https://picasaweb.google.com/1124595035 ... ePlayfield#
Domme vraag mss maar met die kleurenwaaier worden er dan verschillende kleuren dun over elkaar gespoten om tot een gewenste kleur te komen ???wza1979 schreef:Kleuren mengen is gewoon kut.
Pascal heeft eens een mooie post ergens neergezet over kleuren mengen.
Kan hem alleen niet meer vinden![]()
Maar de kleurenwaaier of geairbrushed kleuren waaier gebruik ik zelf. De airbrush versie is veel beter omdat die ook uitgaat van zwart en wit.
Hier kun je hem vinden:
http://youtu.be/6Oa1C5a8BX8
Die gast is trouwens erg goed
Die kleurenwaaier is gewoon een visuele voorstelling van de essentie van kleuren mengen. Rood + geel = oranje, dat soort dingen. Verder is dit hier van geen nut.Gottlieb collector schreef:Domme vraag mss maar met die kleurenwaaier worden er dan verschillende kleuren dun over elkaar gespoten om tot een gewenste kleur te komen ???
Ik heb al geprobeerd kleuren te mengen maar dit komt echt niet goed, en de kleur kant en klaar is ook niet te vinden
bij mijn plaatselijke airbrushboer![]()
ps: het gaat over de drie tinten blauw hier bovenaan op de foto van het forum te zien
Toch wel ... je krijgt dan het antidotum voor AB-verslaafdenGottlieb collector schreef:Je krijgt dan een grijs/bruin kleurtje waar niets meer mee aan te vangen valt .
Had beter eerst naar linkdescription gezienAvatar schreef:Toch wel ... je krijgt dan het antidotum voor AB-verslaafden
Gottlieb collector schreef:Zo,heb een beetje het wit bijgewerkt met airbrush, maar het blauw valt tot nu toe een beetje tegen qua kleurmatch...
g94 schreef:Ik denk dat je deze bedoelt William, maar die ging over houtkleur mengen. Nu ja: principe is altijd hetzelfde.
Misschien nog even toevoegen dat ik tegenwoordig dat veegje verf even droog maak met de fohn. Op die manier kan nog beter beoordeeld worden hoe het uiteindelijk zal worden. En dan meteen daarna met een licht vochtig doek weer wegvegen, wat nog zonder probleem lukt. De verf is pas na een nacht helemaal hard.