Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Dennis
Berichten: 913
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Dennis » 03 jul 2015, 19:29

Gerard gaat het echt doen!!!! :yahoo: :yahoo: :yahoo:

DUTCH PINBALL MUSEUM – A Pinball Adventure.

“It belongs in a museum”, mijn meest favoriete quote uit de Indiana Jones film reeks.
Dat deze quote nu niet over een bijzonder artefact gaat maar over mij zelf, dat wil ik graag even toelichten.

“Fortune and glory, Kid. Fortune and glory”.

Ik loop al heel wat jaren mee in de wereld van de flipperkast, en ben al sinds mijn jeugd liefhebber van de stalen bal. Maar wat past nu het beste bij mij? Alle disciplines in de hobby heb ik geprobeerd.
Van wedstrijdspeler “met een keurige nr1 positie in de ranking voor een hele week” tot wedstrijdleider. Van organisator tot bezoeker , van reviseren tot ontwerp, van interviewer tot geïnterviewde, van administrateur tot entrepreneur. Eigenlijk best veel als ik zo terugdenk.
Vrienden van mij binnen de hobby noemen mij vaak “socialglue” het cement tussen de bakstenen.
Moet ik daar niet eens wat mee gaan doen? Maar wat wil ik nu eigenlijk het allerliefst?.
“X” never, ever marks the spot. Ik vrees en geloof dat voor mij nu wel alles samenvalt.

“ I think it’s time to ask yourself; what do you believe in?”

Al bijna 10 jaar loop ik met de gedachten om een museum te beginnen, maar ideeën daar hebben we allemaal een frontale hersenkwab vol van. Maar dit idee krijg ik maar niet uit mijn hoofd.
Jaren vliegen voorbij, carrière, gezin, sociale leven en hobby nemen de overhand maar altijd weer dan stemmetje wat op de meest onmogelijke tijden mij toespreekt;
Gerard, jij hoort thuis in een museum.
Of het nu toeval is of niet maar na mijn 40ste levensjaar komt meneertje “midlife” om de hoek kijken.
Mijn gezondheid is niet zoals het moet zijn en ik zoek hulp om van mijn overgewicht af te geraken.
Na een pittige operatie en een voorspoedig herstel vliegen de kilo’s eraf, en met elke kilo die er af gaat komt er een AA batterij aan energie voor terug. Zoveel zelfs dat het tijd word om ideeën om te zetten naar daden. Het moest er maar eens van komen, een haalbaarheidsonderzoek naar een Flipperkast Museum.

“Choose Wisely”

Zoals Amerikanen altijd zeggen zijn er 3 dingen belangrijk als je een onderneming (zoals een museum) wit beginnen.
A. locatie, B. locatie en C. locatie. Mijn wortels liggen in Rotterdam en vanuit toeristisch oogpunt is deze havenstad ideaal om mij hier te vestigen als het allemaal gaat lukken.
De keuze is gevallen op Katendrecht, een sterk in opkomst komende yuppenwijk waar veel dagjesmensen hun plezier vinden in de vele variatie aan leuke ondernemingen. oa. FenixFood Factory, Kaapse Brouwers, Circus Rotjeknor en Comedyclub Walhalla.
De Fenixloodsen met hun industriële uiterlijk passen ideaal in mijn plannen en ik bewandel de weg van projectontwikkelaars en de gemeentelijke molen. De Gemeente ziet het helemaal zitten en eigenlijk staat er niets meer in de weg, althans…

“We have top man working on it now”…Who?””…Top…men”.

Wat komt er allemaal kijken om een idee om te zetten naar een tastbaar iets? En hoe ga ik dat allemaal doen?
Stap 1 was een businessplan, maar liefst 32 pagina’s vol taartpunten, diagrammen en prognoses.
Noodzakelijk kwaad, maar nodig. Eerst het zuur en dan het zoet zullen we maar zeggen.
Vandaar uit voorzichtig eens polsen bij vrienden, immers, je kan zelf nog zoveel bedenken; een outsider kan in no time met inzichten komen waar je nog nooit bewust van bent geweest.
Alle vormen van kritiek worden ter hand genomen en in het grote museum archief gestopt. Het krijgt langzaamaan een vaste vorm en het enige wat mij op dit moment nog in de weg staat is het tekenen van het huurcontract.
Dit zal op korte termijn gaan gebeuren en dan verbouwen en inrichten om deze zomer het enige en echte flipperkast museum van Nederland te openen.
Het “Dutch Pinball Museum”

“It’s a Leap of Faith”

Het Dutch Pinball Museum word een Pinteractief museum, een line-up van alle generaties flipperkasten met de nodige educatie in een sfeervolle ambiance.
Wat is nu leuker om je kinderen te laten zien waar papa altijd op speelde in zijn diensttijd, Willen Opa en Oma niet eens een dagje komen kijken in plaats van het koffie en koekje moment op zondag, een vriendinnenclub die onder het genot van een Cappuccino of lekker bakje thee een mooi alternatief heeft naast karten of paintballen. Een kinderfeestje die ze nooit meer gaan vergeten, een zakenbrunch (buiten reguliere openingstijden) gevolgd door teambuilding, of gewoon omdat het kan.
Alles is mogelijk, hopelijk mogen we jullie een keer begroeten.
Maar met 1200 NFV leden als Ambassadeur hebben wij er in ieder geval goede hoop in dat wij wat moois mogen en gaan neerzetten.

“You’re Meddling With Powers You Can’t PossiblyComprhend”

Net zo enthousiast geworden als ik? En wil je een steentje bijdragen in wat voor vorm dan ook?
Bv een unieke kast tentoonstellen, een donatie doen in vorm van materiaal, financieel of werkzaamheden, heb je een fantastisch idee? Laat mij het weten en ik zal uw gedachte omarmen.

Met vriendelijke groet, uw directeur en curator van het Dutch Pinball Museum,
Gerard van de Sanden.
“Trust Me”

Voor meer info kijk op http://www.dutchpinballmuseum.com

Gerard van de Sanden
info@dutchpinballmuseum.com
Laatst gewijzigd door Dennis op 07 jul 2015, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.

sake
Berichten: 185
Lid geworden op: 20 jan 2013, 12:14
Real name: Sake
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door sake » 04 jul 2015, 11:10

Ja, geweldig initiatief. Ben ik blij in Rotterdam te wonen :)
in play: TAF
in progress: HS2
wishlist: MM

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door MeesterPieter » 05 jul 2015, 14:35

hopelijk zit je buiten de mileuzone, want daar mogen oldtimerliefhebbers vanaf volgend jaar niet meer komen
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Richard Baan » 05 jul 2015, 16:12

Als ik die indicatieve kaart van rotterdam.nl aanhoud zit hij er net buiten. Tegenover hotel new york. Wel de juiste afslag nemen...

Wel opmerkelijk om daar een milieuzone in te stellen, ik kan me geen groter industrieel gebied voorstellen in NL dan de Botlek...
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Dennis
Berichten: 913
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Dennis » 05 jul 2015, 18:02

Ik had eigenlijk wel wat Belgische reacties verwacht in de trant van: Allee wat tof, ik ga zeker en vast een keer langskomen! Veel succes Gerard!
En een paar donaties + wat museumstukken.
Maar nee er gaan weer een paar Holanders zitten sufkutten of je er met je oldtimer kan komen. Je kan er gewoon met je oldtimer heen, je kan hem voor de deur van de kade af rijden!

Dit alles met een paar :D :D :D natuurlijk! ;)
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door David Pinball Wizz » 05 jul 2015, 19:47

Mijn reactie had ik al via het nfv forum doorgegeven, maar het is idd een top initiatief en een paar mooie stukken ertussen.

Als we in de buurt zijn gaan we zeker langs.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Baron Shadow » 05 jul 2015, 21:29

Lijkt me geweldig zoiets in Rotterdam te hebben.
Woon er dan wel niet meer (gelukkig al jaren niet meer) maar werk er wel en ook soms daar vlakbij :good:
Heb al wat collega's laten genieten. In mijn gameroom maar nog makkelijker om dichter in debuurt eens te gaan kijken.
Zal zeker gaan promoten :!:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
RO.b
Berichten: 501
Lid geworden op: 25 jul 2012, 13:45
Real name: Rob Breyne
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door RO.b » 06 jul 2015, 10:48

:good: :yahoo: :respect: :rose: :hypno: :love: :clap: :rock: :cheers: :pin:
Gezocht: Stern eind jaren '70 - begin '80. Alle hulp welkom!

Gebruikersavatar
Stan
Berichten: 303
Lid geworden op: 07 okt 2011, 14:23
Real name: Stan Wydooghe
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Stan » 07 jul 2015, 09:29

Beste Dennis,

Het lezen van je goedgeschreven tekst maakt me blij en herstelt mijn vertrouwen in de hoop dat het nog wel goed komt met de mensheid. Daarom kan ik alleen maar respect tonen voor je initiatief. Behorende tot dezelfde leeftijdscategorie herken ik dan ook vele gedachten/gevoelens die je verwoordt.

Het is uiteraard veel gemakkelijker om onze dromen gewoon naast ons neer te leggen omdat ze 'risicovol' of 'onzeker' zijn. De enige toekomstige garantie die je in deze zal krijgen is de wetenschap dat je 'het' hebt geprobeerd, en uiteraard hoop ik oprecht dat je Flipper-Museum een groot succes wordt. Je open-minded aanpak zit in ieder geval al goed.

Heel veel succes gewenst!
SOP, FF LE, RUSH, Criterium 75 EM, GP, PF BMF (on order)

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Akuma2000 » 07 jul 2015, 10:16

Super mooi initiatief! Ik sta al te popelen om langs te komen :)

Dennis
Berichten: 913
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Dennis » 07 jul 2015, 17:35

Beste Stan, ik heb de tekst van het Nederlandse forum hier geplaatst omdat ik het zelf ook een heel leuk initiatief vindt! Maar Het is dus Gerard van de Sanden die dit avontuur aangaat.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.

Gebruikersavatar
Arcadia Amusements
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 aug 2011, 22:45
Real name: Peter Smets

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Arcadia Amusements » 09 jul 2015, 06:55

Wow! Cool! Ik kom zeker eens af!

Heb je een Hercules? Hyperball? Pinball Circus, hehe...

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Scaryflippers » 09 jul 2015, 19:53

als ik nog eens bij bij ministry of pinball kom ga ik zeker een bezoekje brengen ik heb het net gezien dat er een flippermuseum in Nederland is veel succes :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

Dennis
Berichten: 913
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Dennis » 10 jul 2015, 08:46

Het is in aanbouw op het moment, nog een paar weekjes wachten!
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.

captainpinball
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 mar 2014, 15:08
Real name: michel
Locatie: The Netherlands

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door captainpinball » 10 jul 2015, 20:07

Geweldig idee Dennis!
Ik kom zeker keertje kijken samen met mijn zoon die flippersbook geweldig vind!
Succes! :D
Momenteel in bezit:Bally truckstop,hook,Batman d.e,ghostbusters.virtual pinball project(roadshow)
Vertrokken :bally ro-go,blackwater 100,pack man,bugs bunny birthday ball,neo geo,demolition man,turtles,Batman forever,Royal rumble,Black Rose.no fear,star wars d.e police force,hardbody.potc,sm red.stern i.j.flintstones

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door zwartepanter » 25 jul 2015, 11:12

Superinitiatief! En inderdaad, vele zaken vereenzelvig ik mij ook mee. Zo heb ik al enkele verjaardagsfeestjes gegeven voor de kinderen van de klas waar mijn dochters zitten. Met echte bekers, medailles enz... Eigenlijk een flipperwedstrijd voor kinderen dus met alles erop en eraan zoals de volwassenen wedstrijden spelen. En dat is een unieke ervaring voor deze kinderen!

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dutch Pinball Museum!!!!!!!!!!!

Bericht door Avatar » 11 aug 2015, 13:28

Fantastisch !!! Ik kijk er al naar uit om eens langs te komen !!!
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Plaats reactie