Bij een NF Is een opto onderbroken ( ze zien elkaar niet , dus denkt de popper dat er een bal ligt en blijft de bal " kicken" . Met alle gevolgen vandien .........
Ik kwam er achter doordat ik de kast opstarte en hoorde een popper om de paar seconden afgaan ( dan weer effe niet , dan weer wel , .enz )
In test : zeer onrgelematig geeft ie switch 41 ( dat is em dus ) aan/uit/aan/uit....... tijdje niets ........ weer aan/uit/aan/uit .......... enz.
Ik denk , ja , opto nakijken of bedrading .
Ik vind eigenlijk niets en leg even voor de zekerheid nieuwe soldeer op het printje van het witte ( ledje ? ) .
nog niets , echter , helemaal niets meer .........
Ik denk : opto kapot .
als ik het ontvangertje van een andere optoswitch ( die vlakbij zit ) voor het witte "zendertje" hou ,zien ze elkaar wel !
Dus mijn inziens ligt het aan het ontvangertje of in de bedrading of componenten erna , en heb ik enkel in die richting verdergezocht.
Met een ontvangertje uit een WW ( eentje dat werkt , ook nadat ik het terug plaatste ) werkt de 41 niet !
Nu heb ik heel de bedrading even doorgemeten tot aan het 16-opto switch board ,........ geen onderbrekingen !
Kan het probleem in het optoboard onder het speelveld zitten zitten ? ( weerstand , diode , ...... doch ik heb ze gemeten en vergeleken met elkaar en leek in orde )
Of zit het probleem eerder in de kopkast ?
Want van het optobordje gaan we toch weer de kopkast in , niet ?
Los daarvan : mogen de 2 aan te sluiten draden, op het mini printplaatje van de opto , omgewisseld worden ?
Dit is de eerste keer dat ik geen uitweg zie en wordt daar erg nerveus van ....... dus als iemand denkt een oplossing te weten ........ graag !
Joo