Als het gebruik van modernere technieken er voor zorgt dat een kast duurzamer, onderhoudsvriendelijker, robuuster, ... wordt, dan ben ik daar zeker voorstander van .
Het leuke aan flipperen vind ik echter het spelletje zelf, dus het rollen van die stalen bal op die houten plank, met daarop wat plastic ramps, een paar targets, drop targets, pop bumpers, eventueel een of andere leuke toy, ...
Al de rest is wat mij betreft bijzaak , en daarom zie ik ook niet persé in waarom een kleurenscherm of een hele HD-TV het spelletje plots zoveel leuker zouden maken ....
Jij heb toch ook niet alleen e-m flippers staan maar houdt toch ook van snellere, modernere kasten met diepere spelregels en meer mogelijkheden ?
Een kleuren dmd is idd geen must, maar wel een leuke toevoeging en waarmee misschien weer nieuwe mogelijkheden erbij komen die tot een betere spel beleving bij dragen..
Wel, ik heb veel meer spelplezier op mijn ouderwetse EM (Grand Prix) dan dat ik op de Hobbit (in zijn huidige vorm) had
Ben ik tegen 'vooruitgang' ? Nee, helemaal niet, anders zou ik nog steeds met paard en kar naar het werk gaan (hetgeen met een paardenallergie niet echt ideaal zou zijn)
Mijn mening , en ook niet meer dan dat, is dat al die extra toeters en bellen het op zich eenvoudige spelletje echt niet persé leuker gaan maken . Een leuk spel hangt nog steeds vooral af van een goede speelveld layout met daarbij leuke spelregels, en dat kan echt even goed met een prehistorisch monochroom DMD scherm of met nog van voor de big-bang daterende electronische displays