De algemene staat is behoorlijk. Technisch bijna 100%: enkel Rudy's ogen centreren zich niet altijd 100%, maar voor de rest werkt alles; afgezien van enkele lampjes die ik nog moet vervangen. Plastics zijn in orde en ramps nog relatief nieuw.
Algemeen overzicht
Elektronica is nog helemaal in orde: geen vreemde soldeerpunten, geen zuurschade enkel wat vuile zekeringen die ik ga vervangen.
Visueel is de kast in OK staat: hier en daar een krasje en een beetje verf dat ontbreekt (vooral in de kopkast). Het cabinet zelf is vervaagt in de rode kleuren (zoals bijna alle funhouse kasten).
Kopkast
Cabinet
Het speelveld is ook relatief in orde, er is zeker geen grote schade. Mylar hangt er nog wel op, maar ik ben van plan deze te verwijderen mbv de freeze spray techniek. Ik zal hier zeer traag te werk gaan om geen extra schade toe te brengen, of toch om zo weinig mogelijk extra schade te induceren.
Playfield
Plek met grootste schade op playfield
Klok
Detail 1
Detail 2
Ik zag hier op het forum enkele prachtwerken waarbij een medieval madness en attack from mars speelveld werd omgetoverd tot prachtstukken.
Graag zou ik ook aan de renovatie beginnen om de kast in tip top conditie te brengen.
Dit zal inhouden:
*Nieuwe decals op kopkast en cabinet
*Clearcoat laag op het speelveld laten spuiten
*Schade aan speelveld herstellen mbv airbrush
*Nieuwe clearcoat laag laten aanbrengen op speelveld
Natuurlijk zou ik zo veel mogelijk zelf willen doen om hier zoveel mogelijk ervaring op te doen en veel voldoening uit te halen.
1) Heeft iemand weet of er al iemand vector bestanden van de cabinet art heeft gemaakt ? Indien niet zal ik het zelf (proberen) te doen in Illustrator.
2) Iemand een goed adresje van een carrossier in het Antwerpse die met pinball speelvelden overweg kan om deze te laten clearcoaten?
3) Ik heb geen ervaring met airbrush, maar zou dit wel graag leren. Heeft er iemand een idee wat een goede beginset is voor een beginner?
Aangezien dit mijn eerste projectje is, hoor ik graag alle tips van de ervaren mensen