herstelling
herstelling
hey ik heb een "revenge from mars" en heb problemen met een weerstand die te warm wordt. is er iemand in de buurt van kortrijk die langs kan komen ( natuurlijk tegen betaling)
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Re: herstelling
Kan je wat meer details geven. Zo kan de oplossing misschien hier al gevonden worden en kan je of het zelf herstellen of gemakkelijker iemand vinden die het dan ziet zitten om dit te herstellen.
PS: als je ze wilt wegdoen, ik ben nog steeds op zoek naar een rfm.
PS: als je ze wilt wegdoen, ik ben nog steeds op zoek naar een rfm.
beste, de linkerflipper bleef omhoog staan en tegen de tijd dat mijn zoon naar mij kwam ,was de spoel doorgebrand, de weerstand doorgesmolten en de smeltzekering door. ik heb alles vervangen en vanaf ik de kast terug opstarte kwam de weerstand terug warm en heb ik de kast terug afgelegd;
- yorkie
- Contacteer:
Over welke weerstand heb je het dan? En kwam de flipper dan direct terug omhoog? Dan kan de transistor die de spoel aanstuurt defect zijn. (Q37 of Q38)
- yorkie
- Contacteer:
Vermoedelijk Q37. Dit is de power die enkel maar kort bekrachtigd wordt. Dan neemt Q38 over. (Hold)
Als Q37 kort ligt blijf de power continu op de spoel en zal deze verbranden.
Q37 is een p20n10.
Als Q37 kort ligt blijf de power continu op de spoel en zal deze verbranden.
Q37 is een p20n10.
ja je hebt gelijk aan de twee transistors is het zwart. Als ik die twee vervang is dan het probleem opgelost of moet ik nog verder kijken naar iets dat stuk is? wat is trouwens de reden dat die twee transistors stuk zijn?
alvast enorm bedankt voor al die moeite
is er een manier om de andere tansistors te testen of ze niet stuk zijn?
alvast enorm bedankt voor al die moeite
is er een manier om de andere tansistors te testen of ze niet stuk zijn?
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
op pinwiki.com staat een hele reparatie uitleg o.m. hoe je transistoren kan testen enz;.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Goed punt om te onderzoeken. Anders heb je het binnen no-time weer.bakker schreef:of moet ik nog verder kijken naar iets dat stuk is? wat is trouwens de reden dat die twee transistors stuk zijn?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
wow wat een zalige site is dit. binnen enkele uren mensen die je willen helpen , THANKS
- yorkie
- Contacteer:
Moeilijk te zeggen. De spoel kon defect zijn (lagere weerstand door kortgesloten wikkelingen waardoor de transistor ook kapot ging. Maar als de spoel intussen is vervangen, is dit nu ook opgelost. Als de defecte transistor vervangen is, de kast goed testen en in het begin niet onbewaakt laten opstaan. Als het na redelijk wat spelletjes nofmg goed werkt, zal het wel in orde zijn.
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Vaak is het de transistor of pretransistor zelf die in kortsluiting gaat. Gewoon faalt omwille van ouderdom/vele gebruik.
IFPA Country Director Belgium
- wimpinball
- Real name: wim van roey
vervang Q37 en de flipperspoel en het zal opgelost zijn .
Meet ook een keer D7 of deze nog goed is .
Je moet met je meter 2 x meten .
Als de zwarte draad aan het grijs streepje zit van de diode en de rode draad aan de andere kant moet hij doormeten .( waarde tussen 400 en 700 op de meter )
Draai de zwarte en rode draad van de meter om en je moet oneindig ( op display geeft hij "1" aan )
Doe dit wanneer de spoel niet is aangesloten .
Sluit de draden welk juist terug aan , zoals het origineel was .
Meet ook een keer D7 of deze nog goed is .
Je moet met je meter 2 x meten .
Als de zwarte draad aan het grijs streepje zit van de diode en de rode draad aan de andere kant moet hij doormeten .( waarde tussen 400 en 700 op de meter )
Draai de zwarte en rode draad van de meter om en je moet oneindig ( op display geeft hij "1" aan )
Doe dit wanneer de spoel niet is aangesloten .
Sluit de draden welk juist terug aan , zoals het origineel was .
heb het moederbord losgemaakt en heb gezien dat aan de onderkant , ter hoogte van de transistors, een grote verbrande plek is . er zijn zelfs een paar printbanen verbrand. bedankt voor al jullie info, maar dit gaat mijn pet te boven om het zelf te klaren. weet nu niet wat te doen.
- yorkie
- Contacteer:
Kan je een foto posten. Zal heel waarschijnlijk wel te herstellen zijn.
Als je dan dat bord eens binnensteekt, wil ik dat wel herstellen. Ik woon in Eke, is dus niet zo heel ver van kortrijk.
Als je dan dat bord eens binnensteekt, wil ik dat wel herstellen. Ik woon in Eke, is dus niet zo heel ver van kortrijk.