Ghostbusters
Re: Ghostbusters
grappig was het anders wel
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
- Real name: Peter Van de Veire
- Locatie: Belgium
Re: Ghostbusters
Gisteren hetzelfde voor gehad in de Comic sans voor de pinball selfie league. Had het zelfs gemeld want we dachten allebei dat het gewoon een fout was. Bleek dat de bedoeling te zijn.
Moet wel zeggen, dit is een hele leuke om te spelen alleen vind ik hem rechtsboven waar de bal in het spel komt nogal warrig. Voor de rest echt wel een paar bangelijke geluidjes. Dat vrouwmens dat de hele tent bij elkaar schreeuwt is echt geniaal.
Moet wel zeggen, dit is een hele leuke om te spelen alleen vind ik hem rechtsboven waar de bal in het spel komt nogal warrig. Voor de rest echt wel een paar bangelijke geluidjes. Dat vrouwmens dat de hele tent bij elkaar schreeuwt is echt geniaal.
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!
Re: Ghostbusters
die ghostbusters, is dat nu nen toffe flipper?
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
i dont understand the ask with the "now" Pascal !?Pascal schreef:die ghostbusters, is dat nu en toffe flipper?
GB is a nice pin since the begining, no doubt about that
but it requires some tweaking (airballs), and also had the ghosting prob in some cases...
the reason i sold mine is about the code
i would say the code is more than OK for all the "lambda" players, but for us (lets say "more advanced players"), there're more than few things that need correction/adapatation
and as you're also on pinside, i think you've read already lot about that
Re: Ghostbusters
I haven't read all the GB code discussions on pinside.
so can you tell me very short what's your biggest problem with the GB code?
Thx
so can you tell me very short what's your biggest problem with the GB code?
Thx
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
have to go to work now, but almost here's the summary, on top on each topic :
https://pinside.com/pinball/forum/topic ... d-features
https://pinside.com/pinball/forum/topic ... -code-talk
++
https://pinside.com/pinball/forum/topic ... d-features
https://pinside.com/pinball/forum/topic ... -code-talk
++
- dennis the menace
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 01:08
- Real name: dennis verleyen
- Locatie: Belgium
Re: Ghostbusters
Persoonlijk vindt ik de Gostbusters nogal chaotisch, vooral tijdens de multiballen die steeds gecombineerd worden met de scolleri Brothers. Ook hetzelfde met superloopjacpots. Ik wil daar eigenlijk mee zeggen dat de combinatie van de modes niet altijd kloppen. Verder vinden de meeste dat de modes te lineair zijn, mij stoort dit dus niet. Wel jammer dat de eindmode er nog niet in zit. Ook die vreemde librarian insert heeft nog geen doel. Hopelijk heeft stern een betere code in de toekomst want deze kan echt veel beter.
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
well, there's always hope for... hope !dennis the menace schreef:...Hopelijk heeft stern een betere code in de toekomst want deze kan echt veel beter.
after calling him in private on pinside, i had the luck & honor he did replied to me
we had talks about the GB code
he told me when 1.13 was caming
and last time i ask him about a possible update, 3 monthes ago, he replied in summary : GB is finished, unless major score prob, its done as it
and he ended saying he wanna update it if he have time, but report me to what he said above
btw, for what i know, seems GOT also need code update...
take all this for what is it, nothing seems sure, in a way or another
-
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
- Real name: Dennis Slagboom
- Locatie: The Netherlands
Re: Ghostbusters
Die harde schreeuw, die geeft die echt willekeurig hé?
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.
Re: Ghostbusters
ik heb 2 vragen:
1: bij spook central begint de mode met een hurry-up op de linker ramp. deze begint meestal vanaf 15M af te tellen. Maar ik heb al gehad (zelden) dat ze begon af te tellen van 20M en al eens van 25M. hoe kan je die waarde van 15M verhogen?
2: bij stay puft marshmallow man: bij het begin van de mode staat er 1x 1x 1x 1x. ik ga ervan uit dat je een schot kan 'multiplien'... maar hoe doe je dat?
thx..
ps: super kastje (de pro)
1: bij spook central begint de mode met een hurry-up op de linker ramp. deze begint meestal vanaf 15M af te tellen. Maar ik heb al gehad (zelden) dat ze begon af te tellen van 20M en al eens van 25M. hoe kan je die waarde van 15M verhogen?
2: bij stay puft marshmallow man: bij het begin van de mode staat er 1x 1x 1x 1x. ik ga ervan uit dat je een schot kan 'multiplien'... maar hoe doe je dat?
thx..
ps: super kastje (de pro)
- JoachimR
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
- Real name: Joachim Reniers
- Locatie: Belgium
Re: Ghostbusters
Vraag 1 vraag ik mij ook nog altijd af.
Vraag 2: om de multipliers te veranderen moet je de gozer target bovenaan de popbumpers raken.
Vraag 2: om de multipliers te veranderen moet je de gozer target bovenaan de popbumpers raken.
Pins & Ex-pins: http://pinside.com/pinball/community/pi ... collection
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
and of course, choosing the "good" first main shoot/lane to begin the mode will set the starting points for all the mode (than if you get 1X 1X 4X 1X you have to shoot the 3rd main shot to begin)JoachimR schreef:Vraag 2: om de multipliers te veranderen moet je de gozer target bovenaan de popbumpers raken.
very risky (but playing home is a fun/must to do) to just aim Goozer target (and not hit a main shot by "accident"), but when succeed, the marshmallow quickly become a very lucrative thing
Re: Ghostbusters
ik snap het nietRipleYYY schreef:and of course, choosing the "good" first main shoot/lane to begin the mode will set the starting points for all the mode (than if you get 1X 1X 4X 1X you have to shoot the 3rd main shot to begin)JoachimR schreef:Vraag 2: om de multipliers te veranderen moet je de gozer target bovenaan de popbumpers raken.
very risky (but playing home is a fun/must to do) to just aim Goozer target (and not hit a main shot by "accident"), but when succeed, the marshmallow quickly become a very lucrative thing
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
lol Pascal, OK :
when you arrived at the marshmallow, as you said, you have all 4 multiplicators at X1
if you direct start to complete the mode by shooting 1 of the 4 main shots (blue/blinking), than the multiplicator is finished already, and you start killing the MM with points at 50M if i remember well
and if you dont make one of the 4 main shoots, you can advance the multiplicators (the one being more lighted) with the Goozer target, and the bumpers are changing these multiplicators...
each time you hit Goozer, the lighted multiplicator goes +1, but of course you cant not really choose which one as again the bumpers are changing them (1 to 4)
than finally, you make a main shot and multiplicators cant be more advanced : of course you will have the multiplicator linked to the main shoot, from 1 to 4 :
didnt remember, but 1st one should be the left lane, 2nd one the left ramp, 3rd one the right lane and 4th one then right ramp, than you start points much higher
ok now ?
else, remove the glass and try with your hands, you'll understand without a prob
when you arrived at the marshmallow, as you said, you have all 4 multiplicators at X1
if you direct start to complete the mode by shooting 1 of the 4 main shots (blue/blinking), than the multiplicator is finished already, and you start killing the MM with points at 50M if i remember well
and if you dont make one of the 4 main shoots, you can advance the multiplicators (the one being more lighted) with the Goozer target, and the bumpers are changing these multiplicators...
each time you hit Goozer, the lighted multiplicator goes +1, but of course you cant not really choose which one as again the bumpers are changing them (1 to 4)
than finally, you make a main shot and multiplicators cant be more advanced : of course you will have the multiplicator linked to the main shoot, from 1 to 4 :
didnt remember, but 1st one should be the left lane, 2nd one the left ramp, 3rd one the right lane and 4th one then right ramp, than you start points much higher
ok now ?
else, remove the glass and try with your hands, you'll understand without a prob
Re: Ghostbusters
Thanks !! Now it's all clear
what about question 1 ?
what about question 1 ?
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
well, i dont know, and to be honest, to me never seen this on our GB !?
may be Anthony (he's not home now), will ask him...
may be Anthony (he's not home now), will ask him...
Re: Ghostbusters
I had 20M at least 5 times, and yesterday I had 25M
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
so strange really, Anthony just back home, he said we never seen this on ours... spook central was always 15 to begin !
but he add : in that mission, if you get the ADD MORE TIME gift with the bumpers, than in this case it add points (to me, never noticed that too)
but he add : in that mission, if you get the ADD MORE TIME gift with the bumpers, than in this case it add points (to me, never noticed that too)
- Automark
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
- Real name: Mark
- Locatie: Rest of the world
Re: Ghostbusters
En hoe bevalt de kast na langere tijd?
- Bingovit
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
- Real name: Evert Brochez
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
Ik raak er echt meer en meer op uitgekeken...
Alles is mooi aan de kast, geluid, tekening, speech,...
Echter is voor mij de aantrekking weg nu.
Ik geloof wel dat een goede software-update hier nu wel wat verandering in zou kunnen brengen
Alles is mooi aan de kast, geluid, tekening, speech,...
Echter is voor mij de aantrekking weg nu.
Ik geloof wel dat een goede software-update hier nu wel wat verandering in zou kunnen brengen
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*
*"Serving the world of pinball since 2005!"*
- RipleYYY
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
- Real name: mic
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
+1
i've sold mine, waited enough for a code update, pity cause yes, this game has a lot to offer and could be a winner if...
i've sold mine, waited enough for a code update, pity cause yes, this game has a lot to offer and could be a winner if...
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
- Real name: Daniel Fortesque
- Locatie: Rest of the world
Re: Ghostbusters
Ik heb net hetzelfde , vind het een heel mooie kast , maar als ik er op speel , zegt hij me totaal niks , krijg er geen klik mee , heb er echt een leeg gevoel mee .
Met de Got LE , totaal tegenovergestelde , daar ben ik nog steeds helemaal weg van , kan er niet genoeg van krijgen .
Met de Got LE , totaal tegenovergestelde , daar ben ik nog steeds helemaal weg van , kan er niet genoeg van krijgen .
You don't need eyes to see , you need vision ....
Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le
Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le
Re: Ghostbusters
Iemand een idee of er ooit nog wel een update komt voor de gb?
- Bingovit
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
- Real name: Evert Brochez
- Locatie: Belgium
- Contacteer:
Re: Ghostbusters
Update komt er sowieso!
Wanneer dat is echter een andere vraag...
Wanneer dat is echter een andere vraag...
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*
*"Serving the world of pinball since 2005!"*
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 12:25
- Real name: Lord Konings
- Locatie: The Netherlands
Re: Ghostbusters
Iemand nog leuke mods te koop voor deze kast?