Zo, hoop mensen die prima weten hoe het zit en conclusies trekken, niet.
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat die tekst er op die manier al vanaf het begin stond en ik hem ge-edit heb om de reserveringen te updaten (overigens niet alleen die post).
Of dat vanochtend pas iemand voor de kast is geweest, en ik met de genoemde conspiracy theory wel erg helderziend zou zijn geweest. Ik ben veel dingen, maar dat helaas (nog) niet.
Wel toevallig dan dat die tekst er staat, niet? Nee zeker niet toevallig, die tekst is er zeer zeker heel bewust door mij weggezet, en dit getuigt maar weer waarom!
Of ik zou kunnen zeggen dat ik Pascal in letterlijke bewoording gelijk heb verteld hoe ik reserveer:
Om in ieder geval duidelijk te hebben hoe ik reserveer en geen misverstanden te voorkomen:
- Als iemand me nu mailt voor de Iron Man, zal ik vermelden dat deze gereserveerd is tot volgende week.
Er is echter altijd een kans dat iemand voor een andere kast komt, en deze erbij zou willen hebben (je weet hoe dat gaat), in dat geval zal ik wel gewoon voor de verkoop gaan, ik wil er immers wel vanaf
(alhoewel ik de kans heel klein acht dat iemand voor een kast van 3300 euro komt, en zomaar even een 2e kast erbij neemt, maargoed).
Of dat Pascal mij zsm zou laten weten wanneer hij precies langs zou komen. Vervolgens niet specifieker kon zijn dan 'normaliter ergens volgende week'.
Of dat hij toen ook terloops even noemde dat zijn BBB zondag, normaliter, verkocht is en hij dan de Ironman kan kopen. In tegenstelling tot wat eerder vermeld was, 100% zeker dat hij hem koopt, maar alleen deze week geen tijd.
Gezien ervaringen hier op het forum met mensen die lukraak kasten reserveren, vervolgens niks meer laten horen, e.e.a. weken rekken of gewoon niet op komen dagen, neem ik dan de reservering toch een stuk minder serieus.
Ik zou kunnen zeggen dat ik snap dat Pascal teleurgesteld is, zou ik ook zijn als ik graag iets wil hebben maar het gaat net niet door. Then again, stel je niet zo aan...
Of ik zou kunnen zeggen dat uiteindelijk Pascal alles zelf in de hand heeft gehad, als je iets graag wil hebben moet je niet moeilijk doen, in je auto springen, de kast afrekenen en hem meenemen. Doe je dit niet, dan weet je dat je een risico loopt.
Of ik zou kunnen zeggen dat ik me afvraag waar iedereen zich hiermee bemoeit, aangezien niemand die gepost heeft enige idee heeft waar het over gaat, en dat blijkt inderdaad.
Maar dat doe ik niet.
Want ik ben van mening dat ik helemaal niemand hier iets uit te leggen of te verantwoorden heb
Feitelijk draait het maar om 1 ding.
De kasten zijn mijn eigendom, totdat iemand hem afrekent, heb je er geen fluit over te zeggen.
Een reservering is een gunst, geen recht. Als je reserveert weet je dat je als koper (en verkoper) een risico loopt. Als je dat niet wilt lopen, moet je het voorkomen en gelijk actie ondernemen. Het kan prima zijn dat je geen tijd hebt, even geen geld, of welke andere rede dan ook, maar ga dan niet moeilijk en zielig lopen doen als het niet volgens je zin gaat.
Weer genoeg stof voor eenieder om alle woorden te gaan analyseren, verdraaien, pb's te verzinnen, andere posts erbij te halen, slachtoffertje te gaan spelen, en whatever, en weer lekker te gaan bashen (geen bezwaar tegen overigens, vind het zelf regelmatig ook erg vermakelijk om te doen).