RBION Flyballs

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

RBION Flyballs

Bericht door edelhert » 25 jun 2014, 19:36

Hallo,
De vorige eigenaar van mijn RBION heeft keurig een Cliffy protector gemonteerd bij de scoophole, maar nu vliegen de ballen vaak omhoog (tegen het glas) wanneer ze één van beide posts met het witte rubber ringetje naast de scoophole raken: zie foto.
Herkent iemand dit, en: wat valt er best aan te doen?
Bijlagen
Cliffy protector RBION
Cliffy protector RBION
Cliffy RBION.JPG (47.53 KiB) 928 keer bekeken
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: RBION Flyballs

Bericht door Cenobyte » 25 jun 2014, 19:49

Dat is een nadelig bijverschijnsel van de protectors. Als je de bal die kant op schiet en hij komt over de protector, dan wordt de bal eigenlijk een heel minimaal stukje van het speelveld gelanceerd, wat door de post versterkt wordt. Ik had hetzelfde nadat ik mijn Dr. Who van Cliffies had voorzien en heb lang geprutst om het opgelost te krijgen.

Je zou eens kunnen probreren met de rubbers op de post te experimenteren. De dikte van de protector kun je namelijk niet vermijden, dus daar valt weinig eer te behalen.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5838
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: RBION Flyballs

Bericht door Pascal » 26 jun 2014, 11:38

probeer eens zwarte rubbers op die postjes...met witte rubbers stuitert uw bal meer...

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: RBION Flyballs

Bericht door jeanclaudev » 26 jun 2014, 14:49

probeert klassieker post met een grotere diameter en langere rubber.
deze hebben een te klein diameter en zijn geplooid, dus baal gaat nu naar hoog

zeer classic probleem met stern
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: RBION Flyballs

Bericht door edelhert » 26 jun 2014, 18:19

Ik heb inmiddels zwarte rubbers onder de witte bevestigd, en het probleem is nu een heel stuk minder :)
Komende tijd eens in de gaten houden, als het toch niet voldoende heeft geholpen dan ga ik inderdaad overwegen om de posts te vervangen door andere, met een minder hoog "voetje" (type B/W).
Achterin de kast vliegt de bal ook nog wel eens omhoog - ik ben er nog niet precies achter waardoor dat komt, ik denk door de Tombstone target in het midden. Onderzoek wordt vervolgd...
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: RBION Flyballs

Bericht door Baron Shadow » 27 jun 2014, 07:02

Inderdaad zou ik dan eerder de puntige postjes vervangen door de metalen buisjes waar je een langwerpig rubbertje om doet.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: RBION Flyballs

Bericht door edelhert » 28 jun 2014, 23:22

Dat laatste ga ik binnenkort inderdaad maar eens doen. Dikke paaltjes met een zachte zwarte rubber er omheen, die zoveel mogelijk van de energie absorberen. Inmiddels hebben we de bestaande postjes al geprobeerd met twee en met drie ringetjes onder elkaar, maar de ballen blijven rondvliegen. Ze worden gelanceerd door de protector en krijgen via de rubbertjes op de posts een zwieper omhoog en komen dan willekeurig ergens terecht, vaak rechtstreeks in de linker outlane :evil:
Het mooiste zou zijn een ander soort protector, zo eentje die binnenin de rand van het gat zit in plaats van óp de rand, en die aan de onderkant van het playfield is vastgeschroefd. Zo eentje heb in mijn MB, dat werkt perfect. Maar voor de RBION kan ik zo'n soort protector nog nergens vinden.
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: RBION Flyballs

Bericht door Baron Shadow » 29 jun 2014, 09:03

Misschien eens kijken of qua maat een andere ook te gebruiken is.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie