Mame Tutorial
Mame Tutorial
Iemand die hier een tutorial zou kunnen maken over mame, en de roms installeren ervan?
want ik heb dit geprobeerd met filmpjes van op het internet maar ik moet blijkbaar altijd iets verkeerd doen want mijn roms staan wel in mame, maar als ik ze open geeft hij een fout weer.
Thx
want ik heb dit geprobeerd met filmpjes van op het internet maar ik moet blijkbaar altijd iets verkeerd doen want mijn roms staan wel in mame, maar als ik ze open geeft hij een fout weer.
Thx
In: F14 Tomcat, NBA FB
Out: Star Trek 25th, RFM, Flintstones, HOOK, NBA FB, Gold Wings, LOTR...
- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Re: Mame Tutorial
Hangt er natuurlijk al sterk vanaf met welk frontend je wilt gaan werken.
Take my advice...I don't use it anyway....
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
GAMEEX misschien? kweet het niet goed, is voor in een latere fase in een cabinet te steken
Heb maximus arcade nu op pc staan, mame erin geload, twee spelletjes, ze starten beide, en dan krijg ik zwart scherm... iemand tips ?
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
Wanneer krijg je precies het zwart scherm? Als je er uit wilt gaan? Of direkt na het starten?
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
Ik selecteer de rom, hij load. En dan nix meer..Kuroto schreef:Wanneer krijg je precies het zwart scherm? Als je er uit wilt gaan? Of direkt na het starten?
- Baron Shadow
Weet je wel zeker dat dit een werkende rom is ?
Ik heb in gameex een hoop roms maar zitten er ook in die gewoon niet werken.
nu heb ik een werkende rom, deze opent in mame.Baron Shadow schreef:Weet je wel zeker dat dit een werkende rom is ?
nu als ik maximus wil opstarten zegt hij dat er een fout is met mame, moet ik zelf een gamelist maken, of deze genereren? ben een leek hierin hé dus...
- Baron Shadow
Kijk hier eens naar http://youtu.be/fK5ejMsc8tQ
Heb nu een oudere mame gedownload, maximus arcade eens herinstalleerd, allemaal hetzelfde gedaan als ervoor, werkt nu wel
een blij man dus!
als ik alles op punt heb zal ik hier dan een tutorial plaatsen.
ondertussen iemand uit oost vlaanderen met een harde schijf vol met roms, images, movies ed. ? pm..
Thx

als ik alles op punt heb zal ik hier dan een tutorial plaatsen.
ondertussen iemand uit oost vlaanderen met een harde schijf vol met roms, images, movies ed. ? pm..
Thx
regio gentStevenQuintijn schreef:Oost-Vlaanderen ??![]()

kon niet wachten en ben ondertussen al 25gb rom's aant downloaden 

- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
+1. Een dikke 300 gig geloof ik.StevenQuintijn schreef:De volledige set is nog veel groter hoor...

Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- Saru
- Real name: Severijn Huion
- Contacteer:
Mijn setje is incl CHD's 
Weet niet just hoe groot het is.
Ook pak videootjes en prentjes erbij.
Maar is nog een "ouder" setje. (142 dacht ik) (of toch al 144 maar zonder de updates)
Moest ik nu nog eens alles in orde zetten kzou op mijne arcadebak kunnen spelen
Maarjah... de tijd en goesting zijn er niet he

Weet niet just hoe groot het is.
Ook pak videootjes en prentjes erbij.
Maar is nog een "ouder" setje. (142 dacht ik) (of toch al 144 maar zonder de updates)
Moest ik nu nog eens alles in orde zetten kzou op mijne arcadebak kunnen spelen

Maarjah... de tijd en goesting zijn er niet he

Have: Phantom Of The Opera, Judge Dredd, Mame Cab, Lucky 21, Electronic Dart
Ik had/heb hier ook nog een arcade-projectje staan dat dringend wat werk vergt.
Daarom de luie oplossing: is er iemand naar wie ik eens zou kunnen komen met mijn pc (of hardeschijf) om dan een kopietje te maken van zijn volledig in orde staande mappen met emulators, roms, pictures, videos,...?
Of is dit heiligschennis dat ik dit vraag aangezien de meeste de fun halen uit het zelf gereed maken van hun arcadekast?
Ik heb zelf in principe reeds alle roms voor N64, NES, SNES.
Voor Mame ook, maar dat zijn verouderde versies...
Daarom de luie oplossing: is er iemand naar wie ik eens zou kunnen komen met mijn pc (of hardeschijf) om dan een kopietje te maken van zijn volledig in orde staande mappen met emulators, roms, pictures, videos,...?
Of is dit heiligschennis dat ik dit vraag aangezien de meeste de fun halen uit het zelf gereed maken van hun arcadekast?

Ik heb zelf in principe reeds alle roms voor N64, NES, SNES.
Voor Mame ook, maar dat zijn verouderde versies...
Daar kan ik helaas niet bij helpen. Weet ook niet of het zo evident is als gewoon de boel kopiëren, maar het is mogelijk.
*** Q is good for you !! ***
- Baron Shadow
Het is wel mogelijk natuurlijk al zal het afhangen van met welk besturingssysteem je werkt.
En welke frontend je zou willen gaan draaien aangezien er voor sommige wel betaald moet worden.
Ben zelf weleens achter een Hyperpin setup aangeweest want wil een doigitale flipper gaan bouwen maar ook niet gelukt helaas (dus mocht iemand me hieraan kunnen helpen).
Verder hangt de performance natuurlijk verder van je systeem af.
Ik heb hier momenteel zelf een setup liggen met een gratis gameex versie (met nag screen) met ongeveer 5000 roms en een aantal lasergames Staat volgens mij op een 40gb HD en zou ik eventuueel wel kunnen leveren incl HD dus PM maar een voorstel.
En welke frontend je zou willen gaan draaien aangezien er voor sommige wel betaald moet worden.
Ben zelf weleens achter een Hyperpin setup aangeweest want wil een doigitale flipper gaan bouwen maar ook niet gelukt helaas (dus mocht iemand me hieraan kunnen helpen).
Verder hangt de performance natuurlijk verder van je systeem af.
Ik heb hier momenteel zelf een setup liggen met een gratis gameex versie (met nag screen) met ongeveer 5000 roms en een aantal lasergames Staat volgens mij op een 40gb HD en zou ik eventuueel wel kunnen leveren incl HD dus PM maar een voorstel.
- wza1979
- Real name: William van de Zand
GameEx is inderdaad gewoon te kopie-eren + hele riedel. Ik heb inmiddels 3 arcades gemaakt.
Wel telkens opnieuw even XP erop zetten, want pc hardware is vaak anders, maar daarna kun je alles gewoon overzetten en draaien maar.
Wel telkens opnieuw even XP erop zetten, want pc hardware is vaak anders, maar daarna kun je alles gewoon overzetten en draaien maar.
Ik was vooral aan 't kijken naar Hyperspin, maar dit ziet er ook wel leuk uit, en als dit inderdaad zo makkelijk over te nemen is...
Iemand in de regio Vlaams-Brabant, Brussel of Limburg waar ik eens mag langskomen met mijn schijfje?
Is dat dan inclusief die zichtbare filmpjes of prentjes wanneer je op een titel komt te staan?
Iemand in de regio Vlaams-Brabant, Brussel of Limburg waar ik eens mag langskomen met mijn schijfje?
Is dat dan inclusief die zichtbare filmpjes of prentjes wanneer je op een titel komt te staan?
kijk effe op de newsgroups, er is een post van de volledige hyperspin (96Gb)
Heb je een link?
Op "de baai" staan enkele torrents van +210GB chd's.
Met 3 seeders heb ik het downloaden opgegeven toen ik na 3 dagen al op 0,3% zat...
Zal me eens moeten verdiepen in nieuwsgroepen gedoe. iemand tips to point me in the right direction?
Mijn laatste ervaring met nieuwsgroepen was met bommanews op de telenet newsbin... Ik neem aan dat dit ondertussen ook gedateerd is
Als je zoekt op combinatie van lovok + mame kom je wel verschillende downloads tegen. Of ze download & play zijn, weet ik niet.
Mvg,
Met 3 seeders heb ik het downloaden opgegeven toen ik na 3 dagen al op 0,3% zat...
Zal me eens moeten verdiepen in nieuwsgroepen gedoe. iemand tips to point me in the right direction?
Mijn laatste ervaring met nieuwsgroepen was met bommanews op de telenet newsbin... Ik neem aan dat dit ondertussen ook gedateerd is

Als je zoekt op combinatie van lovok + mame kom je wel verschillende downloads tegen. Of ze download & play zijn, weet ik niet.
Mvg,
What i write is my opinion. Opinions are just like a%&holes. Everyone has one.....