Zuurschade herstellen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: Zuurschade herstellen

Bericht door Richard Baan » 04 mar 2012, 11:04

PS: de reden voor zo'n spoel is om elektromagnetische interferentie tegen te gaan. Op internet vind je erg veel als je zoekt op EMC of EMI, veelal voor industriële toepassingen. Een van de standaard oplossingen is een netfilter. Dat is de bedoeling van dit spoeltje op een Bally.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Pinman
Real name: Yes

Bericht door Pinman » 04 mar 2012, 11:20

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 05 apr 2021, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

paulplevoets
Real name: Paul Plevoets

Bericht door paulplevoets » 10 apr 2012, 16:22

Gisteren is Kristof langs gekomen met de gerepareerde CPU. Alles meteen aangesloten en getest; paniek in de barak, exact hetzelfde probleem als voorheen. Geen van de knoppen of tilts werkte. Dan maar wat aan de stekker gaan prullen en een slecht contact gevonden. De stekker van deze switchen was helemaal aangetast door oxidatie. Omdat we niet meteen nieuwe contactjes voorhanden hadden heb ik Kristof dan halvelings gedwongen tot een tijdelijke reparatie waar z'n haren van recht kwamen te staan. Ik moest en zou direct spelen :D

Ik bestel een nieuw rubberset en een nieuwe connector om de kast weer wat deftig te maken (naar mijn normen). De reparatie is echt heel knap gedaan en zelf zou het met niet gelukt zijn. Ik post nog foto's van de kast in werkende staat, maar bij deze nogmaals dank aan Kristof.

Plaats reactie