Ik heb onlangs een Data East Lethal Weapon uit 1992 gekocht (http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=1433). Deze heb ik werkend gezien.
Om deze boven te krijgen heb ik de kopkast moeten demonteren, even overal foto's van gemaakt en toen met beleid de (gemarkeerde) stekkers losgemaakt. Na de verplaatsing de kopkast weer gemonteerd, en gelukkig hij werkte weer.
Na een paar uur spelen (de dag erna) tijdens een spel vielen plotklaps de flippers uit, en zat de kast in de storing zeg maar.
- Paar keer uit/aan gedaan (aardlek eruit).
- Stroom van aparte groep aangesloten, geen aardlek meer maar kast kwam niet verder dan een half matrixdisplay en half deuntje van de muziek.
- Zelf alle zekeringen doorgemeten, zag er goed uit.
- Op afstand deskundige benaderd, gepintpoint naar het powerboard in de kopkost. Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar kan een elco van een weerstand onderscheiden en een beetje solderen moet ook wel lukken.
- Een bepaalde stekker (CN6 op de foto) van het powerboard losgehaald om door te meten, maar dat lukte niet en toen opnieuw erin gedaan. Warempel de kast deed het weer ik blij!
- Na een dag weer dezelfde storing. Volgens deskundige misschien een kapotte soldeerpunt, alle schroeven losgehaald behalve één die muurvast zit. Zoveel mogelijk ruimte gemaakt, met goede schroevendraaier maar toch de schroefkop licht doorgedraaid. Met WD40 geprobeerd (gemorst op karton). Zo'n vaste schroeven uithaal setje gekocht, werkt voor geen meter. Proberen uit te boren met metaalboortje maar er is geen doorkomen aan. Ik wordt zo langzamerhand moedeloos... Zie de foto hieronder.
- Wat ik nog kan doen is met de boormachine rondom de schroef het plastic losprikken zeg maar, maar dan mol ik misschien de print aan de achterkant??
Alle tips zijn welkom...