Op zich is het speelveld wel ok, maar het heeft serieuze schade aan de ring insert net boven de flippers. Die moet eruit.

Het grootste probleem is niet de insert decal zelf, maar wel dat er ook bedrukking van het speelveld net onder de insert los zit. Die losse verf moet weg, want ik vrees dat de clearcoat op die plaatsen misschien niet zal houden. Als alle losse verf weg is, blijkt ook een stuk van de tekst beschadigd. Damn

Er zit niks anders op om met een malletje foto's te maken om daarna in Photoshop de ontbrekende stukken te reconstrueren. Tijd voor het betere copy-paste-werk, plus wat creatief gebruik van de clone- en healing-tool

De ring insert zelf had ik vroeger al eens nagemaakt. Zoals verwacht is de geprinte kleur op de decal niet helemaal dezelfde, en eens de stukken decal zijn aangebracht zie je vrij goed de overgang tussen de originele speelveld bedrukking en de herstelde stukken.

Dit zou ik in een volgende fase proberen verbeteren met verf, en dus heb ik het speelveld binnengestoken voor een 1ste clearcoat sessie. Helaas is mijn carrossier nét niet voorzichtig genoeg geweest met zijn ontvetter en heeft hij mijn herstelde insert decal lichtjes beschadigd. Niet echt dramatisch, maar bon: toch jammer. Ik heb uiteindelijk besloten het speelveld op te schuren en de decal er weer uit te snijden. En daarna een nieuwe te printen, meteen met meer kleurvarianten in de hoop een beter aansluitende kleur te bekomen.
(check ten andere mijne pneumatische sander Steven

Deze decal is inderdaad beter.
De herstellingen aan het speelveld zelf onder de insert heb ik daarna met penseel bijgewerkt: telkens fijne, bijna transparante laagjes kleur aangebracht om zo de kleuren beter te doen aansluiten en de randen van de herstelling te maskeren. Uiteraard kan dit niet perfekt, maar hier ben ik toch wel heel content van...

Het speelveld gaat morgen terug binnen voor een tweede sessie clearcoat.
Wordt dus vervolgd

P