Kan me niet echt herinneren dat ik tijdens het spelen al veel ben tegengekomen, maar om (flipper)kasten te transporteren heb ik wel al heel wat rare dingen gedaan..
Roadshow opgehaald in een Ford Ka. Mijn vrouw en ik zaten vooraan. De koffer ging op enkele cm na net niet dicht, gereden met de zetel helemaal naar voor en knieen tegen het dashboard.. niet echt veilig (alhoewel ik altijd alles met spanbanden probeer vast te leggen).
Ivm spanbanden, heb ooit een WPC kast vervoerd en het was niet zo ver, vooral snelweg, had geen zin om hem vast te sjorren. Gewoon ingeladen, auto heeft toch een vlakke laadvloer, en vertrokken. Oprit sportpaleis genomen en dan naar rechts de bocht genomen richting rond punt.. die bocht heeft nogal een venijnige knik en als je die te snel neemt (wat ik nooit doe..... ) kan dat er dus voor zorgen dat een flipperkast gewoon op zijn zijkant vliegt.. Lag de rest van de rit in een hoek van 45 graden tegen de zijkant van de auto aangeleund. Was toch effe schrikken.
Een schietkast opgehaald in een Peugeot 206SW. De koffer stond helemaal open. Achter- en remlichten niet zichtbaar, niet zo leuk op een donkere winteravond. Nummerplaat was ook niet zichtbaar, om toch geen problemen te krijgen had ik mijn nummerplaat maar op de bodem van die schietkast overgeschreven..
Was verder wel een goede auto want ik kreeg er mits wat puzzelwerk 2 flipperkasten tegelijk in waarvan de kop kan losgehaald worden..
Onze gang is net breed genoeg voor de kopkast van een wpc flipperkast (links en rechts ongeveer nog 1 cm over), ware het niet voor het eindstuk van de trapleuning. Na enkele maanden met flippers bezig te zijn is dat stuk van de trapleuning vervangen door een smaller stuk hout..
Dubbele racer gekocht, was met een gehuurde vrachtwagen. Kon helemaal niet door de voordeur doordat de marquee uitstak. Vrachtwagen moest op tijd terug dus de kast snel in een opslagruimte gedaan.
Daar enkele dagen later de monitoren en marquee enz losgevezen om de cabinet lichter te maken, en bestelwagen van een vriend geleend. Bleek die ongeveer 10cm te laag te zijn. Mja, hoe krijg ik die kast nu thuis ?
Het was uiteindelijk maar een km of 3, er stonden goede wielen onder... dus maar gewoon naar huis geduwd over het voetpad. Enkele drukke straten gepasseerd (o.m. langs het sportpaleis) maar zonder noemenswaardige problemen thuis geraakt.
Grootste probleem was thuis, door de smalle gang naar binnen raken. De kast ging er net langs maar bleef op het einde van de gang in het deurgat steken. Het scheelde net een cm. Met heel veel moeite de kast een beetje terug getrokken (want blokkeerde de keldertrap waar al mijn gereedschap ligt), een zaag genomen en een stuk van de deuromkasting afgehaald.. de racer kon naar binnen
Die smalle gang heeft me al meer problemen bezorgd. Ooit een Kasco The Driver
http://www.pinrepair.com/arcade/k500.htm helemaal uit de UK laten overkomen.. en die paste niet door de gang

In de loop der jaren al een paar keer nee moeten zeggen tegen een interessante deal ivm een arcade cabinet omdat ik die gewoon niet binnen krijg..