Ik zal hier ook mijn vorderingen en bevindingen schrijven zodat jullie allemaal kunnen meelezen en uiteraard ook beeld krijgen hiervan. Wanneer ik stommiteiten uithaal, aarzel dan zeker niet om mij daarvan op de hoogte te brengen.

Het speelveld op zich zag er nog behoorlijk goed uit: niet te veel inserts die beschadigd zijn, ooit eens een overlay net voor de scoop gelegd, 2 ramps zijn wel wat stukgeschoten en de scoop die -hoe kan het ook anders- wel beschadigd is.

Het kabinet dan: de kopkast is wel wat verkleurd langs de rechterzijde en oh, wat een mooie gele AFM. Enkel wat decal weg bij de flipperknop maar geen erge putten of krassen.

De linkerkant is nog ietsje meer op kleur, het is dus duidelijk met welke zijde die ooit aan een raam in een café heeft gestaan.

Hier nog eens een duidelijk beeld van de scoops, reeds tijdens de ontmantelingsfase.

De binnenzijde van de kopkast dan: geen noemenswaardige schade aan het hout, niet te veel aan geprutst op het eerste zicht (hij speelde ook perfect), wel een stuk of 3 geblakerde connectors die vervangen zullen moeten worden en vuil is uiteraard op bezoek. Het rekje bovenaan en de achterplaat moeten duidelijk ook eens onder handen genomen worden. Wat ik met de sticker (fuselist) ga doen, ben ik nog niet uit. Eerst proberen schoon te krijgen of toch scannen en bewerken met photoshop?

En dan beginnen ontmantelen. Alles is ondertussen voor 90% van het speelveld, helaas heb ik hier geen overzichtsfoto van, uiteraard wel véle foto's van kleinere delen... Dit speelveld gaat binnenkort naar Free voor herstelling en clearcoat. Alle grote onderdelen liggen hier op de airhockey verspreid (sectie per sectie) en ook kleine doosjes (met dank aan de Chinees) raakten goed gevuld.

Vervolgens de binnenkant van het kabinet. In erg goede staat ook, alleen enkele zeer kleine putjes te vullen en hier en daar wat lichte krasjes bijwerken. Daar heb ik zéér lang aangezeten. Jongens toch, wat kruipt daar een werk in: zovéél vijzen, boutjes, schroeven, ... en véééél foto's nemen, anders krijg ik dit nooit meer geassembleerd op dezelfde plaats. Welk vijsje hoort in welk gaatje?

Het optilmechanisme van de lockbar moet ook opgeschuurd en gepolijst worden en wat ik wel spijtig vind is dat ik op zoek zal moeten gaan naar een andere coindoor. Deze is echt nog wel mooi, maar iemand was ooit zijn sleuteltje eens kwijt, denk ik. Grrr...

Ik ga de binnenkant van het kabinet in navolging van Pascal doen, dat vind ik persoonlijk ook het mooist en David zal hier ook tevreden mee zijn

Als laatste ben ik aan de siderails begonnen. Man man man, wat plakt dat spul heftig zeg! Ik had één kant al geprobeerd, maar die "nagel" achteraan kon ik niet zomaar loswrikken, je kan er ook langs de binnenkant van het kabinet niet bij. Raad gevraagd aan Free en Pascal, en dan voorzichtig losgehaald. Helaas, niet voorzichtig genoeg

Ok, gereed voor het "échte" werk, de decals loshalen. Opnieuw veel gelezen, video's bekeken en raad gevraagd, dus eerst begonnen met warme lucht en een fijn plamuurmes.

Helaas ging dit voor geen cm vooruit (enkele cm² had ik gedaan) en verbrandde ik mijn handen praktisch, dus toch maar even de "muis" bovengehaald. Ja jongens, voorzichtig schuren zeker?

Na een uurtje (ik had een fijn schuurpapiertje gekozen om geen brokken te maken), was dit het resultaat. Jawel, een perfect vlakke zijkant! Minder leuk, het regende en ik ben in mijn "atelierke" gaan zitten met de poort open. resultaat: alles onder een fijne laag stof

Ondertussen is de binnenzijde van het kabinet de volle 100% leeggehaald en kan ik dadelijk profiteren van het weer om mijn kabinet buiten te rijden, op te schuren en dan bij te plamuren. Eén klein stukje aan de achterzijde van het kabinet is er te doen, de nerven aan de binnenzijde van kabinet en kopkast uiteraard ook. Amai, die post uitschrijven duurt idd lang, khad al klaar geweest met mijn kabinet.

Wordt vervolgd...