Waarom zou je de inserts willen verwijderen? Laat die plastieken dingen maar zitten waar ze zitten. Het is erg lastig om te spelen op een speelveld met gaten ipv inserts...
Als er inserts omhoog gekomen zijn, dan moet je die inderdaad terug gelijk zetten met je speelveld. Je warmt dan idd langs de onderkant de lijm rond de insert op, maar NIET met een verfstripper, tenzij je de insert wil in brand steken of de verf van je speelveld wil krijgen). Beter dus met uw madam (of uw moeder) haar haardroger. Het duurt efkes maar dan komt de lijm los en kan je de insert terug op zijn plaats kloppen (zachtjes met een rubberen hamer bijvoorbeeld, of met een blokske want je wil je bedrukking niet verder beschadigen), en daarna weer vastzetten met nieuwe lijm.
Wat die kapotte bedrukking op je inserts betreft, ik neem aan dat het dat is wat je wil weghalen. Dat gaat eigenlijk heel gemakkelijk gewoon door er voorzichtig met een scalpel of zo onder te steken daar waar er al schade is. De oude vernis + bedrukking springt zo los.
Maar daarmee is jouw probleem niet opgelost: ik zie dat er ook veel van de bedrukking kapot is aan de plank zelf, niet alleen op de insert. De vervangings decals die je kan kopen bevatten dat artwork niet. Je kan wel een volledige mansion kopen, maar de kleur (het grijs) klopt niet, is veel te paars, en het artwork sluit ook niet goed aan (vooral aan hekkentje onderaan zit er veel verschil op). Maar voor de rest zijn de decals enkel zwart-wit. Dus geen oplossing voor alle kleur die weg is op je plank zelf. De enige optie is dat allemaal te herschilderen of te airbrushen. Of te laten doen, want als je nog nooit een dergelijke restauratie hebt gedaan, dan zou ik toch niet aanraden om het de eerste keer te proberen op een TAF speelveld eerlijk gezegd...
Enfin, ik wil je niet ontmoedigen, maar het heeft ook geen zin je blaaskes wijs te maken: dit ziet er niet goed uit.
P