Fish Tales: Super Jackpot DMD, zijtarget en airbals

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
maikelputman
Real name: Maikel Putman

Fish Tales: Super Jackpot DMD, zijtarget en airbals

Bericht door maikelputman » 09 jan 2012, 09:09

Super Jackpot DMD
Ik merkte laatst op dat als ik na de eerste reeks van de jackpots de superjackpot maak, dat de anniematie op het DMD 200.000.000 aangeeft terwijl dit maar 100.000.000 moet zijn. Ook aan de score telt hij dan maar 100.000.000 bij. Iemand bekend met dit probleem? Is dit een foutje in de software? Helpt een nieuwere versie van de romset? Ik geloof dat ik versie 4 heb...

Zijtarget
Sinds een week of 2 heb ik het idee dat een van de zijtargets (waarmee je de vissen kan vangen) de bal stopt i.p.v. terugveert. Gisteren even alle targets naglopen en bij het met de hand veren van de target merk ik op dat het betreffende target veel minder lang resoneert/trilt dan de anderen. Dit zal waarschijnlijk ook het effect hebben op de bal.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Of is het target gewoon versleten en moet ik ergens een nieuwe uithalen. PS: Ik zie niets vreemds verder aan de target (geen dingen afgebroken of scheef).

Airbals
Ook een nieuw probleem, sinds ik de kast grotendeels uit elkaar heb gehaald en gepoetst heb, zijn airbals. Als de ball rond gaat na een afschot of de long caster loop, en ik flipper daarna met de linker flipper dan raakt hij best vaak het ijzer van de criss-crossramp, dat best een stukje boven het speelveld zit. Ik heb al een aantal keer het rubber van de flipper af gehaald en gedraaid en goed aangedrukt, maar dit lost tot nu toe niets op. De flipperkast staat overigens uitgelijnd op het streepje, boven het dikke aanbevolen streepje in de waterpas. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de antwoorden ;)

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Re: Fish Tales: Super Jackpot DMD, zijtarget en airbals

Bericht door David Pinball Wizz » 09 jan 2012, 09:29

Probeer es een andere rubber op je flipperbat. Of hem iets hoger te steken. Misschien ook omdat hij sneller rondgaat je dit fenomeen nu hebt en vroeger niet.

Want als je logisch denkt, hoe kan de ball een airbal worden. Dat is omdat hij onder een hoek gelanceerd wordt hé. Dus de kans dat je rubber iets te laag zit (of te small is in hoogte vb) en hij zo niet 100% egaal geraakt wordt door de rubber op je flipperbat is wel bestaande.

De superjackpot punten is idd software, L5 is de laatste versie maar ik weet niet of het erin opgelost is.

Die target zou ik eerst zelf wat proberen bij te plooien zodat hij meer terugveert zoals de andere.
IFPA Country Director Belgium

maikelputman
Real name: Maikel Putman

Re: Fish Tales: Super Jackpot DMD, zijtarget en airbals

Bericht door maikelputman » 09 jan 2012, 14:22

Ik zal eens proberen om een ander rubber erop te doen en deze wat hoger erop te monteren.

Is het makkelijk om de chip met de romset te vervangen door een andere?
Heb op internet al goedkoop v5 van de romset gevonden op een chip.

Ik wil de target wel plooien, maar ik heb geen idee hoe of welke kant ik moet gaanh buigen... :?

Plaats reactie