STTNG problemen
STTNG problemen
ik heb hier een star trek TNG staan met ene raar probleem...
de ene keer speelt hij perfect, de andere keer heb ik de volgende storingen:
- als ik mode start schiet, start hij geen mode
- een mode start wel soms als ik gewoon aan het spelen ben.
- bij het locken van bal 3 krijg ik een jackpot en kan daarna gewoon met het kanon schieten voor mijn jackpot.
alles switchen werken correct in test
alle ballen gaan naar de juiste plaats onder het speelveld
eprom defect? flatcable defect? wie kan helpen?
de ene keer speelt hij perfect, de andere keer heb ik de volgende storingen:
- als ik mode start schiet, start hij geen mode
- een mode start wel soms als ik gewoon aan het spelen ben.
- bij het locken van bal 3 krijg ik een jackpot en kan daarna gewoon met het kanon schieten voor mijn jackpot.
alles switchen werken correct in test
alle ballen gaan naar de juiste plaats onder het speelveld
eprom defect? flatcable defect? wie kan helpen?
- Silverballgames
- Real name: Lieven Engelbeen
- Contacteer:
Re: STTNG problemen
Opto in de start mode scoop die vals contact geeft.
Indien geen resultaat zou ik hem vervangen na eerst eens te proberen hem te kuisen.
Indien geen resultaat zou ik hem vervangen na eerst eens te proberen hem te kuisen.
ik heb hem al gekuisd en het soldeersel ziet er perfect uit.
verder vraag ik mij af hoe een bal zo'n opto kan passeren zonder dat die opto dat ziet (want als je in de mode start hole schiet start hij niet altijd een mode)
verder vraag ik mij af hoe een bal zo'n opto kan passeren zonder dat die opto dat ziet (want als je in de mode start hole schiet start hij niet altijd een mode)
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Misschien ff draadjes van opto volgen tot onder het speelveld...? Heb ook eens zoiets voorgehad bij mijn SS. Kijken kan geen kwaad hé...
Ik heb ooit iets gelijkaardigs gehad met de lock van mijn TZ. Opto vervangen en sindsdien OK.
*** Q is good for you !! ***
ik heb de optos nog eens gekuisd en doorgesoldeerd
ook heb ik die grote stekker die na d eopto komt eens een paar keer in en uit getrokken, want als je die uittrekt activeert hij alle optos die aan die stekker zitten
nu speelt hij weer ok, maar voor hoe lang is de vraag?
ook heb ik die grote stekker die na d eopto komt eens een paar keer in en uit getrokken, want als je die uittrekt activeert hij alle optos die aan die stekker zitten
- zwartepanter
Voor lang hopelijk en anders toch opto vervangen...
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Als het vaker of minder vaak voorkomt na dit soort acties betekent vast dat je wel in de goede hoek zoekt. (mocht het nog terugkomen)Pascal schreef:ik heb de optos nog eens gekuisd en doorgesoldeerd
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Moest het terugkomen:
De opto's: het pootje kan aan de led zelf afgebroken zijn. Doorde opto's te hersolderen kan er wat soldeer een verbinding maken, maar deze kan na een tijdje door trilling terug loskomen. Ideaal ik om de led er uit te solderen om te zien of de pootjes nog goed zijn. (of sowieso de opto's vervangen)
Controleer goed de connector op het opto bord op barstjes in de soldering. Door de connector te manipuleren kan er nu wel contact zijn, maar dit kan na verloop van tijd terug loskomen. Oplossing is dan om de connector op het optobord te hersolderen.
De opto's: het pootje kan aan de led zelf afgebroken zijn. Doorde opto's te hersolderen kan er wat soldeer een verbinding maken, maar deze kan na een tijdje door trilling terug loskomen. Ideaal ik om de led er uit te solderen om te zien of de pootjes nog goed zijn. (of sowieso de opto's vervangen)
Controleer goed de connector op het opto bord op barstjes in de soldering. Door de connector te manipuleren kan er nu wel contact zijn, maar dit kan na verloop van tijd terug loskomen. Oplossing is dan om de connector op het optobord te hersolderen.
dit ga ik zeker nog doenyorkie schreef:Controleer goed de connector op het opto bord op barstjes in de soldering. Door de connector te manipuleren kan er nu wel contact zijn, maar dit kan na verloop van tijd terug loskomen. Oplossing is dan om de connector op het optobord te hersolderen.
- zwartepanter
Al iets kunnen doen?
welja, ik heb de optos hersoldeerd en die stekker eens een paar keer in-en-uitgetrokken
de pinnekes op het optobord heb ik nog niet hersoldeerd
maar voorlopig blijft hij goed spelen. dus ik vermoed dat hij nu ok zal blijven...
de pinnekes op het optobord heb ik nog niet hersoldeerd
maar voorlopig blijft hij goed spelen. dus ik vermoed dat hij nu ok zal blijven...
- zwartepanter
Tof.