan verschillende keren na elkaar
3. er brandt maar één lichtje op het miniplayfield, alle lampjes werken nochtans...

Iemand dit al eens voorgehad of erover gelezen? Thanks alvast!

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Re: The Shadow

Bericht door David Pinball Wizz » 21 feb 2012, 17:05

1) is je speelveld nog effen daar?
2) is de switch goed? Die ziet of hij beneden staat? werkt het goed in coil test?
3) nergens een draad afgebroken?

let op voor krassen in je display panel als je aan het mini speelveld werkt..!
IFPA Country Director Belgium

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 21 feb 2012, 17:10

Bedankt voor je reply David! Al wat verhalen gelezen op rgp, ik ga straks alles eens testen en nakijken... kzou toch zo graag willen voortdoen met de AFM... :whip:

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 21 feb 2012, 18:20

Dus ff alles getest. De gele droptarget kwam ook niet naar boven, in test gaat hij wel naar boven en dan naar beneden indien gewenst. Doch in het spel springt hij dus niet naar boven??? :madman:

De rode "muur"droptarget gaat in test naar boven, maar blijft niet boven. Ook zegt hij dat de switch nu plots slecht is, nochtans klikt die bv. wel... Ik vermoed die kleine coil... Aan de magneet zelf is alles nog vlak, heb er ff een mylar overgedaan maar verandert niet echt iets.

Alle lampjes op het miniplayfield gaan nu wel, er zaten toch nog slechte bij. :oops:

Zo, weer ff gaan lezen dan maar. Alle draden zien er goed uit, coils werken dus...??? Goh, en den AFM staat hier te wachten... HELP, HELP, HELP!!!

David Pinball Wizz

Bericht door David Pinball Wizz » 21 feb 2012, 19:14

staan ze niet disabled ofzo? normaal heb je twee tests (drop down en up).
Daarnaast kan je dus manueel testen of hij wel mechanisch ok is.

En de switch is voor de down positie, niet voor de up dacht ik. Is dit niet omgekeerd bij die van u?

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 21 feb 2012, 20:45

Ok, net een uurtje bezig geweest. Wat bleek? Bij de switch van de gele droptarget zat er geen ijzertje meer op, dus nieuw gestoken en hopla, hij gaat naar boven bij de start van een spel. Helaas wil hij, nadat je ertegenaan schiet en het battlefield betreed, niet meer omhoog komen.

Vervolgens de rode muurdroptarget... alles uiteengehaald en de kleine coil bekeken, gepoetst en terug in elkaar gestoken... af en toe blijft de muur nu staan, soms zakt hij niet goed naar beneden, magneet trekt de bal nog steeds niet in de lockarea... switch van de target is goed... denk ik ...

De droptargets op het battlefield komen niet omhoog als je ze allemaal naar beneden hebt gespeeld...

:( :madman: :run:

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 22 feb 2012, 12:31

Ok, net ff bezig geweest et voila: de gele droptarget werkt perfect! :yahoo:

De rode muurtarget gaat nu ook steeds omhoog maar wil niet helemaal naar beneden, de magneet doet zijn werk ook goed, alleen gooit hij de bal tegen het stukje muur aan... we zijn er bijna.

Ook de targets van het battlefield doen nog steeds niks, seffens alles daar eens checken.

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 22 feb 2012, 14:23

:yahoo: :yahoo: :yahoo:

Alles werkt prima! Ik heb de rode muurtarget door een nieuw exemplaar vervangen, nog eens alles nagekeken en wat bijgeregeld, de veer aangepast en hij doet het nu perfect, net als de magneet.

Wat betreft de droptargets van het battlefield, ik had de print er verkeerd opgezet, omgedraaid dus. Natuurlijk deden die opto's dan niks :oops: :oops: :oops: . Afin, nu doen die het ook prima. Eén vraagje alleen hieromtrent: als je één gele target raakt, springt die direct terug naar boven. Is dat de bedoeling bij het battlefield?

David Pinball Wizz

Bericht door David Pinball Wizz » 22 feb 2012, 14:36

dat is de bedoeling, tenzij op de display de teller van het aantal nog te maken hits op 0 staat.

eigenlijk had je ons niet nodig dus voor deze fixes, als ik het allemaal nog es bekijk :)

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 22 feb 2012, 14:38

Oef dat het zo hoort. Ja, ik stelde deze vragen voor de ervaringen van andere leden, da's altijd makkelijker hé als je samen denkt... maar idd, goed alles nalopen en bekijken/redeneren en soms lukt het dan vanzelf :good: . Thx!

Plaats reactie