Wat is een relatief obscuur backglass waard? Ik snap wel dat dit vooral afhangt van wat een ander ervoor over heeft, maar dat geldt in principe voor elke transactie. Misschien dat de vraag eerder moet zijn, wat zou iemand daarvoor over kunnen hebben?
Ik heb een Zaccaria Circus backglass in redelijke toestand, ooit eens gekocht om aan de muur te hangen maar dan achter wat spullen gezet waar het een paar jaar is blijven staan.
Vermits ik niet van plan ben het alsnog op te hangen en eigenlijk bezig ben het meeste van mijn flippergerief weg te doen, heb ik eens rondgekeken. Er is weinig over te vinden, geen productie aantal voor deze kast op ipdb en zeer weinig aanbod (van het backglass bedoel ik). Uit een paar internationale forumposts die ik vond, meen ik te kunnen afleiden dat het backglass zelden wordt aangeboden (en net zo goed dat er weinig vraag naar is natuurlijk

De enige post die ik vond met een prijs was +- 200Eur in Canada enkele jaren geleden. Maar dat was de vraagprijs en misschien niet realistisch. Voor de zekerheid heb ik me er wel eens bij gezet, you never know

Ik vermoed dat er lokaal niemand op zit te wachten, maar het neemt weinig plaats en ik kan gerust wachten tot er eens iemand eentje zoekt. Dit zal dan wellicht internationaal zijn, transport zal weer een uitdaging worden

Ik vroeg me dus af, wat is jullie ervaring met een dergelijk prijszetting? Wat voor productie aantal zou deze kast kunnen hebben? Is dit backglass zeldzaam? Welke prijs zou je erop plakken als zich iemand zou melden?
En het is misschien een inleiding voor een leuke discussie : welk obscuur materiaal hebben jullie staan dat ligt te wachten op die zeldzame toekomstige geinteresseerde?
.
.