Ik ben ondertussen aan het spuiten geslagen van diverse cabinet onderdelen.
Lig nu weer in de clinch met Flexa. Ik heb spuitbussen van Flexa gekocht omdat de Motip bij mij in de buurt niet meer leverbaar is. Het eindresultaat van de Flexa is echt goed. Mooi strak.
Maar wat een tering zooi om mee te werken. Echt, kan die gasten ondertussen wel wat aandoen.
Op de bussen staat met grote letters sneldrogend. Maar dat is het dus echt niet. Na 24 uur nog steeds tekenen van niet goed drogen. Gaat nergens over zolang.
Daarbij kan het niet tegen wasbenzine. Ook nog nooit meegemaakt. Zodra je na het schuren, er met wasbenzine overheen gaat om het te ontvetten, veeg je het erg gewoon af, en is ook je lak beschadigd.
Zit nu nix anders op dan de hele boel weer overnieuw kaal te schuren.
Ben nog aan het twijfelen of ik doorga met de Flexa spuitbus, ik heb namelijk al diverse onderdelen goed in die kleur. Ben bang dat als ik een ander merk haal, dat de kleur afwijkt.
Flexa al een boze mail gestuurd. Reactie: ja, dat klopt, we gaan de tekst aanpassen op de bus .......
Iedere verf/spuitbus/lak overal mankeert wel wat aan. Sta iedere keer weer versteld en wat voor eigen wereldje die verfleveranciers leven.
De ideale verf vloeit goed uit, makkelijk aan te brengen, droogt snel, stofdroog na zoveel seconden, mooi eindresultaat etc.
Echt geen enkele verf komt daar ook maar in de buurt.
Paar weken geleden nog problemen gehad met Sikkens. Dat is in NL het merk om je huis mee schilderen. Maar wat een rommel.
- hoogglans was dof geslagen. Komt door dauw. Deuh dat komt voor ja, hoort buitenverf tegen te kunnen.
- bellen door zon. Ja, dat klopt ja. Onze verf kan niet tegen temperatuurs wisselingen. Dan droogt de onderlaag anders dan de gesloten toplaag. Dus als je een beetje schaduw en schuivende zon hebt, kun je niet schilderen......
- droogtijd van 3 weken. Moet door nieuw milieu eisen. Nog steeds moet ik na 2 weken alles op kier laten staan het plakt nog als de ziekte. Beetje shit met een voordeur. Droogtijd van 3 weken gaat echt nergens over.
etc etc
verf.....