Storing GI in F-14 tomcat

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Filip65
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2015, 11:21
Real name: Filip Bekaert

Storing GI in F-14 tomcat

Bericht door Filip65 » 01 mar 2016, 07:34

Hallo,
Sinds ik de kast heb was dit probleem er steeds, maar het is mij nu pas opgevallen daar ik het speelveld aan het reinigen was. Het onderste gedeelte van de GI ( general illumination ) werkt niet. Het zijn niet de lampjes, dit is reeds uitgemeten, op het onderste gedeelte krijg ik geen stroom. Nergens te bespeuren dat er ergens een draad zou loszitten of onderbroken zijn. Weet niet of dit met hetzelfde probleem te maken heeft, maar als er een bal gelockt op de zijkant door een ander speler, en je je hebt zelf de andere 2 gelockt, dan weet de kast blijkbaar niet dat daar reeds een bal ligt, en laat er nog een bij plaatsen.
Heeft iemand een idee, of ervaring met dit of deze problemen.
Groeten
Filip

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Storing GI in F-14 tomcat

Bericht door Richard Baan » 01 mar 2016, 10:07

Zekeringen gecontroleerd?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Storing GI in F-14 tomcat

Bericht door HarrieD » 01 mar 2016, 21:40

Er zitten in de kopkast 4 zekeringen onder het powerboard. Controleer die maar eens.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Filip65
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2015, 11:21
Real name: Filip Bekaert

Re: Storing GI in F-14 tomcat

Bericht door Filip65 » 04 mar 2016, 08:36

Probleempje met de GI gevonden, effectief een zekering in de kopkast, ze zag er goed uit, gemeten in de kast was ze goed, maar niet in de kast gaf ze niks door, na vervanging werkte de Gi compleet.Bedankt Richard en Harrie.
Hebben jullie trouwens een idee voor het andere probleem. Een bal die gelockt is in het zijgat door speler 1 dat dit bij speler 2 niet is gedetecteerd zodat er 2 ballen op dezelfde lokatie kunnen terecht komen.
groeten, en nogmaals bedankt
Filip

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Storing GI in F-14 tomcat

Bericht door HarrieD » 04 mar 2016, 08:41

Filip65 schreef:Probleempje met de GI gevonden, effectief een zekering in de kopkast, ze zag er goed uit, gemeten in de kast was ze goed, maar niet in de kast gaf ze niks door, na vervanging werkte de Gi compleet.Bedankt Richard en Harrie.
Hebben jullie trouwens een idee voor het andere probleem. Een bal die gelockt is in het zijgat door speler 1 dat dit bij speler 2 niet is gedetecteerd zodat er 2 ballen op dezelfde lokatie kunnen terecht komen.
groeten, en nogmaals bedankt
Filip
Allereerst een switchtest doen. Dan een coiltest om te zien of die 2 wippertjes links bovenin juist functioneren.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Storing GI in F-14 tomcat

Bericht door Richard Baan » 04 mar 2016, 10:40

Die wippertjes (mogelijk te koop bij wipperflinkel??? ;) ) zullen het wel doen, aangezien de bal daar terecht komt.
Ik vermoed de switches waar de bal langs gaat in de draadramp.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie