MMR order at Ministry of Pinball

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 04 feb 2016, 13:01

Cenobyte schreef:Dat MOP ervoor gkozen heeft om zich niet te verzekeren, is dat een fout? Ik denk dat de mensen dat hier ook niet zouden doen, het kost namelijk best veel geld.
Dit is wel degelijk een fout als je zelf in euro aanrekent.
Je geeft de klant namelijk de indruk dat je zelf instaat voor de euro/dollar risico's.
Cenobyte schreef: Dat de bestellers de kast niet geheel vooraf hadden betaald en dan deze heisa niet hadden gehad zou je zo ook een "fout" kunnen noemen.
Nee, het is MOP die deze mogelijkheid biedt zonder ook maar iets te zeggen over de euro/dollar risico's.
Cenobyte schreef: Ik denk dat het zowel voor de kopers als voor MOP een vervelende situatie is en dat het beste zou zijn om een compromis te sluiten, niet alles bij een ander in zijn mik schuiven (en hetzelfde geldt trouwens voor MOP).
Dit is voor mij ook de beste oplossing, ik lees echter nergens enig voorstel van MOP om dit op te lossen.
De klant die dit topic starte wil echter zelf ook een deel van de kosten dragen. Hij krijgt op zijn vraag zelfs niet eens een antwoord!
"That's what I proposed Bertjan, split the price increase up (1/3 for MoP, 1/3 for PPS, 1/3 for the customer). Did not get an answer..."
TAF

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door philip van beirs » 04 feb 2016, 14:05

1 woord heb ik hiervoor puur ``Amateurisme`` !!! Om nog maar niet te spreken van gangsterpraktijken!!!
Van mij steekt hij heel de handel in zijn ...
Wie maakt het topic hier niet leuk soms? :mrgreen: de klant of de leverancier???

Sommige reacties hier echt ``onbegrijpelijk`` en de ``omgekeerde wereld``...
Andere vooral van de vikingen (belgen) heel begrijpelijk.

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 04 feb 2016, 14:19

De klant die dit topic starte wil echter zelf ook een deel van de kosten dragen. Hij krijgt op zijn vraag zelfs niet eens een antwoord!
"That's what I proposed Bertjan, split the price increase up (1/3 for MoP, 1/3 for PPS, 1/3 for the customer). Did not get an answer..."
Yep, that was me. Still after a week no answer. No compromise in view as the belgian customers saw yesterday on their invoices. By the way, all the "new" invoices are send out by a different company than the original ones...
Invoice 2013: MoP, no references to terms&conditions
invoice 2016: MoP Import B.V. with a new IBAN account AND with references to terms & conditions of 2012 you can find on a Website managed by a company called MoP Online Sales B.V.
MoP Import B.V. and Mop Online Sales B.V. were founded in June 2014... :good:

You are right, it is only a hobby. And I am 100% ok with the fact that even though it is legal that MoP has to take the whole risk, it is not fair and that's why at least 10 customers who ordered at 7500€ sent Mop a message telling them that they are willing to pay more. But they won't pay everything! No answer till now...

I'm no accountant, but do your calculations and you will see that MoP could even now sell at 7500€ without doing a big loss. Selling at 8100€ would even perhaps permit him to have a very small benefit. Selling now to those customers, who were in 2013 the first to back up this project, at 9282,15€ is rude and abusive.

And because some of these customers feel kicked in the nuts by such a behavior, they react emotionally.... and emotions are always involved when you talk about a hobby. Circle closed :D :D :D

Next argument: "take back your deposit and buy the MMR somewhere else":
1.) MoP did not yet officially give customers the possibility to get their deposit back... as they do not communicate.
2.) MoP has the monopoly. There is no other official distributor or re-seller in Europe. Bernard Loose can do grey imports from the USA, Freddy in Germany already did that ... and got some not so nice emails from PPS and CGC because he sold them with loss at 8000€ (yeah, he did stick to his contracts) . CGC and PPS are bound by contract to MoP. No other distributor or re-seller in Europe for the moment, finito, basta. I don't count UK to Europe as I'm sure that Pinball Heaven is not allowed to sell on the continent.
3.) There are no more MMR LE's to sale. Emailed yesterday with PPS... MMR LE's are sold out. So no alternative sourcing possible.

MoP knows this all and they know also that we pinheads are addicts... and they control the market of our dope :respect: :respect: :respect:

Ok, I'm now out of this discussion and I wish you all more luck then we had with upcoming Pinball buys at Ministry of Pinball Online Sales B.V. or Import B.V.

Greetings,
Patrick
Laatst gewijzigd door Schlauch op 04 feb 2016, 14:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Jack » 04 feb 2016, 14:20

Het moge duidelijk zijn dat hier vooral degene die zelf zelfstandige zijn in de bres springen voor MOP.
Ik volg aquasat in zijn repliek.
Behalve dat compromis. Laat mij dan maar een zure burger zijn, maar als ik in mijn recht ben en zij een fout gemaakt hebben zou ik geen euro bijleggen. Het is dat bedrijven in de omgekeerde richting ook zo compromis-welwillend zouden zijn...niks van, dan steken ze het ook gewoon in hun zakken :wtf:

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door philip van beirs » 04 feb 2016, 14:27

Duidelijk pro en contra reacties hier... beetje onbegrijpelijk dat er niet aan hetzelfde eind wordt getrokken. En verschillende mensen houden het hier stil (wat ik begrijp) Is iemand met 2 orders ook , leuk +50%... no problem!
Gewoon belachelijk +9000euro voor een remake... heb je een prachtige originele gerestaureerde voor.
Ik ben ook een zeer zure burger en werk hard voor mijn geld... En veel respect voor de `` correct`` hard werkende zelfstandige...

Denken jullie nu echt dat die MOP al zijn MMre bestellingen gaat laten annuleren :mrgreen: dat is het enige excuus dat ik van de pro reacties te horen krijg...
Lees aub eens het duitse forum... verschillende mensen die niets te horen krijgen enkel een verhoogde eindfactuur van 25%. Moet toch kunnen, komaan leg je gewoon toch mooi extra bij... geen probleem toch :whisling:

PS: Dit was ook mijn laatste post, daar ik me hier enkel enorm in kan opwinden... :tongue:
Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat je deze manier van zaken doen kan tolereren... Ik zou hetzelfde doen als ik in Timmy zijn plaats was... Niet correct zaken doen is om problemen vragen... en niet echt een goeie zet volgens mij.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 04 feb 2016, 15:37

Schlauch schreef:I'm no accountant, but do your calculations and you will see that MoP could even now sell at 7500€ without doing a big loss. Selling at 8100€ would even perhaps permit him to have a very small benefit. Selling now to those customers, who were in 2013 the first to back up this project, at 9282,15€ is rude and abusive.
...
Bernard Loose can do grey imports from the USA, Freddy in Germany already did that ... and got some not so nice emails from PPS and CGC because he sold them with loss at 8000€ (yeah, he did stick to his contracts).
That's not very consistent: MOP can sell for 7500 and you say he can still make money, while other parties sell for 8000 and make a loss??
philip van beirs schreef:Gewoon belachelijk +9000euro voor een remake... heb je een prachtige originele gerestaureerde voor. Ik ben ook een zeer zure burger en werk hard voor mijn geld... En veel respect voor de `` correct`` hard werkende zelfstandige...
Dat ben ik achter elkaar met je eens. Alleen kan MOP niets doen aan de belachelijke prijsverhoging die (naar ik aanneem) is veroorzaakt door de Euro/Dollar koers EN de onbeschoft lange levertijd. Het zo mooi zijn als fabrikant PPS hier eens verantwoordelijkheid neemt.
Jack schreef:Het moge duidelijk zijn dat hier vooral degene die zelf zelfstandige zijn in de bres springen voor MOP.
Ik volg aquasat in zijn repliek. Behalve dat compromis. Laat mij dan maar een zure burger zijn, maar als ik in mijn recht ben en zij een fout gemaakt hebben zou ik geen euro bijleggen. Het is dat bedrijven in de omgekeerde richting ook zo compromis-welwillend zouden zijn...niks van, dan steken ze het ook gewoon in hun zakken :wtf:
Dat IS het nou net: het is veroorzaakt door dingen buiten MOP om, NIET door MOP zelf. De enige fout die MOP gemaakt heeft is het niet afsluiten van een dure verzekering! En je bevestigt inderdaad dat jij zo'n zure burger bent met je opmerking over "alle bedrijven die in omgekeerde richting ook alles in eigen zakken steken". Wat een belachelijke manier om alle bedrijven over één kam te scheren. Onbegrijpelijk, naïef en kinderachtig. Achter elk bedrijf (zeker een klein bedrijf als MOP) zit ook gewoon een ondernemer die met winst, verlies, belasting, tegenslag en onredelijke mensen zoals jij te maken heeft. Als je dat in je achterhoofd houdt, is het veel gemakkelijker om uit lastige zaken zoals deze te komen. Als je het onderste uit de kan wil, krijg je het deksel op de neus, zo luidt het spreekwoord.
:spank:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 04 feb 2016, 15:55

Dat een zelfstandige moet kunnen omgaan met moeilijke klanten is een feit.
Maar hier heeft MOP geen moeilijke klant.
Ze hebben een klant die de problematiek begrijpt een wil meegaan in een oplossing waarbij iedereen water bij zijn wijn doet.
Maar hier heeft de klant gewoon een bedrijf dat moeilijk doet en niet communiceert!
Dit is gewoon een schande.
Ik kan dan ook niet begrijpen dat een dergelijke werkwijze goedgepraat kan worden.

Ik heb veel respect voor zelfstandigen, ze zorgen voor werk en zuurstof in onze economie.
Ik wil dus zeker de zelfstandigen niet over een zelfde kam scheren.
Ik ben zelf zelfstandig in bijberoep geweest en weet maar al te goed dat derden enkel de goeie kant zien.
TAF

ivang
Berichten: 793
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 04 feb 2016, 16:07

<Repeat mode on>
Dat het 'maar om de hobby gaat' speelt hier absoluut geen rol. Het gaat om iets officieel bestellen voor een vaste , afgesproken prijs in Euro en bij levering plots 25% of zo extra aangerekend krijgen.

Ik vind dat alle reacties pro-MOP, of al hetgeen in de richting wijst van 'daar moet je toch samen kunnen uitgeraken' en 'splits toch die kosten en dan is iedereen toch gelukkig' zelfs bijna hypocriet te noemen zijn.

Dat MOP niet kon weten dat het zo lang zou duren en dat de dollar zo zou stijgen is jammer, pech, amateuristisch, ...., al wat je het wil noemen, maar het is vooral zijn probleem

Dat hij zich tot (misschien zelfs) onwettelijke praktijken verlaagt om alsnog munt te slaan uit zijn gefaalde poging tot easy-money , maakt hem in mijn ogen eerder een charlatan dan een eerlijk handelaar. Het feit dat hij het niet nodig lijkt te vinden om zijn gedupeerde klanten te beantwoorden sterkt deze gedachte alleen maar.

Ik ben blij dat ik geen MMR besteld heb ...
<Repeat mode off>


Voila , nog maar eens mijn mening, die uiteraard maar even veel waard is dan elke andere mening hier.
En dan nu : :popcorn: (tenzij ik het nodig vind om mijn gedacht nog eens te herhalen :mrgreen: )

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 04 feb 2016, 16:33

Cenobyte schreef:That's not very consistent: MOP can sell for 7500 and you say he can still make money, while other parties sell for 8000 and make a loss??
No Cenobyte, I wrote "sell for 7500€ without doing a big loss".
For the rest it is very easy... as MoP did get the distributor monopoly for Europe, these other parties had to buy in 2013 for the official price (recommended resale price) of 7995$ (Dollar!) at a regular re-seller in the USA like 10 MMR LE's and had them shipped to Europe (hey the dollar was cheap in 2013). 10 MMR don't fill a container, so shipping charges per pin are more expensive.

As I was told by someone who should know, distributors (only distributors, not simple re-sellers!) got a rebate of more than 10% (depending on the quantity they take). Now do your maths and take into account that 1000€ deposited 2013 in an American bank account are now (reversely according to MoP) worth 1270$.
Let's say you get a pinball in the USA for 7195$, take off 1270$ deposit, rest to pay today: 5925$.
Container of 50 pins shipped by sea, I don't know an exact price, but let's say 200$ per pin (JJP asks 400$ to airfreight one Hobbit). Total costs today: 5925$ + 200$ = 6125$. At today's $/€ rate: 5472€
Add the deposit to this, we arrive at 6472€ + 21% VAT = 7831,12€
Add 270€ per pin for unforeseen costs and you are in with 8100€
Apparently there are no customs fee to import Pinballs to Europe.

As I said, I'm not an accountant and not a businessman and please correct me if my calculations are wrong.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 04 feb 2016, 16:39

aquasat schreef:Dat een zelfstandige moet kunnen omgaan met moeilijke klanten is een feit.
Maar hier heeft MOP geen moeilijke klant. Ze hebben een klant die de problematiek begrijpt een wil meegaan in een oplossing waarbij iedereen water bij zijn wijn doet. Maar hier heeft de klant gewoon een bedrijf dat moeilijk doet en niet communiceert! Dit is gewoon een schande.
Ik kan dan ook niet begrijpen dat een dergelijke werkwijze goedgepraat kan worden.
Ik doelde met "moeilijke klant" ook beslist niet op de topicstarter (daar heb ik respect voor!), maar eerder op de mensen die kost wat kost meteen naar de stok grijpen om mee te slaan en naar de advocaat of rechtsbijstand om kost wat kost 100% hun gelijk te halen, daar heb ik totaal geen respect voor.

Overigens vind ik het wel kwalijk dat er vanuit MOP geen communicatie terug komt. Wellicht zijn ze nog druk bezig met de fabrikant te overleggen, dat weet ik niet, maar er zou wel enige vorm van communicatie moeten zijn, hoe moeilijk en pijnlijk ook natuurlijk.
ivang schreef:Dat MOP niet kon weten dat het zo lang zou duren en dat de dollar zo zou stijgen is jammer, pech, amateuristisch, ...., al wat je het wil noemen, maar het is vooral zijn probleem
Kijk, dat bedoel ik nu. Totaal geen greintje begrip, alleen kijken naar je eigen ikke. En in zo'n situatie heb ik alle begrip voor een bedrijf wat zijn hakken in de grond zet en ook zegt "bekijk het maar". En met deze houding verpruts je het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de redelijke mensen die best bereid zijn tot water bij de wijn.
Dat hij zich tot (misschien zelfs) onwettelijke praktijken verlaagt om alsnog munt te slaan uit zijn gefaalde poging tot easy-money , maakt hem in mijn ogen eerder een charlatan dan een eerlijk handelaar. Het feit dat hij het niet nodig lijkt te vinden om zijn gedupeerde klanten te beantwoorden sterkt deze gedachte alleen maar.
Ik kan haast niet tellen hoeveel onredelijke aannames er in dit stukje tekst staan. "Onwettelijke praktijken", "munt slaan", "easy money", "charlatan", allemaal subjectieve kreten die suggereren dat het MOP eigenlijk alleen maar draait om snel veel geld verdienen en verder niks. Waarop baseer jij deze brutale uitspraak? Ze is even krom als roepen dat de kopers een rechtszaak aanspannen om de lage prijs af te dwingen en te profiteren van de prijsstijging.
:roll:
As I said, I'm not an accountant and not a businessman and please correct me if my calculations are wrong.
Neither am I ;)
I can only conclude that your calculations are based on a lot of assumptions that we can not confirm.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 04 feb 2016, 18:09

Hier wordt gezegd : Apparently there are no customs fee to import Pinballs to Europe.

Ik wou een nieuwe TWD Premium kopen bij Tntamusement , op 05/09/2015 , die stond daar 7299 Dollar , hier zijn antwoord :
Hi! Apparently, on all the newer Stern games, you have to have a factory conversion power board which adds $300 to the cost of the game. So it would be $7599 instead plus $600 to a seaport in France for you to pick up or arrange (at additional cost) to deliver to your home. Also remember you will have duty tax to pay too. Todd

Reisje is wel veel duurder dan jouw opgegeven 200 ... er moet een factory conversion ingebouwd voor de Europese modellen dus + 300 dollar ... duty taxes moet je wel betalen bij import van een flipper ...

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 04 feb 2016, 18:54

According to Rick from PPS, games are either build 110V or 230V, no extra board to put in the MMR LE's, no extra cost.
According to TARIC http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... 9504302000 , no import duty on pinball machines. Only 21% VAT in NL or B.
Shipping... I don't know...

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4393
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door David Pinball Wizz » 04 feb 2016, 19:25

Ik heb Ministry of Pinball even gehoord vanavond en kon volgende alvast meegeven:

Ze zijn zich bewust van de situatie, werken momenteel aan een vriendelijkere/constructieve oplossing voor allen (ipv allen individueel) en proberen die asap te communiceren.
IFPA Country Director Belgium

ivang
Berichten: 793
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 04 feb 2016, 20:51

Mario, mijn uitspraak is niet meer brutaal, krom of bij de haren getrokken dan jou uitspraken hoor, onze meningen staan nu eenmaal haaks op mekaar. Noem het de consument tegenover de handelaar ;-)
Met dit verschil dan dat ik besef af en toe brutaal te zijn, en dat jij dat volgens niet beseft van jezelf :whisling:

Ik baseer me op al wat ik eerder al gelezen heb, zoals bv. de later toegevoegde en ge-antidateerde extra voorwaarden ivm koersschommelingen. Net zoals fecaliën en ontlasting mooiere woorden zijn voor stront, kan je deze praktijk met vele termen benoemen, maar het blijft (een vorm van) bedrog...

De klant in het ongewisse laten is dan weer een reden om het over amateuristisch/weinig professioneel gedrag te hebben, enzoverder. Als MOP aan David kan melden dat hij een oplossing aan het zoeken is, dan kan hij dat ook gerust aan zijn bezorgde klanten melden. Daar hoef je echt niet mee te wachten tot je een volledig uitgewerkte oplossing hebt, en daarmee voorkom je bv. dat mensen als jij en ik wekenlang zichzelf herhalen op fora als het deze . Of dat ze proberen mekaar hun mening op te dringen of hun gelijk te halen :D :cheers:

Laat ons hopen dat MOP inderdaad een oplossing vindt waar iedereen mee kan leven. Alleen al het feit dat ze daaraan aan het werken zijn geeft aan dat ze zelf ook wel heel goed zullen beseffen dat ze niet helemaal recht in hun schoenen stonden... Ai, nu probeer ik weer mijn mening op te dringen en dat zou ik niet meer doen ...

Hopelijk komt het voor iedereen snel in orde , zodat de mensen die er al 2 jaar op wachten binnenkort eindelijk op hun MM kunnen spelen, want het is en blijft een geweldige kast . Dit gezegd zijnde , tijd om te flipperen :rock:
Laatst gewijzigd door ivang op 05 feb 2016, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Rensh
Berichten: 151
Lid geworden op: 16 okt 2012, 18:37
Real name: Rens Hooijmaijers

MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Rensh » 04 feb 2016, 20:54

Invoerrechten en BTW zijn verschillende zaken.

Kan best zijn dat invoerrechten laag of nul zijn maar op de Amerikaanse prijs komt, naast transportkosten, 21% BTW. USD 7995 wordt hier dus zo EUR 8900. Tel hier transportkosten bij op en je zit zeker boven de EUR 9000. Oftewel de enige marge die een distributor maakt is die de fabriek (=pps) hem gunt. Zal met 10% ver ophouden ben ik bang en dan hebben we nog niet over de kosten die de verkoper moet maken bij garantieproblemen ....

Nee, vetpot is het allemaal niet flippers verkopen :(


-
Momenteel in de gameroom aanwezig: TBL, GZ premium, ACDC premium, TWD LE, JP pro

Flevoland01
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 sep 2012, 19:02
Real name: Roel
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Flevoland01 » 04 feb 2016, 21:40

Goed nieuws vandaag uit de krant:

De dollar is vandaag en gisteren flink verzwakt ten opzichte van de euro. Dat is slecht nieuws voor de Europese economie.

De euro blijft vandaag stijgen tegenover de dollar. De munt staat rond de $1,118, terwijl de euro enkele dagen geleden nog $1,083 waard was. De snelste stijging deed zich gisteravond voor.

’Dat de euro in nog geen 24 uur met 2,5 cent stijgt, dat zien we niet heel vaak’, reageert Teunis Brosens, econoom bij ING. Hij vindt het tempo waarin de dollar verzwakt ’opmerkelijk

Nog even wachten dus... misschien daalt hij nog verder. ;)

Dennis
Berichten: 906
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Dennis » 05 feb 2016, 10:46

Ja nog even wachten en ze krijgen er allemaal 500,- op toe!
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟, The Matrix.

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 05 feb 2016, 12:02

Maar gaan we dan wat horen van de klanten... :whisling: .... waarschijnlijk gaat MOP dan reklameren .... :rofl:
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Baron Shadow » 05 feb 2016, 18:39

Ach schrale troost is toch dat je niet echt mag klagen als je zoveel aan je hobby uit kunt geven :lol:
Maar snap zeker dat het balen is als je ineens het bedrag bij moet betalen waar je een extra 2e hands flipperkast voor kunt kopen.
Voordeel bij deze nieuwe is trouwens ook dat je het spel al goed kunt hebben uitgeprobeerd.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5831
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Pascal » 06 feb 2016, 16:08

http://link.marktplaats.nl/m1018775273

ze zijn al 2de hands te koop :lol:

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 08 feb 2016, 09:54

Inderdaad , op pinballowners staat er zelfs reeds een MMR van Jan 2016 te koop voor 7000 euro !!
http://www.pinballowners.com/mark9
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4393
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door David Pinball Wizz » 08 feb 2016, 09:59

7000 pond.., Uk based!
IFPA Country Director Belgium

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 08 feb 2016, 10:00

DanielFortesque schreef: Reisje is wel veel duurder dan jouw opgegeven 200 ... er moet een factory conversion ingebouwd voor de Europese modellen dus + 300 dollar ... duty taxes moet je wel betalen bij import van een flipper ...
Hi Daniel, as I was curious about shipping costs, I asked a quote at a reputed German shipping company (KUEHNE & NAGEL) that I got today.
Shipping a 20 foot container containing 25 pinball worth 200.000$ from Elk Grove Village (Stern Factory) to Antwerp, from Antwerp to Luxembourg, all handling fees included (even tunnel fees out of Antwerp), 1 day idle time at Stern to load, 1 hours idle time at customs in Lux., 2 hours idle time to unload, etc. will be for 2700€ at today's conversion rate, let's round up to 3000€ plus VAT. Should be around 120€ plus VAT per pinball. If you take a 40' container, it would be even cheaper per pin.

So you getting quoted 600$ to ship one pin is harsh...

Greetings,
Patrick

Edit: forgot VAT!
Laatst gewijzigd door Schlauch op 08 feb 2016, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 08 feb 2016, 10:04

Schlauch schreef:... Should be around 120€ per pinball. If you take a 40' container, it would be even cheaper per pin.
So you getting quoted 600$ to ship one pin is harsh...
I don't think Daniel wants to ship 25 pinball machines ;)
If you transport 1 pinball, you will have to pay much more, mostly due to insurance.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 08 feb 2016, 10:17

Hi Cenobyte,

You are right. This is only an exercise to back up with hard facts my calculations from last week concerning my statement about MoP and MMR selling prices.

Plaats reactie