Lethal weapon opstartproblemen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door JoachimR » 23 apr 2012, 22:00

Ik ben dus bezig met een LW3 terug tot leven te wekken.
Ik zit er echter mee vast nu, ik krijg hem namelijk niet opgestart, dit is wat er gebeurt:

de opstartvolgorde van de leds op het mpu bord klopt:
- PIA en +5v led's gaan direct aan
- Na 1/2 seconde gaat de PIA led uit
- Blanking led gaat aan
- +5v en blanking led blijven aan

De GI gaat aan als je de kast aan zet, maar vanaf dat de blanking led aanspringt hoor je een relais klikken en valt de GI terug uit.

het opstart geluid is ook te horen tijdens de opstart

Nadat de GI uit gaat gebeurt er niets meer, op de display is niets te zien en de kast gaat niet in attract mode.

Dus nu is de vraag, iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen zoeken, of heeft er iemand dit ook al eens meegemaakt?

Gebruikersavatar
taito6581
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:24
Real name: Peter Smets
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door taito6581 » 23 apr 2012, 22:08

moet die blanking niet van blinkenlight doen ?
as said, ik heb hier nog een voeding liggen die misschien kan helpen.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4914
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door Bingovit » 23 apr 2012, 22:22

Staat de muntdeur open tijdens deze opstart?
het kan zijn dat bvb je dmd nog niet werkt maar de cpu wel, ik zou hem eens opstarten met de coindoor open ;)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door JoachimR » 23 apr 2012, 22:24

Volgens de marvin repair guides niet. Ik denk niet dat het probleem nog in de power supply zit aangezien ik deze uit mijn werkende JP gehaald heb om al de rest al eens te kunnen testen.

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door JoachimR » 23 apr 2012, 22:29

Bingovit schreef:Staat de muntdeur open tijdens deze opstart?
het kan zijn dat bvb je dmd nog niet werkt maar de cpu wel, ik zou hem eens opstarten met de coindoor open ;)
deurtje was toe, maar ben wat aan hetrondneuzen op rgp en heb dit ook al eens tegengekomen hierop, dus misschien toch even die switchen gaan bekijken. Maar dan nog, dan zou de GI toch op zijn minst aan moeten blijven?

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4914
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door Bingovit » 23 apr 2012, 22:30

Wanneer de kast opstart met lege(of geen) batterijen vraagt hij om de muntdeur open te doen, zolang dit niet gebeurt blijft de GI en alles anders uit en komt enkel deze melding op de display ;)
In jouw geval kan dit dus ook voorvallen maar is bvb je display of nog iets anders defect waardoor je deze melding niet ziet.
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door JoachimR » 23 apr 2012, 22:47

Ik heb inderdaad de batterijen eruit gehaald gehad en er terug ingestoken omdat ik geen nieuwe meer in huis had.
Ook heb ik de roms en display roms vervangen door de laatste versie.
Ik vermoed dat het displaybord eraan is, want deze zou onafhankelijk van de mpu moeten opstarten. De display die carl meegegeven heeft zou moeten werken.
Ik zal morgen de coindoor eens opendoen als de kast aanstaat. Moet er voor de rest nog iets gedaan worden(switch duwen ofzo), of gaat de kast in attract mode als je de deur opengedaan hebt?

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door JoachimR » 24 apr 2012, 08:49

Ik ben net even gaan nakijken, maar er gebeurt niks als ik de coindoor opendoe :|
Ook de switchen(die voor de stand van de deur en voor in de menu's te raken) eens indrukken gaf geen verschil of geluid. Ik heb ze dan eens doorgemeten en ze testen allemaal als werkend.

Gebruikersavatar
Hanzo
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 jan 2012, 17:41
Real name: Hans M.

Re: Lethal weapon opstartproblemen

Bericht door Hanzo » 01 mei 2012, 18:43

Bingovit schreef:Wanneer de kast opstart met lege(of geen) batterijen vraagt hij om de muntdeur open te doen, zolang dit niet gebeurt blijft de GI en alles anders uit en komt enkel deze melding op de display ;)
In jouw geval kan dit dus ook voorvallen maar is bvb je display of nog iets anders defect waardoor je deze melding niet ziet.
Geniaal! had sinds gisteren een gelijkaardig probleem met de MB.
Na het lezen van deze wijze woorden de batterijen vervangen en probleem was direct gefixt 8-)

Dit even voor de mensen met gelijkaardige problemen ;)

Plaats reactie