AMAI mijn botten!

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

AMAI mijn botten!

Bericht door Arcadia Amusements » 29 jul 2015, 18:37

Vandaag, rond 16u, word ik opgebeld door een kerel met de vraag of ik zijn flipperkast wil overnemen; een Williams Getaway. Ik vraag wat die nog moet opbrengen. "Oh, ik heb die ooit 500 euro betaald dus als ik dat terugkrijg ben ik content" zegt hij. Ik ga akkoord met de prijs en vraag om deze vandaag nog te gaan halen wat geen probleem is voor de beste man. Persoonlijk zegt The Getaway mij niet veel maar ons Ilse vond het een wel een leuke kast dus kon ik haar ermee blij maken. Ilse nam speciaal een paar uren verlof om mee te kunnen gaan ophalen. Het was toch een 3 kwartier rijden van bij mij thuis maar allez. Eenmaal daar aangekomen speel ik een kort testspelletje en ik wil de man de afgesproken 500 euro betalen. Meneer heeft tijdens dat ik naar daar aan het rijden was de kast op het internet gezet en ook ineens een bod gekregen van 750 euro. Als ik dat gaf mocht, MOCHT ik de kast kopen. Ik bleef beleefd en zei dat hij mij dan wel had mogen afbellen en mij niet tot daar had laten rijden want die prijs vind ik te hoog voor een afgespeelde exploitatiekast met insertschade! Ik wilde nog tot 600 gaan maar dat was niet genoeg voor meneer. Ik vroeg nogmaals waarom hij mij had laten komen maar ik kreeg alleen sorry, sorry terwijl meneer de hele tijd zijn eigen vloer stond te begapen. Voor mij geen enkel probleem als je meer geld wil maar laat mij dan niet voor de hond zijn botten naar uw thuis komen!

De advertentie is er intussen niet meer maar als je een Getaway ziet staan in Helchteren, dat is hem!

U weze gewaarschuwd als je de kast gaat halen want de prijs gaat zomaar ineens omhoog! Van zoiets word ik echt ziek, mensen hebben geen woord meer, echt zielig.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Cenobyte » 29 jul 2015, 20:17

Ik snap de teleurstelling, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat deze man er achter is gekomen dat 500 voor een Getaway veel te weinig is, zelfs in belabberde staat. Een teleurstelling was dan ook volgens mij niet helemaal onvoorzien denk ik :mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

AMAI mijn botten!

Bericht door Jack » 29 jul 2015, 21:10

Cenobyte schreef:Ik snap de teleurstelling, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat deze man er achter is gekomen dat 500 voor een Getaway veel te weinig is, zelfs in belabberde staat. Een teleurstelling was dan ook volgens mij niet helemaal onvoorzien denk ik :mrgreen:
Dat jij hierover een andere visie hebt mag niet verbazen gezien je stoot in het verleden.

Ik volg Peter, zoiets doe je niet. Afspraak is afspraak. En als je er dan toch van onder wil muizen heb dan het fatsoen om af te bellen.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Cenobyte » 29 jul 2015, 21:23

Jack schreef: Dat jij hierover een andere visie hebt mag niet verbazen gezien je stoot in het verleden.

Ik volg Peter, zoiets doe je niet. Afspraak is afspraak. En als je er dan toch van onder wil muizen heb dan het fatsoen om af te bellen.
Pure bullshit Jack, mijn verleden heeft er niets mee te maken en nog gefeliciteerd met het record ouwe koeien uit de sloot halen. Men mag dus wel een nietsvermoedende verkoper zijn kast voor veel te weinig geld ontfutselen, maar als die persoon dan zijn vergissing inziet is het ineens een crimineel en moet hij hier openbaar aan de schandpaal? Toegegeven: hij had af mogen bellen (als dat tenminste mogelijk was onderweg), maar ik vind dit een verhaal wat van twee kanten een beetje vreemd ruikt. :wtf:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3947
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Richard Baan » 29 jul 2015, 22:00

500 voor een getaway valt onder 'dusdanig goedkoop dat je blij mag zijn met een dergelijke deal'
Als je dan voor niets hebt gereden is dat het risico wat je loopt.

750 is dan nog goedkoop.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2209
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door flippers.be » 30 jul 2015, 07:38

you get some, you lose some.. de ene keer kom je dit tegen en de volgende keer kan je wel een kast spotgoedkoop kopen en het ene compenseert het andere.

Had ik geweten dat je op de baan was dan had je in Leuven die Captain Fantastic vanop 2dehands kunnen ophalen..
Hij moest voor 16u opgehaald worden (huis werd leeggehaald, waren werkmannen die hem online hadden gezet) en ik kon er niet speciaal verlof voor nemen..

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6189
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door zwartepanter » 30 jul 2015, 08:23

Die CF ging ik ophalen, maar de alcohol in mijn bloed van de vorige avond besliste er anders over... :madman: .

Humanfly
Berichten: 238
Lid geworden op: 31 aug 2012, 11:57
Real name: Edwin

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Humanfly » 30 jul 2015, 13:56

gewoon 1 belletje uit beleefdheid
kijk ik heb ontdekt dat prijs meer waard is
dat is toch niet zo moeilijk?

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Arcadia Amusements » 31 jul 2015, 10:00

Het grappige deel ervan is dat het nu net een Getaway moet zijn.

Dispatch this is 504, he got away.
He what!
He got away…

Ironie!

Ik ben benieuwd wie hem uiteindelijk wel gaat halen.

Brandje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2015, 20:51
Real name: peter
Locatie: The Netherlands

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Brandje » 31 jul 2015, 16:49

Arcadia Amusements schreef:Het grappige deel ervan is dat het nu net een Getaway moet zijn.

Dispatch this is 504, he got away.
He what!
He got away…

Ironie!

Ik ben benieuwd wie hem uiteindelijk wel gaat halen.
:lol: :lol:

maar idd, belletje had gemogen, heb zelf ook eens het zelfde meegemaakt, doe je niets aan.
750 voor een redelijke getaway zou ik nog steeds meteen voor in de auto springen trouwens hoor :)
Collection:
The Getaway, Terminator 2, No Fear, Last Action Hero, Baywatch, Homemade Hyperpin

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Arcadia Amusements » 31 jul 2015, 17:14

Misschien ben ik er al te lang niet meer mee bezig want vroeger (2000 - 2008) kocht ik deze voor maximum 650. En dan had ik ne mooie. Ik had er nu niet meer dan dat voor over.

Nu gaan ze 1500 zeker?

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3947
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Richard Baan » 31 jul 2015, 17:59

Ik ken iemand die een IJ Wms van een paar jaar oud heeft gekocht voor 1600 gulden en heb een verhaal gehoord over iemand die dat heeft gedaan voor 300-400 gulden.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

alessandro1973
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2015, 20:03
Real name: Vasco

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door alessandro1973 » 04 aug 2015, 10:34

Het is natuurlijk maar wat iemand voor een kast over heeft. Ik bekijk het van 2 kanten, de ene kant gebeurt het best wel dat mensen een lager bedrag akkoord gaan en als de persoon er is ineens hoger gaan vragen. Tja je bent er toch al dus de kans is aannemelijk dat de prijs iets omhoog gaat.
Daarnaast vind ik het net zo belachelijk dat er mensen zijn die meteen bovenop iets springen als het bedrag erg laag is voor een bepaalde kast. Krijg zo een idee van misbruik maken van iemand die er minder verstand van heeft. Blijft lastig aangezien je de situatie niet kent, dus dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door ivang » 04 aug 2015, 10:47

Grappig, al die moraalridders (of is hypocrieten een beter woord?) die beweren nooit te zullen ingaan op een koopje ...

Als iemand iets te koop aanbiedt, en daar een bepaalde prijs op plakt, dan is het niet aan de eventuele koper om hem te wijzen op het al dan niet correct zijn van die prijs.... Wordt er teveel gevraagd, dan zullen potentiele kopers sneller afhaken of een lager bod doen, wordt er te weinig gevraagd, dan zullen de goederen snel verkocht zijn.

In de ideale wereld geldt : afspraak is afspraak. Jammer genoeg bestaat die ideale wereld niet ...

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Cenobyte » 04 aug 2015, 10:51

ivang schreef:Grappig, al die moraalridders (of is hypocrieten een beter woord?) die beweren nooit te zullen ingaan op een koopje ...

Als iemand iets te koop aanbiedt, en daar een bepaalde prijs op plakt, dan is het niet aan de eventuele koper om hem te wijzen op het al dan niet correct zijn van die prijs.... Wordt er teveel gevraagd, dan zullen potentiele kopers sneller afhaken of een lager bod doen, wordt er te weinig gevraagd, dan zullen de goederen snel verkocht zijn.

In de ideale wereld geldt : afspraak is afspraak. Jammer genoeg bestaat die ideale wereld niet ...
Je hebt gelijk Ivan, maar als iemand zijn fout in zon geval inziet moet je niet boos zijn maar een beetje begrip hebben. En dan mag men volgens mij best een beetje coulant zijn in plaats van "afspraak is afspraak" te roepen.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

alessandro1973
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2015, 20:03
Real name: Vasco

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door alessandro1973 » 04 aug 2015, 10:58

Cenobyte schreef:
Je hebt gelijk Ivan, maar als iemand zijn fout in zon geval inziet moet je niet boos zijn maar een beetje begrip hebben. En dan mag men volgens mij best een beetje coulant zijn in plaats van "afspraak is afspraak" te roepen.
Helemaal mee eens.

Begrip tonen voor elkaar gaat een heel eind.

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door ivang » 04 aug 2015, 11:12

alessandro1973 schreef: Begrip tonen voor elkaar gaat een heel eind.
Da's een goede :madman:

Een afspraak met iemand maken om iets voor een afgesproken prijs ophalen en dan plots je afspraak veranderen of nalaten die persoon op zijn minst op voorhand in te lichten ivm de nieuwe 'voorwaarden' , dat is allemaal prima.

Dit verhaal even in de groep gooien, dat is dan ineens een kwestie van 'geen begrip tonen' ? Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld te zijn....

Ik blijf erbij, als je een koopje kan doen, dan doe je dat ook en dan ben je daar nog blij mee ook, punt.
De enige situatie waarin je de verkoper gaat zeggen dat zijn prijs (veel) te laag is en hem uit eigen beweging meer gaat geven is wanneer je met goede bekenden te doen hebt.

Al wie anders beweert is even geloofwaardig als een Sinterklaas die roept dat hij de echte is .... (tenzij dat het de echte zelf is die dat roept natuurlijk)

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3947
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Richard Baan » 04 aug 2015, 12:41

Enerzijds is dat juist. Anderzijds hoef je ook niet te klagen als de verkoper van de deal af ziet met een veel te lage prijs.
Als je als koper komt kijken en je wilt de kast niet laat je hem ook staan.

En er is verschil tussen veel te laag en laag. Perfecte staat voor veel te laag is wat anders dan slechte staat voor een wat lagere prijs.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Cenobyte » 04 aug 2015, 21:18

ivang schreef: Ik blijf erbij, als je een koopje kan doen, dan doe je dat ook en dan ben je daar nog blij mee ook, punt.
De enige situatie waarin je de verkoper gaat zeggen dat zijn prijs (veel) te laag is en hem uit eigen beweging meer gaat geven is wanneer je met goede bekenden te doen hebt.
Dus daarmee geef je toe dat je een "vreemde" gewoon op mag lichten maar een vriend niet? :lol:

Wat ik bedoel te zeggen is, dat ik jullie wel gelijk geef in die zin dat je teleurgesteld mag zijn en zelfs een beetje boos dat je voor niks meer als een uur rijdt, maar dat het aan de andere kant ook wel een beetje te verwachten was.
;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door ivang » 04 aug 2015, 22:16

Als je aan een nietsvermoedend iemand beweert dat iets maar een fractie van de eigenlijke waarde heeft, met als doel een koopje te doen,dan zou je het nog over oplichten kunnen hebben.

Iets kopen van iemand die iets veel te goedkoop aanbiedt heeft niets met oplichten te maken; dan had die persoon maar beter zijn huiswerk moeten maken.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3947
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Richard Baan » 05 aug 2015, 19:04

In dat geval is er de kans dat de persoon in kwestie er tussentijds achter komt dat de kast meer waard is.
En dan? Vind ik het logisch dat hij de prijs omhoog doet.

Afspraak=afspraak?
Ach... de koper kan nee zeggen. Dan de verkoper ook.
Als er nog niet betaald is is er ook niets gekocht.

In dit geval met een goede reden.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Dennis
Berichten: 906
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Dennis » 05 aug 2015, 19:17

Ik ga voor de volle 100% met de laatste reactie van Ivang mee!
Er pas over beginnen als je er al bent, schei toch uit mensen!!!!
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟, The Matrix.

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door jeanclaudev » 07 aug 2015, 21:37

Ivan is juist , een woord is een woord, een afspraak is een afspraak.
Nog erger als de koper zegt dat hij de flipper komt halen, en dat de verkoper wacht dat hij toekomt om zijn "echte" gedacht te zeggen. Bellen was misschien ook te moeilijk of te duur voor hem.
Geen excuses.
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Gottlieb collector » 19 aug 2015, 13:36

Enkele maand geleden kon ik een centaur ophalen in charleroi 600 euro.
Ik spreek met hem af om hem diezelfde avond nog op te halen, meneer niet thuis en neemt zelf zijn gsm niet meer op. Achteraf mailde hij mij dat hij dringend weg moest, zijn centaur stond ineens ook niet meer tekoop.
In de middeleeuwen zouden ze wel wat weten wat doen met zo een figuren, vierendelen !

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: AMAI mijn botten!

Bericht door Automark » 20 aug 2015, 09:22

jeanclaudev schreef:Ivan is juist , een woord is een woord, een afspraak is een afspraak.
En wat zou jij doen als je een schilderijtje te koop hebt gezet, en afgesproken met iemand dat hij het kan komen halen voor 750 euro. En die avond kom je erachter dat het een van een bekende schilder is en een waarde heeft van 200.000,-? Is het dan nog steeds een woord een woord etc?


Wel had die verkoper gewoon even moeten bellen uiteraard.

Plaats reactie