Ik heb deze Time Fantasy gevonden in Nederland (wel: eerlijkheidshalve is 't PVW die hem heeft gevonden). Toch wel een tijdje naar gezocht: er zijn er niet veel van gemaakt destijds (in die periode moest niemand nog een flipperkast hebben) en ze passeren bijgevolg nog niet te dikwijls, al zeker niet in Europa.
De vorige eigenaar had de kast in Italië gekocht als een restauratieproject. Hij is er gelukkig nooit aan begonnen, heeft ze een tijd in opslag bewaard en ten slotte besloten om ze weer van de hand te doen. Kopkast en kabinet stonden op verschillende locaties, zo'n 100 km van mekaar.
"Maar behalve de displays is de kast kompleet" had hij gezegd.
Hij had gelogen.

Het is bijna niet te geloven dat uitbaters in die tijd een dergelijke kast leegroofden naar onderdelen, maar het geeft wel aan hoe waardeloos ze flipperkasten in die tijd beschouwden. Alle borden ontbraken, behalve het power supply bord (en dat werkte niet, want alle condensators waren verdwenen ). Zoals gezegd waren er geen displays (wel vervelend want originele Williams 7-digits displays zijn niet zo gemakkelijk te vinden), en ook onder het speelveld waren enkele generieke onderdelen weggehaald.
Eerste job was om de kast weer op haar poten ze zetten. Wel: eigenlijk niet haar eigen poten, want ook die ontbraken... Niemand weet hoelang kopkast en kabinet gescheiden zijn geweest. Ik vermoed dat de kast vrij snel in opslag is geraakt destijds. Maar eindelijk, na zo'n 30 jaar, zijn beide delen weer verenigd.

Vooraleer de kast opnieuw volledig uit mekaar te halen wilde ik de power supply testen. Maar eerste probleem: dit bleek een oude Italiaanse Type L stekker te zijn. En tweede probleem: het was toen zondag en de winkels waren toe

Barry Oursler (de ontwerper) zegde tijdens zijn voordracht op DPO dat ze deze kast in slechts enkele weken tijd gerealiseerd hebben. Ik ben er mij nu al van bewust dat mijn restoratie iets langer zal duren. Maar ik heb tijd en vooral: veel goesting