Markt verzadigd met dure pins ?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door wza1979 » 03 jan 2012, 21:56

Zoals de meesten hier kijk ik iedere dag meerdere keren op sites als Marktplaats, NFV, hier en op het Duitse Flippermarkt.de. En dat al jarenlang.

Nu zie ik misschien een trend ....

Een tijdje terug zag je gerenoveerde flippers zoals AFM, MM en MB's voor veel geld weggaan. Zodat, de persoon die de boel restaureerde, er het geld eruit kon halen. Nieuw speelveld, nieuwe decals etc.
Deze werden goed en snel verkocht.
Langzaam zag je ze al wat langer te koop staan en kwamen er ook steeds meer andere figuren bij, die ook een graantje wilden meepikken.
De laatste weken worden er veel van deze flippers aangeboden, maar het lijkt alsof de vraag van deze gerenoveerde kasten sterk aan het afnemen is.

Wat denken jullie ?

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4384
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door David Pinball Wizz » 03 jan 2012, 22:08

Ik denk dat de prijs soms (ondanks de grondige renovatie) te duur is en als mensen dan beginnen redeneren dat ze voor dat geld 2 of 3 andere toptitels kunnen krijgen, ze al gauw die richting uitgaan.

En mensen restaureren ook vaak graag zelf es.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 837
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door jay-jay » 03 jan 2012, 22:20

beide redeneringen hierboven berusten op waarheid :!:
maar er is "zeker nu op dit moment " nog een andere zeer belangrijke factor in het spel.......


$$$$$$$$$, let wel iedereen heeft net een dure maand achter de rug.
sinterklaas ( okay niet overal )
kerst
nieuwjaar

nu net aan het begin van het nieuwe jaar, beginnen ze te komen. de rekeningen. nu ben ik mss ouderwets, maar wat ik betaald heb, daar ben ik vanaf. ik betaal dus mijn verzekeringen in een keer, enz. dat hakt er dus best wel even in dan
en ook ik heb geen zak ongeteld klaarliggen :whisling:
zal zeker niet zeggen dat ik het slecht heb, en als ik iets wil ( c.q. kan/ moet ) kopen. dan doe ik dat ook :mrgreen:
daarbij opgeteld, dat we nog steeds in een ( steeds erger wordende) crisis zitten, zijn er mss mensen die zo`n aankoop
nog even uitstellen.
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door g94 » 03 jan 2012, 22:33

Het kan ook gewoon toeval zijn.

Om over een trend te kunnen spreken moet je een langere periode in rekening nemen. Over de laatste jaren heb ik de prijzen van MM, MB en AFM enkel maar weten stijgen.

Ik herinner me nog altijd dat er vorig jaar een tweetal shreks gedurende een paar maanden te koop stonden en blijkbaar maar niet verkocht raakten. Waarop iedereen allerlei wijsheden concludeerde. Maar sindsdien heb ik er nog amper weten aangeboden worden. Dus ja...

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Da Chosen » 04 jan 2012, 10:00

Er is een tijd geweest dat er meerdere mensen op zoek waren naar MM, AFM, MB etc. Momenteel is dat minder. Ik ken enkelen die kasten renoveren en verkopen en vaak hebben die meerdere kasten van hetzelfde type tegelijk gerenoveerd (scheelt kosten in verzending vanuit de USA) Ze doen dan bijvoorbeeld 3 AFM's in 1x. Als ik dan hoor dat ze binnen 1 dag er 1 hebben verkocht dan valt de crisis nog wel mee :D

Ik denk dat er altijd wel leifhebbers zijn voor dit soort titels en dat af en toe de markt ook wel verzadigd is omdat iedereen die er 1 te koop zocht er 1 heeft. Ik heb kortgeleden mijn MB (ook volledig gerenoveerd en dus een dure kast) verkocht aangezien ik een TFLE ging kopen en deze stond slechts 1 dag op marktplaats en toen had ik al 3 gegadigden en was de kast al verkocht.

1 van de Shreks die te koop stond was van mij. Mijn kastje was het helaas niet. Dat wil niet zeggen dat de kast slecht is en daarom alleen maar minder waard aan het worden is. Momenteel zie je ze weinig en als ze te koop zijn dan krijg je er nu meer voor dan toen die van mij erop stond. Zelfde zie je met de FG die was een tijd terug goed te kopen voor dik onder de 3000 euro en dan HUO. Nu zie ik ze voorbij komen HUO voor 3500 euro en ze worden ervoor verkocht. Prijzen van flippers hangen af van de gewildheid op dat moment en/of geduld van de verkoper.
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

ivang
Berichten: 793
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door ivang » 04 jan 2012, 10:28

Ik denk ook dat het vooral de ('lichtjes overprijsde' ) MM's aan 9500 euro en de AFM's aan 7000 euro zijn die langer blijven staan.
Zet een degelijke MM aan 5000 te koop en ik durf er geld op zetten dat het geen week duurt voor die verkocht is.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5792
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Pascal » 04 jan 2012, 12:48

ik moest ook aan het zelfde denken zoals ivan
je hebt mooie topkasten waar je een stevige prijs moet voor neertellen, maar je hebt ook belachelijke dure kasten.

Gebruikersavatar
goodgameslover
Berichten: 572
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:13
Real name: Yves Havermaet
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door goodgameslover » 04 jan 2012, 13:23

Da Chosen schreef:Zelfde zie je met de FG die was een tijd terug goed te kopen voor dik onder de 3000 euro en dan HUO. Nu zie ik ze voorbij komen HUO voor 3500 euro en ze worden ervoor verkocht. Prijzen van flippers hangen af van de gewildheid op dat moment en/of geduld van de verkoper.
Er zijn er 2 die een FGY aanbieden aan 3500 en 3200 en die staan er toch al een tijdje. Dus zo snel raken ze nog niet verkocht voor die prijs hoor. ;)
Het valt me juist op dat Sterns de laatste tijd precies wat aan het dalen zijn of stagneren. Behalve natuurlijk de echte klassiekers zoals een LOTR of TSPP enzo.
Zie naar mijne IM, vorig jaar heb ik er 2 weten verkopen voor 3600 en 3500 en die waren redelijk snel weg, nu moet ik moeite doen om 3000 à 3100 te krijgen voor de mijne. En wees gerust dit is een zeer mooie (met slechts een minpuntje). Dit kan idd tijdelijk zijn, maar het valt me toch op.

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Da Chosen » 04 jan 2012, 13:40

Ik zag toch dat ze in Duitsland aardig aan de prijs weggingen hoor. Ook Sopranos is een bekende duurder geworden Stern. Paar jaar geleden had je een HUO voor 2500 nu vragen ze voor een redelijk slechte al meer dan 2500. IM is inderdaad wat minder, maar heeft toch met de polairheid te maken. Kan best zijn dat over een paar jaar IM heel erg in trek is net als nu Sopranos bijvoorbeeld en dat ze moeilijker in goede staat te vinden zijn dan worden ze ineens veel meer waard.

Overigens ben ik het niet met de stelling eens dat alleen redelijke MM's etc. goed verkocht worden, mensen staan toch behoorlijk in de rij voor de hele dure. Veel MM's en AFM's en MB's in topstaat geraken toch wel weg. Er zijn altijd liefhebbers voor. De vraag is alleen de ene x heel hoog en de andere keer minder. Ik heb nadat mijn MB inmiddels allang verkocht was nog diverse aanvragen gehad en de prijs ervoor was zeker niet mals. Het was dan ook een volledig gerestaureerde. Ik denk alleen dat mensen momenteel na de dure maand (zoals jayjay al aangaf) even wachten voor er weer een dure uitgave wordt gedaan. Feit blijft wel dat er van alle verzamelaars maar een aantal zijn die echt een perfecte gerestaureerde willen en daar bereid voor zijn veel te betalen. Op den duur zal de markt aardig verzadigd zijn.
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

Gebruikersavatar
goodgameslover
Berichten: 572
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:13
Real name: Yves Havermaet
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door goodgameslover » 04 jan 2012, 13:49

[quote="Da Chosen"] maar heeft toch met de polairheid te maken. Kan best zijn dat over een paar jaar IM heel erg in trek is net als nu Sopranos bijvoorbeeld en dat ze moeilijker in goede staat te vinden zijn dan worden ze ineens veel meer waard. quote]

Dat kan best wel eens kloppen, je merkt dat IM bv, sterk aan het stijgen is op ipdb oa. En je leest op forums wereldwijd dat de erkenning voor een IM stillaan maar zeker toeneemt. Dus best mss nog even wat wachten met mijne te verkopen. En ook wetende dat er eigenlijk niet veel IM zijn ingevoerd heeft Carl me eens verteld. Ach we zien wel. 8-)

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Avatar » 04 jan 2012, 16:05

Nee
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
gunther
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 aug 2011, 20:11
Real name: gunther

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door gunther » 04 jan 2012, 16:22

Nee wa?
Remember 9/11

Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5792
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Pascal » 04 jan 2012, 16:34

gunther schreef:Nee wa?
awel jos zijn antwoord op de titel van deze topic :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Gunske » 04 jan 2012, 16:45

Enige dat me opvalt is dat er tegenwoording maar weinig, "mid-priced" kasten worden aangeboden. Vroeger gooiden ze ermee naar uwe kop. Heb bvb. een hele tijd achter een CFTBL moeten zoeken en nu begint die zever weer opnieuw met een NGG/FT :evil:

On topic;
8-9000 flappen voor een MM: :rofl: Probeer daar ooit maar eens uw geld terug uit te halen. Als niemand een MM voor meer dan 5k koopt (wat ze in ieders ogen waard is), zakken die prijzen wel :mrgreen:

btw;
Voor dat geld hebt ge al een goed gevulde gameroom.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3902
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Richard Baan » 04 jan 2012, 17:44

Als niemand een MM voor meer dan 5k koopt (wat ze in ieders ogen waard is),
Vind je een MM dat waard? Is meer dan de nieuwprijs... Als je/ieder de MM al 5k waard vind, dan kunnen de prijzen gemakkelijk stijgen. Kwestie van vraag en aanbod.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door stEmE » 04 jan 2012, 17:50

Misschien een beetje kort door de bocht, maar ik maar hierop graag de vergelijking met Old-timers. Mijn Austin Healey koste nieuw (weliswaar in 1952) iets van een £1600 en een perfect gerestaureerd exemplaar brengt tegenwoordig tussen de 60K en 80K op (afhankelijk of het een gewone 100/4 is of een 100/4M). Flippers zijn tegenwoordig meer verzamelobjecten geworden en niet gewoon meer speeltjes. En dan komen de 'klassiekers' boven en blijkbaar wordt de MM aanzien als een van de klassiekers. Ik vrees dus dat de prijzen enkel nog maar zullen stijgen...
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door wza1979 » 05 jan 2012, 08:56

Maar voor de "echte" verzamelaar maakt het dus schijnbaar geen bal uit dat die kasten ooit slechte kasten waren, die voorzien zijn van repro plastics, stickers, speelveld etc.

En dat echte tussen aanhalingstekens. Helaas gaan er maar al teveel kasten naar mensen met teveel geld die er verder niets mee hebben. Heb ooit eens een weekendje MTV cribs bekeken, daar stonden jammer genoeg de mooiste kasten enkel om te patsen bij de homies ;)

ivang
Berichten: 793
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door ivang » 05 jan 2012, 10:11

wza1979 schreef: Helaas gaan er maar al teveel kasten naar mensen met teveel geld die er verder niets mee hebben. Heb ooit eens een weekendje MTV cribs bekeken, daar stonden jammer genoeg de mooiste kasten enkel om te patsen bij de homies ;)
Tja, en laat die Homies uit MTV cribs nu net heel representatief zijn voor de Belgisch / Nederlandse flipperscene ...

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Baron Shadow » 05 jan 2012, 10:32

wza1979 schreef:Maar voor de "echte" verzamelaar maakt het dus schijnbaar geen bal uit dat die kasten ooit slechte kasten waren, die voorzien zijn van repro plastics, stickers, speelveld etc.

En dat echte tussen aanhalingstekens. Helaas gaan er maar al teveel kasten naar mensen met teveel geld die er verder niets mee hebben. Heb ooit eens een weekendje MTV cribs bekeken, daar stonden jammer genoeg de mooiste kasten enkel om te patsen bij de homies ;)
Ach wat is een slechte kast.
ook dat is smaak afhankelijk en natuurlijk ook aan wie je het vraagt.
Want een Bally Fireball EM was vroeger helemaal niet populair want door de draaischijf waren spelletjes soms zo over.
Daarom zie je die ook vaak met nog een mooi speelveld want waren in exploitatie niet populair.
Nu dus wel en is het een van de duurdere EM kasten.
Verder merk je dat soms kasten ineens populair worden terwijl je eerder mensen er alleen maar slecht over hoorde praten heel vreemd.
Daarna is het dan natuurlijk vraag en aanbod en aangezien in principe er alleen maar minder kasten van over blijven zal de prijs stijgen van een populaire kast.

En tja dat mensen met teveel geld er een kopen :roll:
Ik zie hier ook mensen met (in mijn ogen) teveel geld want die hebben bijna alle nieuwe kasten staan.
Maar geef ze eens ongelijk zou ik ook doen als ik het geld ervoor over had, nu staat mijn hele gameroom vol voor een prijs waar zij 2 a 3 kasten voor kopen :lol:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door wza1979 » 05 jan 2012, 17:12

Nou ik ben van mening dat de Duitse markt in principe de onze zwaar beïnvloed. Je ziet dat er een hoop kasten van NL naar Duitsland gaan. Veel van de, in NL, gerenoveerde kasten worden ook door Duitsers gekocht.

Dat vind ik zelf wel een jammer iets. Onze, relatief goedkope, markt met veel aanbod wordt zo sterk beïnvloed. Helaas moet ik er dan bij zeggen. Maar ja daar doe je niets aan, daarbij zijn de Duitsers meestal hele nette personen die wel willen betalen.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3902
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Richard Baan » 05 jan 2012, 17:37

Ik zie hier ook mensen met (in mijn ogen) teveel geld want die hebben bijna alle nieuwe kasten staan.
Maar geef ze eens ongelijk zou ik ook doen als ik het geld ervoor over had, nu staat mijn hele gameroom vol voor een prijs waar zij 2 a 3 kasten voor kopen
Wat heb je liever als ik vragen mag?

Ik zelf heb liever een gameroom vol oudere kasten dan een gameroom vol met de nieuwste Sterns. Niet dat ik de Sterns niet leuk vind, ik heb er vaak geen mening over, maar de oudere kasten beleef ik toch ook veel plezier aan. En die zijn een stuk goedkoper.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Baron Shadow » 05 jan 2012, 18:27

@Richard ik moet zeggen dat ik het liefste kasten uit elke generatie heb.
Maar ik zou ook best weleens een NIB willen kopen van een thema wat ik leuk vind.
Zou eerlijk gezegd ook eerder daar dan geld aan uitgeven als aan bv een MM of MB omdat ik gewoon de prijzen voor dit soort kasten niet in verhouding vind met wat ze bieden.
Maar goed ik zou ook eerder een nieuwe wagen kopen als een opgeknapte oldtimer ook alis ie nog zo mooi.
En buiten dit alles beni ik zeer tevreden met wat ik heb en beleef zelf ook plezier als ik weer een oude em'er aan de praat heb gekregen en een beetje heb opgelapt zodatbiemand er weer jaren plezier van kan hebben.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3902
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Richard Baan » 05 jan 2012, 18:47

Maar ik zou ook best weleens een NIB willen kopen van een thema wat ik leuk vind.
Zou eerlijk gezegd ook eerder daar dan geld aan uitgeven als aan bv een MM of MB omdat ik gewoon de prijzen voor dit soort kasten niet in verhouding vind met wat ze bieden.
Ach, stel je er niet al te veel van voor...
Ik heb in 1997 een MM nieuw gekocht. Ik ben er blij mee hoor, absoluut, maar ik zal het nooit weer doen. Ik heb liever kasten voor een normale prijs die ik ook leuk vind. Dat houdt de hobby leuk. Ik heb vorig jaar een Mr Mrs Pacman gekocht van de veiling van de NFV, niet werkend voor weinig. Maar ik speel er meer op dan op de MM.

Zeker is de MM veel uitgebreider dan een Pacman uit 1982, maar qua speelplezier stel ik beide ongeveer evenveel op prijs. En dan is de prijs toch wel bepalend.

En ik vind de prijzen van een nieuwe kast (5k€) eerlijk gezegd ook niet in verhouding met wat ze bieden.... (wat zeg ik nou weer... :oops: )
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Baron Shadow » 05 jan 2012, 20:34

Nou moet ook zeggen dat mijn duurste kast nog steeds ruim onder de 1K lag en ik er ook veel plezier van heb.
Maar ook die kasten zie ik momenteel duurder worden.
Maar goed of dit zo blijft gaan weet ik niet.
Voorlopig wacht ik eerst maar wat de veiling verder brengt al zal de kast die ik graag wil wel te duur zijn maar goed er zijn nog kasten genoeg die leuk zijn.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Markt verzadigd met dure pins ?

Bericht door Q » 09 jan 2012, 11:10

Richard Baan schreef: Ach, stel je er niet al te veel van voor...
Ik heb in 1997 een MM nieuw gekocht. Ik ben er blij mee hoor, absoluut, maar ik zal het nooit weer doen. Ik heb liever kasten voor een normale prijs die ik ook leuk vind. Dat houdt de hobby leuk. Ik heb vorig jaar een Mr Mrs Pacman gekocht van de veiling van de NFV, niet werkend voor weinig. Maar ik speel er meer op dan op de MM.

Zeker is de MM veel uitgebreider dan een Pacman uit 1982, maar qua speelplezier stel ik beide ongeveer evenveel op prijs. En dan is de prijs toch wel bepalend.

En ik vind de prijzen van een nieuwe kast (5k€) eerlijk gezegd ook niet in verhouding met wat ze bieden.... (wat zeg ik nou weer... :oops: )
Richard, als jij effectief een nieuwe MM gekocht hebt, dan moet dat toch ongeveer uw beste investering ooit geweest zijn ? En ook uw plezierigste meer dan waarschijnlijk... :whisling:
*** Q is good for you !! ***

Plaats reactie