Pascal schreef:
kan je daar een voorbeeld van geven?
kan e rmij ook iemand zeggen waarvoor die gekleurde paarden dienen?
Hey,
Waar te beginnen, ik ben er zelf nog niet helemaal uit want er is niet echt een complete rulesheet
De paarden is een soort mini game HOADC (Horses of a Different Color), je kan gekleurde paardjes verzamelen, ook regenboog paardjes en soms koeien. Paarden krijg je door verschillende shots aan mekaar te linken zonder iets anders te raken. Een paard licht op in een bepaalde kleur en die krijg je dan ook wanneer je er op schiet. Het werkt volgens het principe First in First out en je kan er initieel 4 of 5 verzamelen.
De waarde van de paarden is een combinatie van kleuren, met of zonder koe (de juiste positie van de koe verdubbeld of halveert de waarde). Maar vraag me niet welke combinatie welke score oplevert want dat weet ik nog niet, regenboogpaardjes zijn een soort joker kleur.
De punten collecten doe je door onder de rechtse flipper in de shooterlane te schieten, deze punten worden dan aan de munchkin multiplier toegevoegd. Na de Collect kan je 1 paardje meer verzamelen tot een maximum van 7 dacht ik.
Een klein voorbeeldje van het niet verplichte is bijvoorbeeld bij het kasteel.
In principe moet je 2 targets raken om zo de monkey magnet te activeren waarna je bal gelockt kan worden in het kasteel. Maar als het mij niet uitkomt of ik raak de targets niet dan kan ik toch al rescue letters gaan verzamelen op het castle playfield indien de bal daar terecht komt. De kortste weg naar de letters krijg je door op de bijhorende RESCUE targets te schieten. Maar dat is voor sommige letters echt moeilijk. Je kan 3 x op de deur bashen waarna deze opengaat en je een hole ziet, als je daar inschiet krijg je 2 letters die je tot dan nog niet had.
Of je schiet langs de search lane, na een aantal keer krijg je ook een letter + je kan via deze weg een extra ballen locken want een RESCUE Multiball start standaard maar met 2 ballen (of zo iets). Uiteindelijk moet je wel nog via de monkey magnet gaan want je moet wel de eerste bal gelock hebben alvorens je de rescue multiball kan starten (deurtjes weer open en bal erin).
Je bent dus niet verplicht om 3 ballen extra te locken maar je kan het wel en dan krijg je een 5 bal MB
Veel opdrachten kan je ook overslaan door de juiste skill shot te maken, de skillshot op de crystal bal geeft niet alleen de punten maar activeert ook de crystal bal zonder alle BALL targets te raken. Of Haunted Forest skillshot start ook instant een haunted mode.
Eigenlijk kan je 4 veschillende games spelen vanaf de start. Je gaat voor de Rescue MB (moeilijk) of Haunted MB (heel moeilijk met de 4 verschillende modes die je moet uitspelen (je kan een timeout doen op alle modes door de bal vast te houden maar de score bepaalt de jackpot in de multiball)) of Emerald City MB (easy) Alles kan je aanvullen met eventueel de Twister voor een Munchkin mode aangevuld met eventueel de HOADC multiplier. Tijdens of voor de Multiball kan je dan nog even een crystall ball mode starten die altijd start met een 2 ball MB en een score multiplier van X2 met het negatieve effect (weak flipppers, inversed flippers, lights on, lights off) Een ander game is de Witch hurry up die je tussendoor kan spelen. 3 x hurry up start fireball frenzy. alle MB + Fireball Frenzy + alle munchkin modes start de wicked witch battle.
Je kan ook beginnen met de heks
Wil je de game uitspelen, dan is natuurlijk bijna alles wel verplicht, dat is altijd zo. Maar het voelt heel vrij om te spelen zonder dat de game je bij het handje houd.
Ik vind het persoonlijk niet meer stop and go dan de LOTR (of ik heb dat gevoel niet), LOTR heeft wel wat meer flow in het linken van shots, meer ramps. Maar de 3 vuk's leggen het spel ook vaak stil.
Tip voor de WOZ spelers. Als je haunted forest volledig oplicht, dan kan je door de flippers even in te houden de pop bumpers lam leggen en zo de bal naar vuk laten gaan om een haunted mode te starten. Enkel pas vanaf versie 4.0
Groeten,
ps. sorry voor de mega post