TK : (projectjes) PARTY ANIMAL + SWORDS OF FURY

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Plaats reactie
Q
Real name: Steven

TK : (projectjes) PARTY ANIMAL + SWORDS OF FURY

Bericht door Q » 11 sep 2012, 14:55

In de context dat ik eens moet gaan beseffen geen tijd te hebben voor projectjes en dringend plaats nodig heb, bij deze een PA en een SOF te koop.

Beide kasten zijn volledig qua spul op het speelveld, kopruit, displays, poten etc en beide zijn ook spelend, zij het (soms) niet 100%. Beide kasten hadden een paar maanden niet aangestaan, maar zijn warm en droog bewaard. Onderstaande omschrijving is gebaseerd op het bekijken en aanzetten gisterenavond.

Swords Of Fury :
Cosmetisch : zowel kopkast als body zijn mooi tot héél mooi. Krasje in het zwart aan de ene kant en er hangt nog hier en daar een klein stukje gips (of zoiets) aan, maar dat gaat er zo af. Uitwendig is ze echt heel mooi voor een kast van die jaren. Speelveld zelf vind ik ook vrij mooi (mag wel eens gepoetst worden), alleen het gekende probleem met de playfield inserts decals van die kast. De meeste staan wat bol door het lampje en uit het hoofd is er ook één beschadigd. Kast is voor de rest compleet en 1 ramp is geplakt. Insert decals staan trouwens op IPDB.
Technisch : ik heb de kast compleet dood gekocht met batterijzuurschade. Leon (RIP) heeft de CPU gefixt met remote batterijhouder. Ze speelt ondertussen behoorlijk, alleen is er nog "iets" met 2 switchen (zelfde kolom) aan de ball lock. Die registreren soms wel en soms niet. Switchen zelf lijken mij OK als ik ze losgesoldeerd uitmeet, heb ook de diodes vervangen, maar probleem blijft. Ik kan dat probleem niet kortsluiten. De displays zelfs zijn picobello en heel helder, maar een paar maand terug (toen ik de kast de laatste keer aangezet heb) lichtten bij bepaalde letters (en alleen bepaalde letters - bij andere was alles dan weer wel OK) telkens één segmentje niet op, terwijl in display test alles wel OK is (probleem staat ergens omschreven op het forum). Toen ik de kast aanzette gisteren, heb ik dat probleem niet meer gezien. Enfin, de display driver is dus niet 100%, allicht ook wat geleden onder de gassen van de zuurschade (print zit tegenover de batterijen). Leon had puur op het zicht ook al eens een paar solduren herdaan, maar kon de print niet testen.
Het verhaal van deze kast is hier te volgen : http://www.flipperforum.be/viewtopic.ph ... ds+of+fury
Wat het display issue betreft, heb ik dit gevonden, maar niet gecheckt :

Partial Segment Failures on Score Displays.
Sometimes only parts of a display aren't displaying, and only on certain numbers. For example, the top part of a "0" or "7" are not displaying. It can even be so strange so that the missing segment will work on some numbers or letter, but not on others.

This can be caused by one of the hex input buffers at U10, U11, U15-U18 (14050 or 4050) on the Alphanumeric master display board, which are CMOS chips and static sensitive. You can check these with your ohm meter. Connect one lead to ground, and the other lead to each input/output pin of the 4050 chips. Any pin that doesn't read the same as the others probably means the chip is bad. Sometimes you'll have to test these chips with an analog ohm meter, and watch the needle "bounce". A pin that doesn't "bounce" like the others again probably means that chip is bad.

Party Animal :
Ik heb de kast quasi volledig werkend gekocht, alleen sprong soms het geluidsvolume heel hoog, los van wat je deed met de potmeter.
Als ik ze nu na een paar maanden inactiviteit aan zet, zijn die pieken weg, maar het volume is véél lager dan wat zou moeten zijn. De potmeter heeft nu wel invloed op het geluid (van heel stil tot een beetje stil).
Displays zelf zijn OK, maar ook hier moet er een beestje zitten in de aansturing (zou mij verbazen moesten ze plots alle 4 tegelijk dezelfde ziekte krijgen, want vroeger waren ze OK). Paar maanden terug geen probleem, nu lichten er op alle 4 de displays constant vertikale segmenten op die niet zouden moeten. De rest van de tekst en cijfers komt er wel op/over.
Voor de rest speelt de kast goed, enkel de flippers zouden wat aandacht mogen krijgen.
Cosmetisch is dit niet zo een voltreffer. Kast zelf is verkleurd en het speelveld is echt niet mooi. De meeste inserts zijn ook geheel of gedeeltelijk weg. Ik denk zelfs dat ik die kast indertijd gekocht heb om af te breken, maar het uiteindelijk toch niet over mijn hart kreeg omdat ze wel speelde. Plastics zijn de meeste OK, maar niet allemaal. Jukebox werkt picobello, kikker ook.

Voilà, dat is in alle eerlijkheid wat ik over die krengen kan vertellen. Foto's kan ik eventueel nemen bij interesse, maar zeg dan liefst of er specifieke zaken zijn die je wil zien.

Ik heb liefst dat het snel gaat (dus geen 3 weken reservatie) en ook dat ze in één koop weggaan. 550 Euri voor beide kasten samen lijkt me een mooi meeneemprijsje. Eventuele ruilvoorstellen wil ik overwegen, maar niet tegen 2 andere kasten.
*** Q is good for you !! ***

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Re: TK : (projectjes) PARTY ANIMAL + SWORDS OF FURY

Bericht door Baron Shadow » 11 sep 2012, 17:17

Is jammer dat het om 2 kasten gaat de SOF heb ik zeker wel interesse in.
Je vind niet zoveel fantasy kasten en dit is wel een leuke.
Heb de D&D al gehad maar die ging toch vervelen op een gegeven moment.
2 projectjes erbij is ook wat veel voor me aangezien ik hier nog Centaur heb en bezig ben met een Hyperpin kast te maken. En ruimte is doordat ik zaterdag de Maverick erbij krijg en een poetskast van de NFV ook beperkt.
Waar woon jij eigenlijk, ook wel belangrijk of het een beetje te doen is qua afstand mocht er een mogelijkheid komen.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 11 sep 2012, 18:16

hij woont in de regio Aalst

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 11 sep 2012, 18:32

Oh dat is dus te doen vanuit mijn woonplaats zo'n 100km ongeveer thx.

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Q

Bericht door Q » 11 sep 2012, 20:14

Eerlijkheidshalve moet ik al zeggen dat de SoF eigenlijk al een klein beetje gereserveerd is van als de post net geen minuut online stond. Ook al had ik liefst samen verkocht, ik kan me nu al inbeelden dat de SoF meer interesse gaat krijgen dan de PA. Dus ook apart te koop dan zeker he... :roll:

Baron, stel dat de andere geïnteresseerde afzegt (hij wachtte enkel op foto's en ik wacht indien OK op nieuws wanneer de kast kan opgepikt worden), heb je dan nog interesse (alvorens er nog een andere kandidaat komt) ?

Party Animal mag ingeladen worden voor 220 Euro. Indien dit weekend nog geen interesse, dan vliegt ze Ebay op tegen 1 Euro en wat de zot er wil voor geven verder.

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 11 sep 2012, 20:22

Steven ik heb absoluut interesse dus ik ga maar duimen nu ;)

Q

Bericht door Q » 13 sep 2012, 08:44

Swords Of Fury is in theorie verkocht. Sorry Baron... :oops:

Final update Party Animal : 200 Euronen.

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 13 sep 2012, 09:34

Snif helaas, maar had err al eigenlijk niet meer op gehoopt.
Toen ik las dat iemand gelijk had gereageerd nadat je gepost had dacht ik al dat ik te laat was.
Niets aan te doen maar wachten op een andere, maar mocht het per ongeluk niet doorgaan dan weet je me te vinden ;)

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 17 sep 2012, 09:37

Wees gerust, Baron.

Hij is in goede handen. ;)
No shirt. No shoes. No pinball.

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 17 sep 2012, 11:10

Alsof dat het verdriet verkleint :cry:
Maar ja je was zo te lezen razendsnel, eer de post de grens over was had je al gereageerd :clap:

Nuja veel plezier ermee hoor, ik heb inmiddels al een andere aangeboden gekregen dus hoop dat dit wat wordt. :D

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 17 sep 2012, 16:23

Prachtig speelveld toch die SOF. Succes ermee Kristof! En niet vergeten een fotootje te posten af en toe :eating: ;)

Q

Bericht door Q » 24 sep 2012, 12:49

Mocht er nog iemand interesse hebben in de Party Animal : die staat op ebay.be en de veiling loopt vanavond af. Kan helaas geen linkje posten. Laatste wat ik gekeken heb, stond die op 77 Euro dacht ik.

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 24 sep 2012, 13:22

Veiling staat ondertussen op 127,50 euro.

Succes ermee, Steven! :good:
No shirt. No shoes. No pinball.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 24 sep 2012, 13:30

Q

Bericht door Q » 24 sep 2012, 13:33

Thanks, dudes ! :good: