Wat doen jullie hiermee?
contactjes gewoon opkuisen en nieuwe batterijen in ?
of zijn er tegenwoordig al andere oplossingen om in de toekomst dit probleem te vermijden ?

Groeten Rebelish
Die externe batterij houder doe ik altijd in een plastic zakje. Tie rap er om en als het dan gaat lekken komt dat niet verder de kast in.Wireless schreef:Ik vervang altijd de batterijhouder door een externe batterijhouder.
Oude houder los solderen, audiokabel solderen aan de 2 contactpunten en aan de andere uiteinden een batterijhouder van 3 x 1.5V AA
Batterijen weghouden van de componenten op het CPU board lijkt mij het veiligste.
Die externe batterij houder doe ik altijd in een plastic zakje.
Lijkt mij ook de beste tip. Dit is al een externe (hoger geplaatste) batterijhouder dus de kans op schade aan je CPU bord is al nihil met deze. Met schoonmaken zoals hierboven omschreven kom je inderdaad al een heel eindVic schreef:Gooi hem in azijn en maak schoon met een tandenborstel.
Goed afspoelen onder de kraan met lauw water.
Droogblazen met de haardroger.
Batterijen erin en je kan weer verder.
Bij gelegenheid bestel een verse batterij houder en vervang de oude.
Als je je batterijen zo laat lekken dat je een plastic zakje nodig hebt dan moet je al of een hele grote collectie hebben of 10 jaar lang nergens naar om kijkenVic schreef:Die externe batterij houder doe ik altijd in een plastic zakje.![]()
das een goeie
![]()
Ze gaan nooit lekken. Je hebt het plastic zakje dus niet nodig.Cenobyte schreef:Als je je batterijen zo laat lekken dat je een plastic zakje nodig hebt dan moet je al of een hele grote collectie hebben of 10 jaar lang nergens naar om kijkenDie externe batterij houder doe ik altijd in een plastic zakje.
Duracell zijn prima batterijen, maar zijn absoluut ongeschikt voor deze taak. Duracell werkt perfect onder belasting: in speelgoed e.d., maar lange duur en laag verbruik is een garantie voor groene smurrie inderdaad.GTV6 schreef:Zoals een wijze man mij onlangs nog vertelde: “steek geen Duracellâ€.
Nu ik erop let, iedere batterij die ik zie lekken is een Duracell. Misschien toeval, maar hier toch weer bevestigd.
Maar voor de zekerheid: externe batterijhouder natuurlijk.
Aneas gaf mij ooit een tip om goedkope batterijen uit de Action te gebruiken en ze vaker te vervangen.Zoals een wijze man mij onlangs nog vertelde: “steek geen Duracellâ€.
Nu ik erop let, iedere batterij die ik zie lekken is een Duracell. Misschien toeval, maar hier toch weer bevestigd.
Maar voor de zekerheid: externe batterijhouder natuurlijk.
Ik hoor die tips ook en gebruik ook goedkoper batterijen waarvan ik een lijstje bij houdt met vervangdata. Ik laat ze er altijd twee jaar in zitten, dat gaat prima. Wel probeer ik ook altijd een remote batterijhouder te installeren als ik een kast koop.Vic schreef:Aneas gaf mij ooit een tip om goedkope batterijen uit de Action te gebruiken en ze vaker te vervangen.
Ik doe dat nu al een paar jaar, tussen de 6mnd en 1 jaar gaan ze eruit.![]()
Als het cpu bord er voor één of andere reden uit moet bouw ik hem gelijk om met NV Ram
3V?HarrieD schreef:Ik vervang alle batterijen tegenwoordig door de 3volt lithium variant. Veel makkelijker. Daar schrijf ik dan de masnd en jaar op en vervang ze om de 2 jaar.
Vervangen met de kast ingeschakeld.
Wat een leuke vraag, mag ik3V?
3 penlites geeft 4,5V. Hoe doe je dat?