CV - Ik weet niet wat het is - vraagje
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
CV - Ik weet niet wat het is - vraagje
Ok, ik heb eindelijk mijn CV, heb lang moeten wachten maar het is echt de moeite! Nu heb ik wel een vraagje, allée 2:
1. Ik heb al op enkele verschillende CV's spelletjes gespeeld, maar hier is het toch hélemaal anders hoor... ik weet niet of het zo hoort... de flippers zijn echt krachtig en je speelt de ramps zonder probleem, de bal vliegt zo snel door de ramps dat het niet normaal is... je speelt ze met je ogen toe... ik vrees wat voor mijn nieuwe plastics enzo... het type van flipperspoelen heb ik nog niet gecheckt.
2. De plastic van de Boom balloon bumper zit lichtjes onder het speelveld, de bal stuitert er een beetje. Kan je het mechanisme wat omhoog halen en levelen?
Thx!
1. Ik heb al op enkele verschillende CV's spelletjes gespeeld, maar hier is het toch hélemaal anders hoor... ik weet niet of het zo hoort... de flippers zijn echt krachtig en je speelt de ramps zonder probleem, de bal vliegt zo snel door de ramps dat het niet normaal is... je speelt ze met je ogen toe... ik vrees wat voor mijn nieuwe plastics enzo... het type van flipperspoelen heb ik nog niet gecheckt.
2. De plastic van de Boom balloon bumper zit lichtjes onder het speelveld, de bal stuitert er een beetje. Kan je het mechanisme wat omhoog halen en levelen?
Thx!
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Re: CV - Ik weet niet wat het is - vraagje
1. beter wat minder krachtige spoelen steken of die collar plastic rond de ringmaster gaat niet lang leven.. is leuker als je de ramp net kan maken
2. ik meen me te herinneren van wel dat je vanonder ergens een afstelschroef hebt.. zie handleiding ?
Gefeliciteerd ermee.. en vergeet niet de homerom te installeren als die er nog niet in zit !
2. ik meen me te herinneren van wel dat je vanonder ergens een afstelschroef hebt.. zie handleiding ?
Gefeliciteerd ermee.. en vergeet niet de homerom te installeren als die er nog niet in zit !
1. de plug op de transformator staat misschien niet goed ingesteld. vergelijk da eens met een andere kast.
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
-
- Real name: michielsen Joo
Bij mijn CV kon ik het boom-plastic levelen doordat er tussen ( onder ) de plastic en de "houder" rubberen ringetjes zaten .
Dat werkte zeer goed , weet alleen niet of ze er orgineel ook moésten zitten ???
Hoe harder ik de plastic aandraaide hoe verder deze plastic zakte.
Kwestie van milimeters.
Als er niets zit kun je zo een zeer klein stuiterrubbertje met een scherp mesje in twee snijden ( in de breedte ) en ertussen steken..........als je vijsjes dan nog lang genoeg zijn , teminste.
Dat werkte zeer goed , weet alleen niet of ze er orgineel ook moésten zitten ???
Hoe harder ik de plastic aandraaide hoe verder deze plastic zakte.
Kwestie van milimeters.
Als er niets zit kun je zo een zeer klein stuiterrubbertje met een scherp mesje in twee snijden ( in de breedte ) en ertussen steken..........als je vijsjes dan nog lang genoeg zijn , teminste.
ik heb dat nog gehoord van mensen die hun boom balloon "levelen" met een ringgetje
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:

Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Het probleem is dat met de afstelschroef het moeilijk is om de plastic zowel voor als achteraan mooi te levelen. Die ringetjes kunnen dit dan oplossen.Richard Baan schreef:
- zwartepanter
Oei, hoe zie ik dat of vind ik dat?fantomas schreef:1. de plug op de transformator staat misschien niet goed ingesteld. vergelijk da eens met een andere kast.

- David Pinball Wizz
optisch de plug erbij nemen en vergelijken met het wiring schema vooraan in de wpc manual.
Denk eerste pagina, transfo wiring, enz..
IFPA Country Director Belgium
- zwartepanter
Ok, bekijk ik ff...
- zwartepanter
Nog één dingetje: de post achter de gele target aan de ringmaster staat er bij mij niet, er is ook geen gat voorzien om er één te plaatsen? Strange? Zie foto ('t is achter de linkse target)
- Bijlagen
-
- image-22 (Kopie).jpg (83.09 KiB) 4535 keer bekeken
zo ziet het eruit bij de mijne...(foto door het glas genomen, zonder CV aan te leggen)
Als 't er bij jou niet opstaat, zal 't een specialeke zijn zekers.... (exclusieve CV maw) lucky you

Als 't er bij jou niet opstaat, zal 't een specialeke zijn zekers.... (exclusieve CV maw) lucky you

- Bijlagen
-
- forum vraag ZP1.jpg (168.38 KiB) 4519 keer bekeken
- zwartepanter
Bedankt voor de foto Bram... maar ik weet het echt niet hé... 't is raar??? De bal bleef er gisteren één keer liggen, vandaar dat ik eens van naderbij keek
.

- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Oei, ge hebt toch gene namaak uit China gekocht hé?zwartepanter schreef:Bedankt voor de foto Bram... maar ik weet het echt niet hé... 't is raar??? De bal bleef er gisteren één keer liggen, vandaar dat ik eens van naderbij keek![]()
.

Post anders eens een fotootje. Ben nu wel curieus hoe 't er bij jou uitziet.
- David Pinball Wizz
Dat postje stond er standaard niet op bij de eerste producties. Maar omdat er altijd een bal vast kwam daar, hebben ze daarn een ball hangup kitje voor gereleased (eigenlijk een vijs, een postje, rubberke). Die daar tussen moest gevezen worden. 
http://www.planetarypinball.com/mm5/Wil ... /sb102.htm
you're welcome

http://www.planetarypinball.com/mm5/Wil ... /sb102.htm
you're welcome

- zwartepanter
Dan heb ik een mss een eerste productie hier? "Punch a hole"? , jawadde... direct zenne...
. Oei oei oei...
. Morgen eens een fotootje nemen en nummer eens bekijken.

- David Pinball Wizz
Toon es een foto'ke, zal u direct zeggen of ge een early hebt of niet 
de eerste producties kan vb ook de eerste 600 zijn ofzo hoor

de eerste producties kan vb ook de eerste 600 zijn ofzo hoor
Ik zou die post er toch plaatsen hoor. Dat is echt niet moeilijk te doen.
Een fijn (1mm) gaatje boren met een Dremel is ook goed om die nieuwe post erin te vijzen.
Niets leuker dan gaten boren in CVs
Een ball-hangup daar kan je plastics ook beschadigen als bij de ball-search de ringmaster wat omhoog gaat.
Ook is die (vaak voorkomende) hangup redelijk ambetant want het breekt het spelritme.
Maar aan jouw foto te zien staat die post er toch? het lange rubber ligt er gewoon omheen.
Groeten,
Stan
Een fijn (1mm) gaatje boren met een Dremel is ook goed om die nieuwe post erin te vijzen.
Niets leuker dan gaten boren in CVs

Een ball-hangup daar kan je plastics ook beschadigen als bij de ball-search de ringmaster wat omhoog gaat.
Ook is die (vaak voorkomende) hangup redelijk ambetant want het breekt het spelritme.
Maar aan jouw foto te zien staat die post er toch? het lange rubber ligt er gewoon omheen.
Groeten,
Stan
SOP, FF LE, RUSH, Criterium 75 EM, GP, PF BMF (on order)
- zwartepanter
@David: awel ja, dat bedoel ik met eerste productie, geen early hoor.
@Stan: is geen foto van de mijne.
@Stan: is geen foto van de mijne.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Ik ken iemand die van alle CV's bij hun op het werk een stuk hout heeft afgezaagd van het deel (bovenaan de highwire ramp met de magneet) wat mogelijk tegen de display aan komt als je niet uitkijkt. Hoppekee met de decoupeerzaag.Stan schreef: Niets leuker dan gaten boren in CVs![]()

Don't take life so seriously... It's not permanent.
- zwartepanter
1. Spoelen zijn niet de originele helaas: FL-11529 i.p.v. -30, vandaar waarschijnlijk?
2. Boom balloon geleveld, het ging niet met de adjustment vijs, dus een klein rubbertje tussengestoken en perfect nu!
2. Boom balloon geleveld, het ging niet met de adjustment vijs, dus een klein rubbertje tussengestoken en perfect nu!
Laatst gewijzigd door zwartepanter op 11 nov 2012, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je zegt dat hij nu al te krachtig speelt heb je een probleem, want de spoelen fl - 11530 zijn al iets zwakker dan de fl -11529. Bij mij zitten ook de fl- 11530 en dat gis bij mij ideaal.
- zwartepanter
Weet ik, heb gewoon de 2 spoelen verwisseld in mijn vorige post...
.

- zwartepanter
Zal zo gebeuren straks...David Pinball Wizz schreef:optisch de plug erbij nemen en vergelijken met het wiring schema vooraan in de wpc manual.