Nieuwe flipper

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
captainpinball
Real name: michel

Nieuwe flipper

Bericht door captainpinball » 09 aug 2014, 14:16

Hallo allemaal,
Heb gister mijn blackwater 100 verkocht en zoek nu weer iets nieuws :D
Nu heb ik eigenlijk 3 kasten op het oog .
Een x files een dracula en een lost in space.
Waar zouden jullie voor gaan?
Ben erg benieuwd.
Momenteel in bezit:Bally truckstop,hook,Batman d.e,ghostbusters.virtual pinball project(roadshow)
Vertrokken :bally ro-go,blackwater 100,pack man,bugs bunny birthday ball,neo geo,demolition man,turtles,Batman forever,Royal rumble,Black Rose.no fear,star wars d.e police force,hardbody.potc,sm red.stern i.j.flintstones

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Re: Nieuwe flipper

Bericht door Cenobyte » 09 aug 2014, 15:05

Ik zou vooral niet afgaan op andermans' advies :mrgreen:

Wat een ander leuk vind, vind jij misschien niets. De echte fanatieke wedstrijdspeler zal voor de Dracula gaan: redelijk diep en moeilijk spel waar het behalen van punten veel voldoening geeft, maar een kast die een minder goede speler soms snel weg kan jagen omdat ze moeilijk is. De Lost in Space is een simpelere kast met relatief veel multiballen waar menig fanatieke speler zijn neus voor ophaalt. Minder diep spel (maar dat is Sega eigen) dus je kunt deze kast sneller beu worden. Wel erg leuk geluid en leuke multiballen. De X files ken ik niet zo maar ook daar hoor ik van dat het spel leuk, maar relatief simpel is.

Mijn advies: kijk eens op Youtube naar filmpjes van het spel en probeer zo een goede indruk te krijgen van het spel.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

captainpinball

Bericht door captainpinball » 09 aug 2014, 16:33

Hoi Mario,ik heb het ook wat fout geformuleerd eigenlijk.
Wat ik bedoel is eigenlijk; welke zou het meest betrouwbaar zijn?
Ik heb al een paar bally's,een data east en een williams flipper staan en deze bevallen me goed.
Ik heb alleen totaal geen ervaring met de sega's :madman:
Ik lees van de sega wel dat er vaak problemen zijn met de displays?
Momenteel in bezit:Bally truckstop,hook,Batman d.e,ghostbusters.virtual pinball project(roadshow)
Vertrokken :bally ro-go,blackwater 100,pack man,bugs bunny birthday ball,neo geo,demolition man,turtles,Batman forever,Royal rumble,Black Rose.no fear,star wars d.e police force,hardbody.potc,sm red.stern i.j.flintstones

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 09 aug 2014, 16:56

Sega bouwde op zich betrouwbare flippers. Sega is het "vervolg" op Data East en de voorganger van Stern, dus eigenlijk heb je er al een beetje ervaring mee want de latere Data East kasten hebben dezelfde techniek als de vroege Sega kasten :D

Sega heeft voor- en nadelen ten opzichte van B/W: wat ik erg sterk vind is het instellingenmenu van Sega: dat is veel uitgebreider en gebruiksvriendelijker dan het menu van de B/W kasten.

Soms noemt men de Whitestar borden die in de laatste kasten van Sega en in de eerste van Stern zitten een nadeel: blijkbaar kun je als handige klusser weinig zelf aan deze borden repareren, in tegenstelling tot de borden van Data East en Bally/Williams.

Wat display's betreft: deze zijn hetzelfde als die van B/W en dit geldt overigens ook voor de overige mechanische kant van de kast: onderdelen zijn over het algemeen even (on)betrouwbaar als van de B/W kasten, dus niet slechter of beter. Wat jij denk ik gehoord hebt over de display's heeft betrekking op enkele Sega kasten die het grote DMD display hebben, zoals Frankenstein en Maverick. Deze display's zijn erg moeilijk te vinden, dus als zo'n display stuk gaat heb je een grote kostenpost van 300 a 400 Euro. X-Files en Lost in Space hebben echter een gewoon DMD display en dat is dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Dracula.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

captainpinball

Bericht door captainpinball » 09 aug 2014, 17:47

Ok Mario,ik ben weer een stuk wijzer!
Maakt de keuze weer wat makkelijker voor mij.
Bedankt voor de moeite! :good: :respect:

Plaats reactie