ultrasoon reiniger
Re: ultrasoon reiniger
Ziet er zeer gelijkaardig uit aan die wat ik bij Conrad gekocht heb. Voor ongeveer dezelfde prijs.
No shirt. No shoes. No pinball.
- wza1979
- Real name: William van de Zand
Hij staat bij ons in de folder voor 25,-
Volgende week maar eens naar gaan kijken.
Maar kan deze ook een hand vol schroeven goed schoon krijgen ?
Volgende week maar eens naar gaan kijken.
Maar kan deze ook een hand vol schroeven goed schoon krijgen ?
Nee, enkel geschikt voor plastic zaken (zoals bijvoorbeeld starposts ofzo).
Aléja. Eigenlijk kan je er alles mee poetsen (ook metaal, dus ook juwelen bijvoorbeeld), maar je kan er niet mee polijsten ofzo (wat een tumbler doet). Je kan dus geen roest verwijderen ermee.
Ik vind het superhandig voor posts, laneguides, lampjes en andere plastic dingen die niet echt hardnekkig vuil zijn. Wat ik er naast flippermateriaal ook al ingegooid heb zijn sierraden en mijn bril. Vooral voor dat laatste is het echt super.
Ohja, wat ik soms ook doe is de dingen die uit mijn tumbler komen nog eens een paar minuutjes door de ultrasoon draaien. Want soms zijn die wat vuil van het stof van de tumbler.
Aléja. Eigenlijk kan je er alles mee poetsen (ook metaal, dus ook juwelen bijvoorbeeld), maar je kan er niet mee polijsten ofzo (wat een tumbler doet). Je kan dus geen roest verwijderen ermee.
Ik vind het superhandig voor posts, laneguides, lampjes en andere plastic dingen die niet echt hardnekkig vuil zijn. Wat ik er naast flippermateriaal ook al ingegooid heb zijn sierraden en mijn bril. Vooral voor dat laatste is het echt super.

Ohja, wat ik soms ook doe is de dingen die uit mijn tumbler komen nog eens een paar minuutjes door de ultrasoon draaien. Want soms zijn die wat vuil van het stof van de tumbler.
Laatst gewijzigd door diesel64 op 17 dec 2011, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
http://www.flippers.be/ultrasoon_reiniger.htmlpinballservice-nl schreef:Ga je die flippertechnisch ergens voor gebruiken en zo ja waarvoor?
Ik ben heel benieuwd!
werkt heel goed voor plastics e.d.
is een heel goede prijs, toestel ziet er niet al te klein uit..
en wat moet ge daar dan inkappen?
Water en een scheutje schoonmaakmiddel. Dreft bijvoorbeeld. Of ik heb ook al allesreiniger van de Aldi gebruikt. En ook al Arcadia's Magic Cleaner.
Je moet het niet vergelijken met een tumbler hé. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik gebruik het eigenlijk voor alle plastic onderdelen die er in passen. En als het daarna nog niet proper is, zit het wel al onder het schoonmaakmiddel en is het makkelijk met de hand schoongemaakt.
Ik gebruik het eigenlijk voor alle plastic onderdelen die er in passen. En als het daarna nog niet proper is, zit het wel al onder het schoonmaakmiddel en is het makkelijk met de hand schoongemaakt.
De mijne is zo'n supersimpel ding zonder instellingen. Enkel 1 knop: aan.
En na 3 minuten valt die dan vanzelf uit. Als ik het zo een paar beurten na mekaar laat doen, wordt het water er in ook wel warm.
En starposts in de tumbler is inderdaad geen aanrader, want dan ga je plastic opschuren.

En na 3 minuten valt die dan vanzelf uit. Als ik het zo een paar beurten na mekaar laat doen, wordt het water er in ook wel warm.
En starposts in de tumbler is inderdaad geen aanrader, want dan ga je plastic opschuren.

- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Ik vraag er zo ééntje voor mijne Kerstmis 

- wza1979
Ik ben er inmiddels mee aan het spelen gegaan. Valt tot nu toe een klein beetje tegen, misschien had ik er wat teveel van verwacht. Of misschien doe ik het nog niet goed. Er blijft toch nog wat vuil achter.
Net Dreft erbij gemikt en de starpost nog een keer op 8 min. erin.
De kat vind het trouwens een onding. Denk dat hij die geluidsgolven kan horen, want hij vind het echt verschrikkelijk.
Net Dreft erbij gemikt en de starpost nog een keer op 8 min. erin.
De kat vind het trouwens een onding. Denk dat hij die geluidsgolven kan horen, want hij vind het echt verschrikkelijk.

- jay-jay
- Real name: john van gemeren
- Contacteer:
ik heb zo`n grotere ( meer prof. ) van 6 Ltr
werkt voor sommige dingen perfekt, en voor andere helemaal niet !
starposts, daar ga ik niet eens meer mee liggen poetsen, deze zijn tig jaar oud, en de weekmakers zijn er meestal uit verdwenen, met als gevolg dat als je ze aandraait, ze uit elkaar brokkelen
dan maar nieuwe erin, voor 50 cent per stuk kun je je geen bult vallen denk ik toch
starposts, daar ga ik niet eens meer mee liggen poetsen, deze zijn tig jaar oud, en de weekmakers zijn er meestal uit verdwenen, met als gevolg dat als je ze aandraait, ze uit elkaar brokkelen
dan maar nieuwe erin, voor 50 cent per stuk kun je je geen bult vallen denk ik toch

Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........
Tja, het hangt een beetje van de situatie af. Op mijn Speakeasy was geen één starpost beschadigd. Gewoon allemaal gepoetst, terug er op gezet en ze zien er uit als nieuw.jay-jay schreef:ik heb zo`n grotere ( meer prof. ) van 6 Ltr
Ga mij toch één laten afhalen om het eens te testen op verschillende onderdelen/plastics uit mijn Demolition man.
Ga hem zeer binnenkort toch herrubberen enzo dus sommige plastics moeten toch los.
Laat hier dan wel weten wat ik ervan vind.
Ga hem zeer binnenkort toch herrubberen enzo dus sommige plastics moeten toch los.
Laat hier dan wel weten wat ik ervan vind.
- wza1979
Ben er echt de meest vieze spullen aan het ingooien: de flipper mechanisme's. 3 x op de maximale stand ( 600 sec ) erin en ze komen er brandschoon uit. Begin alleen het apparaat steeds moeilijker schoon te krijgen met al die vette zooi.
Had het maar geen apparaat moeten worden
Had het maar geen apparaat moeten worden

- jay-jay
- Real name: john van gemeren
- Contacteer:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Ik ben ook wat aan't testen geslagen op mijn MB en heb gemerkt dat je de plastics er ook perfect in kan steken, maar dat je de temperatuur best rond de 40° houdt. Ze trekken andes een beetje krom
Verder heb ik enkel positieve commentaren.
PS ik heb de mijne op Conrad gekocht en die is volledig instelbaar, wat gezien de 'plastics' wel een pluspunt is...

Verder heb ik enkel positieve commentaren.
PS ik heb de mijne op Conrad gekocht en die is volledig instelbaar, wat gezien de 'plastics' wel een pluspunt is...

Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)