Internationaal transport
Internationaal transport
Ik zou een flipperkast uit Amerika willen laten over komen ( 70 kg +/-1m3 )
Heeft er iemand connecties of kent er iemand een goedkope firma die dit doet?
De prijzen die ik op het eerste zicht vind zijn tussen de 500 en 1500 euro ...
of het nu 2 dagen onder weg is of 3 weken zal mij een worst wezen, zolang de prijs een beetje gedrukt kan worden.
Heeft er iemand connecties of kent er iemand een goedkope firma die dit doet?
De prijzen die ik op het eerste zicht vind zijn tussen de 500 en 1500 euro ...
of het nu 2 dagen onder weg is of 3 weken zal mij een worst wezen, zolang de prijs een beetje gedrukt kan worden.
- jay-jay
- Real name: john van gemeren
- Contacteer:
Re: Internationaal transport
flipperkast van 70 KG ?
wat het los kost weet ik niet, maar ik ken iemand die een auto heeft laten overkomen in een container
dat kostte geloof ik 1200 $
zou je heel wat flippers voor kunnen laten komen denk ik
wat het los kost weet ik niet, maar ik ken iemand die een auto heeft laten overkomen in een container
dat kostte geloof ik 1200 $
zou je heel wat flippers voor kunnen laten komen denk ik

Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Ik kan misschien een Rotation VIII laten overkomen uit America en deze weegt 70kg en is 80X80x80 cm 
maar het is nog volop in onderhandeling

maar het is nog volop in onderhandeling

- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Ik heb een jaar of 2 geleden een TSPP NIB laten overkomen uit de VS. Hierbij hoe dat toen gebeurd is:
Een aantal mensen heeft me via pm om informatie gevraagd over hoe ik die flipper heb ingevoerd, waar ik hem heb gekocht, transport, douane...
In de VS
Het is een NIB die nog overschiet van de laatste run in 2008.
Ik heb hem gekocht bij pinballs.com voor $5,500 (€4,105).
Zij hebben ook het transport geregeld: handling ter plaatse, administratiekosten VS en transport: $495 (€369). Voor dat bedrag werd de kast op pallet per vliegtuig verstuurd tot BruCargo (Zaventem).
In België
Ik heb hier met een zgn "customs broker" gewerkt. Die heeft de machine bij landing ontvangen, het papierwerk geregeld en gezorgd dat ze zo rap mogelijk door de douane werd vrijgegeven. Hij heeft ook het transport geregeld tot Gent.
Dit zijn de kosten in België:
* Handover Charges Agent : €75
* Customs Formalities : €75 / Invoice
* File Costs : €35
* Handling Charges : 0.10 €/kg (min. €15)
* Financing Fee : 1 % on VAT and Import Duties ( min. €20 )
* VAT : 21 %
* Import Duties : 0 %
* Transport tot Gent : €85
Douanekosten:
De douanecode van flipperkasten is 9504301000 en er moet 0% taxen op betaald worden! De douanecode stond op advies van mijn broker op de factuur vermeld.
BTW
Er is 21% BTW te betalen op de aankoopprijs (zoals op factuur vermeld) + transportkosten.
Twee dingen die men moet weten als men zaken doet met Amerikanen
1) Amerikanen zijn heel soepel over wat ze op een factuur schrijven. Ze schrijven eigenlijk precies wat jij hen zegt. Dat kan handig zijn.
2) Amerikanen lezen hun emails niet. Dat kan vervelend zijn. Ondanks het feit dat we hen uitdrukkelijk en meermaals gevraagd hebben naar een kopie van de vrachtbrief hebben ze die nooit verstuurd. Toch stond daar een grote fout op die me een extra kost van €35 heeft opgeleverd.
UPS zijn dieven
UPS heeft bij landing ongeveer €220 extra geëist of ze gaven de lading niet vrij. Zomaar. Te nemen of te laten.
Ik geef ze een dikke -1 in de rubriek "Bonafide/Malafide personen feedback systeem".
Contactgegevens Customs Broker
Na al wat ik gelezen had voordien was ik vooral bang dat de kast in Europa niet zou binnenmogen omwille van dat ROHS gedoe. De uiterst sympatieke mens die alles hier in België voor mij geregeld heeft, en ervoor gezorgd heeft dat de douane zelfs de kans niet heeft gehad om over loodsolderingen te zeuren, heet Van Zeebroeck Bjorn, zijn email adres is bjornvz-at-hotmail.com. Ik geef hem een dikke +1 in de rubriek "Bonafide/Malafide personen feedback systeem".
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
Ik heb ondertussen een goedkope transporteur gevonden, ShopUssa
Ophaling 2 kratten (+/-150 kg ) van 120 x 105 x 86 cm in Missouri en geleverd in Antwerpen voor $850 exclusief unloading, port fees duties taxes etc.
Als ik dat vergelijk met de goedkoopste die ik hier vond, 2000euro of met Fedex $5000-8000
Hopelijk loopt vanaf nu alles vlot
Ophaling 2 kratten (+/-150 kg ) van 120 x 105 x 86 cm in Missouri en geleverd in Antwerpen voor $850 exclusief unloading, port fees duties taxes etc.
Als ik dat vergelijk met de goedkoopste die ik hier vond, 2000euro of met Fedex $5000-8000
Hopelijk loopt vanaf nu alles vlot

- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
hmm beetje laat met mijn tip maar toen ik vorig jaar informeerde daarvoor dan kreeg ik de uitleg dat het een pak goedkoper was als iemand uit de USA opdracht gaf om iets van daar naar hier te vervoeren dan wanneer je van hier die opdracht gaf.. begrijpe wie begrijpe kan.. dus als de verkoper belt voor een prijs kan 't zijn dat hij een pak beter was dan wat jij hier van fedex te horen krijgt
een flipper naar de usa op pallet met fedex was iets van een $500 als ik me goed herinner ?
kan nog iets goedkoper als 't via een firma gaat die bij fedex een contract heeft en vaak ermee verscheept
g94 spreekt ook van die prijs ongeveer, zou toch ongeveer voor zoiets moeten kunnen lukken denk ik ?
een flipper naar de usa op pallet met fedex was iets van een $500 als ik me goed herinner ?
kan nog iets goedkoper als 't via een firma gaat die bij fedex een contract heeft en vaak ermee verscheept
g94 spreekt ook van die prijs ongeveer, zou toch ongeveer voor zoiets moeten kunnen lukken denk ik ?
Tis inderdaad al te laatflippers.be schreef:hmm beetje laat met mijn tip maar toen ik vorig jaar informeerde daarvoor dan kreeg ik de uitleg dat het een pak goedkoper was als iemand uit de USA opdracht gaf om iets van daar naar hier te vervoeren dan wanneer je van hier die opdracht gaf.. begrijpe wie begrijpe kan.. dus als de verkoper belt voor een prijs kan 't zijn dat hij een pak beter was dan wat jij hier van fedex te horen krijgt

Ik heb al toegezegd, maar uiteindelijk gaat het hier over 2 kratten en niet 1.
Daarbij komt dat de kasten al bijna 14 dagen gereserveerd staan en ik ook niet het risico wil nemen dat hij die kasten aan een ander verkoopt omdat het allemaal te lang duurt ^^
Maar van alle offertes was het veruit de goedkoopste ( $1000 van Buffalo tot amsterdam, dan moest ik ze wel eerst nog van Missouri naar Buffalo krijgen en vervolgens eens naar Amsterdam cruisen. 2000 Euro van Missouri tot aan men deur was dan weer een andere

Het had inderdaad misschien nog allemaal iets goedkoper ge kunnen, maar ja op en al ben ik wel vrij te vrede over de prijs

- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
ja de prijs valt mee als daar 2x ook lokaal transport en inklaring/documenten/.. allemaal in zit.
Was meer bedoeld als reactie op die hoge fedex prijs die je hier hebt gekregen, ze zijn niet altijd zo duur maar je moet de weg kennen
Was meer bedoeld als reactie op die hoge fedex prijs die je hier hebt gekregen, ze zijn niet altijd zo duur maar je moet de weg kennen