sandeman schreef:goeie dots:
Hiermee wordt het DMD scherm, oftewel het score display bedoeld. Na verloop van tijd is de levensduur van dit display voorbij en ga je tegen dure kosten aan lopen. Check of alle dots van het display even duidelijk branden en of er geen dode rijen of kolommen in het display zitten.
Nieuwe set batterijen:
Oude batterijen veroorzaken vaak zuurschade. Open de kopkast en kijk of er batterijen in het zicht zitten ergens op een print. Kijk goed om de batterijen heen of er geen witte of groene poederachtige aanslag zit.
insert schade: gokje, waar de bal ingeschoten word?
Inserts zijn de plastic lenzen waardoor de lampjes op het speelveld schijnen. Deze zitten in het houten speelveld verzonken en daar is nogal eens zichtbare en voelbare schade waarneembaar.
met andere woorden, waar moet ik op letten als ik eens ga kijken?
Er zijn inderdaad erg veel dingen waar je op kunt letten, als leek is het lastig. Sommige dingen lijken ernstig, maar zijn het niet (laatst kocht ik een Dr. Who waarvan de flippers het niet deden, was een reparatie van 14 Euro en uurtje werk) en het komt ook omgekeerd voor (bijv. motor van een Corvette die niet meer schudt: wordt aangestuurd door een unieke driverboard die lastig te vinden is).