Vreemd probleem addams family

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
JoachimR
Real name: Joachim Reniers

Vreemd probleem addams family

Bericht door JoachimR » 19 feb 2012, 21:27

Ik zit met een zeer vreemd probleempje met mijn addams family. Bij thing flips flippert hij al direct als de bal de bovenste switch op de ramp activeert in plaats van wanneer hij de opto aan de flipper activeert.

Weet er iemand hoe de programatuur hiervan in elkaar zit? Ik dacht dat hij de bovenste moest activeren en zich dan africht op de opto onderaan wanneer hij deze activeert. Mijn eerste idee was dat de opto misschien bleef hangen, maar deze doet het in de test perfect en ook moest deze activeren zie je dat aan de 5x swamp bonus oplichten en dat doet hij alleen als er echt een bal langs de opto komt.

Misschien ook belangrijk om te vermelden is dat dit probleem begonnen is nadat ik een nieuw pinled bord geplaatst heb. Voor de rest werkt alles perfect, dus ik zou het vreemd vinden dat het aan het bord zou liggen. Ook zitten er de gold roms in.

Iemand een idee?

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: Vreemd probleem addams family

Bericht door zwartepanter » 19 feb 2012, 21:42

Heb ff zitten lezen voor je en je kan proberen de ribbon cable van fliptronic naar cpu te reseaten of een reset van de flip doen in het menu...

JoachimR

Bericht door JoachimR » 19 feb 2012, 21:45

Reset had ik al gedaan, zal de ribbon cable zo snel mogelijk eens checken en dan laat ik het weten :)

taito6581
Real name: Peter Smets
Contacteer:

Bericht door taito6581 » 19 feb 2012, 21:55

die ribbons ook is met een tangske terug samenpitsen. heeft bij mijn TFTC de raarste audio issues opgelost.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

JoachimR

Bericht door JoachimR » 19 feb 2012, 23:30

Heb de ribbon cables is gereseat en ook de pinnen wat samengenepen, maar het probleem blijft :(

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 20 feb 2012, 09:12

Euh... verschillende keren reseaten best... en dan "new location" in menu aanklikken?

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 20 feb 2012, 09:21

de opto al getest in de switch test ? :)
en idd verder die new location in zelftest doen zodat de kast zichzelf calibreert.

David Dierickx
Real name: David Dierickx

Bericht door David Dierickx » 20 feb 2012, 16:34

flippers.be schreef:de opto al getest in de switch test ? :)
en idd verder die new location in zelftest doen zodat de kast zichzelf calibreert.
Ik sluit me aan bij Aeneas
Het is 9/10 de opto switch net boven de thing flip.
Uitleg had ik al gegeven op gameroom maar zag dan dit topic nog eens dubbel.

David

stEmE
Real name: Steven Meeussen

Bericht door stEmE » 20 feb 2012, 18:16

Heb ongeveer hetzelfde gehad. Opto's vervangen en nieuwe locatie ingegeven om te calibreren en probleem was opgelost.
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

JoachimR

Bericht door JoachimR » 20 feb 2012, 19:02

Bedankt voor jullie ideeën. Ik werk altijd aan mijn flipper zonder het stopcantact ingeplugd, net nog dat ietsje veiliger :) Ik vermoed dat ik dieLM339 niet kan testen, maar ik heb nog een setje nieuwe opto's liggen dus zal daar al eens mee beginnen. Misschien dat het nieuwe mpu bord wat gevoeliger is als het oude :). in ieder geval zoals reeds gezegd is hij in test perfect en geeft hij alleen punten zolang er ook effectief een bal passeert. ik laat het wel weten moest dit het probleem oplossen en anders ook 8-) .

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 20 feb 2012, 19:29

of geen van de 3 swamp targets die 'dicht' staat?

Ik vermoed ook iets met de opto. triggert hij niet mee samen met de ramp switch(es)?
IFPA Country Director Belgium

Gunske
Real name: Kevin Guns

Bericht door Gunske » 21 feb 2012, 10:55

JoachimR schreef:Bedankt voor jullie ideeën. Ik werk altijd aan mijn flipper zonder het stopcantact ingeplugd, net nog dat ietsje veiliger :) Ik vermoed dat ik dieLM339 niet kan testen, maar ik heb nog een setje nieuwe opto's liggen dus zal daar al eens mee beginnen. Misschien dat het nieuwe mpu bord wat gevoeliger is als het oude :). in ieder geval zoals reeds gezegd is hij in test perfect en geeft hij alleen punten zolang er ook effectief een bal passeert. ik laat het wel weten moest dit het probleem oplossen en anders ook 8-) .
Had indertijd met mijn WH20 een gelijkaardig probleem; opto werkte perfect tijdens switch-test, tijdens het spelen niet meer. Oorzaak: koude soldeer op één van de voetjes zender/ontvanger of een defect bij één van de 2. Dus eerst opnieuw solderen, als het dan nog niet goed is (ik geloof) eerst de zender dan de ontvanger vervangen.
:good:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

JoachimR

Bericht door JoachimR » 01 mar 2012, 17:53

Ik heb eindelijk even tijd gehad om de opto's te vervangen en heb ook ineens de ramp switch mee vervangen omdat deze ook bijna aan het einde van zijn levensduur was. Maar het heeft allemaal geen effect gehad :(

Nu, de problemen zijn gekomen door het nieuwe pinled MPU bord te plaatsen, dus volgens mij zit daar het probleem ergens in. Foutje tijdens de productie? En anders toch het opto bord misschien, want hier is al duchtig op gesoldeerd.

Nu is de vraag, heeft er hier iemand nog een MPU bord en zo een opto bordje liggen dat ik eens mag komen halen om dit uit te testen? zodat we al een en ander kunnen uitsluiten?

Plaats reactie