Earthshaker Jackpotprobleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Pacman63
Real name: Eus

Earthshaker Jackpotprobleem

Bericht door Pacman63 » 04 feb 2015, 14:56

Beste Flipperaars,

Recentelijk heb ik een Earthshaker voor een redelijke prijs gered van zijn ondergang... :pin:
De kast speelt inmiddels aardig, echter ik kom helaas maar niet bij de volledige Jackpot...
een goed moment kom je tijdens het spelen bij de Multiball daarbij krijg ik 2 ballen in het spel, terwijl dit er eigenlijk direct 3 zouden moeten zijn (denk ik) alle ballen zijn wel zichtbaar alleen de laatste blijft zichtbaar rechtsachterin op zijn plek liggen. Zodra je twee ballen verspilt hebt begint de kast af te tellen en dat is het moment dat je nog kan scoren met de 3e bal, echter deze komt pas als de kast alle spoelen controleert en dan kan je het nog wel verder doorspelen alleen is dan het Jackpot moment waarbij je lekker kan scoren voorbij....
Weet iemand wat hier het probleem van is?
Is het een instelling of zit er echt iets niet goed in de (print) esturing van de driver..?
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken...

Alvast bedankt voor je reactie!!!

EUS :run:

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Re: Earthshaker Jackpotprobleem

Bericht door David Pinball Wizz » 04 feb 2015, 15:12

Normaal bij Eartshaker is:
1 bal locken op de ramp rechtsboven, deze wordt verplaatst naar de upkicker ruimte en een 2de bal komt in het spel.
2de bal locken --> er komt een derde bal in het spel.

Die bal mag daar in principe rechtsboven niet blijven liggen. En moet direct ook gelanceerd worden vanzodra je de 3de bal in het spel schiet. Werkt je switch nog goed daar rechtsboven die de bal daar detecteert? Ook de andere switchen (trough, scoop, shooterlane, etc..)
IFPA Country Director Belgium

Pacman63
Real name: Eus

Bericht door Pacman63 » 04 feb 2015, 15:28

David Pinball Wizz schreef:Normaal bij Eartshaker is:
1 bal locken op de ramp rechtsboven, deze wordt verplaatst naar de upkicker ruimte en een 2de bal komt in het spel.
2de bal locken --> er komt een derde bal in het spel.

Die bal mag daar in principe rechtsboven niet blijven liggen. En moet direct ook gelanceerd worden vanzodra je de 3de bal in het spel schiet. Werkt je switch nog goed daar rechtsboven die de bal daar detecteert? Ook de andere switchen (trough, scoop, shooterlane, etc..)
Hoi David,
Jou verhaal klopt...maar de laatste bal wordt idd niet direct afgeschoten(zoals geschreven, hij wordt pas gelanceerd bij de check die de kast een goed moment doet)....maar de vraag is dan waar(om) en waar wordt hij niet gedetecteert....
Bedankt voor je reactie! :clap:

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 04 feb 2015, 16:47

De switch die onder het mechanisme zit waar de bal op ligt.
Waarschijnlijk wat afstellen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie