MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
- RonnyH
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
- Real name: Ronald H
- Locatie: The Netherlands
MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Ik heb een apart probleempje met de MM. Ik heb deze vandaag uit elkaar gehaald om te verhuizen naar de zolder.
Eerst netjes de 'kop' eraf (alles ge-labeled), speelveld eruit en vervolgens een verdieping hoger weer in elkaar geknutseld. Na alles weer aangesloten te hebben startte de kast weer normaal op, geen fouten, en hij speelt ook weer lekker ouderwets.
Alleen als ik nu door het test menu op de flipper blader en kies voor b.v. Flasher test / Solenoid Test, dan gebeurt er helemaal niets. De status op het scherm geeft netjes 'running' aan maar op het speelveld gebeurt niets, geen licht of beweging.
De kast heb ik nog niet al te lang en eigenlijk is dit de eerste keer dat ik door het test menu blader, dus misschien zat het probleempje er al eerder.
Heeft iemand van jullie dit misschien al eens gehad, of zal ik de installatie maar opnieuw doen in de hoop dat ik een niet juist aangedrukte connector tegen kom ?
Er zit overigens een PinLed board in de machine, heeft dat er iets mee te maken ?
Ronny
Eerst netjes de 'kop' eraf (alles ge-labeled), speelveld eruit en vervolgens een verdieping hoger weer in elkaar geknutseld. Na alles weer aangesloten te hebben startte de kast weer normaal op, geen fouten, en hij speelt ook weer lekker ouderwets.
Alleen als ik nu door het test menu op de flipper blader en kies voor b.v. Flasher test / Solenoid Test, dan gebeurt er helemaal niets. De status op het scherm geeft netjes 'running' aan maar op het speelveld gebeurt niets, geen licht of beweging.
De kast heb ik nog niet al te lang en eigenlijk is dit de eerste keer dat ik door het test menu blader, dus misschien zat het probleempje er al eerder.
Heeft iemand van jullie dit misschien al eens gehad, of zal ik de installatie maar opnieuw doen in de hoop dat ik een niet juist aangedrukte connector tegen kom ?
Er zit overigens een PinLed board in de machine, heeft dat er iets mee te maken ?
Ronny
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ
Uit : TA, TAF, IJ
- glenn pellis
- Berichten: 2379
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
- Real name: glenn pellis
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
je houd toch het witte knopje in als je de test doet? anders zal er geen enkele spoelflasher geactiveerd worden in test.
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng
- RonnyH
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
- Real name: Ronald H
- Locatie: The Netherlands
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Als ik de Flasher test start, dan in de status 'running' gebeurt er niets, ook geldt dit voor de Solenoid test.
Ook de all lamps + flasher test laat niets zien qua flashers.
Voor de GI werken de tests wel en voor de switch levels ook, misschien toch iets losgekomen bij het verhuizen ?
Apart is wel dat alles in 'game' mode wel werkt, de trollen, bumpers flippers flashers etc etc, je kan ze alleen dus niet testen
Ronny
Ook de all lamps + flasher test laat niets zien qua flashers.
Voor de GI werken de tests wel en voor de switch levels ook, misschien toch iets losgekomen bij het verhuizen ?
Apart is wel dat alles in 'game' mode wel werkt, de trollen, bumpers flippers flashers etc etc, je kan ze alleen dus niet testen

Ronny
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ
Uit : TA, TAF, IJ
- zwartepanter
- Berichten: 6242
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
- Real name: Stefan Verhoelst
- Locatie: Belgium
- RonnyH
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
- Real name: Ronald H
- Locatie: The Netherlands
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Ik kom uit NL dus misschien snap ik het niet, maar als ik Run kies bij de flasher test dan is dat niet genoeg? Op de TAF werkt dat wel zo. En bedoelen jullie met wit knopje de Enter? Hij loopt op het schermpje namelijk wel alle flashers af, maar zonder resultaat. Sorry als ik het echt niet begrijp hoor, ik vrees dat ik de plank hier mis 

In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ
Uit : TA, TAF, IJ
- Turalyon
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
- Real name: Gabriël
- Locatie: The Netherlands
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Ronny, die test doet het alleen als je het deurtje sluit of de witte knop daarvoor indrukt 

Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who
Gone: Dr Who
- RonnyH
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
- Real name: Ronald H
- Locatie: The Netherlands
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Aha, ik heb hem eindelijk. Sjonge wat een amateur ben ik zeg. Bedankt voor het geduld, hier was ik niet opgekomen... (ik vergeleek het met de TAF). Deze vergeet ik niet meer ..... 

In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ
Uit : TA, TAF, IJ
- jay-jay
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
- Real name: john van gemeren
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
maakt helemaal niet uit hoor, zoiets overkomt iedereen wel eens
maareuh, doet hij het nu wel
meestal kun je dat witte knopje of : ingedrukt houden, of uittrekken om te testen
hoef je hem niet meer ingedrukt te houden

maareuh, doet hij het nu wel

meestal kun je dat witte knopje of : ingedrukt houden, of uittrekken om te testen
hoef je hem niet meer ingedrukt te houden

Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........
- glenn pellis
- Berichten: 2379
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
- Real name: glenn pellis
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
kan gebeuren héRonnyH schreef:Aha, ik heb hem eindelijk. Sjonge wat een amateur ben ik zeg. Bedankt voor het geduld, hier was ik niet opgekomen... (ik vergeleek het met de TAF). Deze vergeet ik niet meer .....


Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng
- RonnyH
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 nov 2011, 11:04
- Real name: Ronald H
- Locatie: The Netherlands
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Ja de tests lopen als een zonnetje, ik had alleen een groot vraagteken boven mijn hoofd zoekende naar een wit knopje in de coindoor buttons 

In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ
Uit : TA, TAF, IJ
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Ronny, ik had dat laatst ook voor, geen enkele flasher van mijn MB werkte, ik in paniek tot ik raad ging vragen bij iemand die mij op de beveiliging van de coindoor wees...
Stom he...

Stom he...


Remember 9/11
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
Homo inter homines, bestia inter bestias. Et inter bestiarum, maxima sum
- zwartepanter
- Berichten: 6242
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
- Real name: Stefan Verhoelst
- Locatie: Belgium
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Goh, ik heb dat in 't verleden ook voorgehad, ik denk dat iedereen dat al wel eens is tegengekomen in 't begin...
- Turalyon
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
- Real name: Gabriël
- Locatie: The Netherlands
Re: MM geen Flasher en solenoid test mogelijk
Ik weet uit ervaring dat er nog vele andere leermomentjes gaan volgen 

Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who
Gone: Dr Who