dacht ik dat het mss interessant is om ook zo`n topicje te openenvoor decals.
weet niet of het mogelijk is met copyrights en dergelijke ?
weet iemand dit te vertellen

diesel64 schreef:Ja... ik snap het ook niet meteen? En als je het over artwork scans hebt, dan is dat inderdaad in de meeste gevallen niet legaal.
Da's inderdaad niet mogelijk om die publiek te publiceren, wegens copyrights. Er is een reden waarom Balls of Steel niet meer bestaat.jay-jay schreef:ik bedoelde meer de targetdecals of de rest van de kleineerew stickers
meer zoiets als " balls of steel " indertijd
Je bent mis.Cedric schreef:Ik denk dat indien je niets vraagt voor de decals dat niemand je iets kan doen vermits deze die ze vragen reeds de juiste kast hebben en dus ook al de rechten betaald hebben...of ben ik mis ?
Okdiesel64 schreef:Je bent mis.Cedric schreef:Ik denk dat indien je niets vraagt voor de decals dat niemand je iets kan doen vermits deze die ze vragen reeds de juiste kast hebben en dus ook al de rechten betaald hebben...of ben ik mis ?
De levensduur van de auteur + 50 jaar. In Europa is dit zelfs 70 jaar.Cedric schreef:Okdiesel64 schreef: Je bent mis.Hoe lang blijven die rechten dan ook?
Er is een wereld van verschil verschil tussen "een foto maken waar toevallig iets op staat dat auteursrechtelijk beschermd is" en "een high resolution scan van het artwork nemen en online plaatsen". Het eerste is toegestaan, het tweede niet.g94 schreef: Op zich is er toch geen probleem om een foto te maken van iets, en dat te sharen met andere mensen? Flickr staat er vol van. Ik kan dus een foto maken van mijn hond en die sharen. Of mijn auto. Of mijn flipperkast. Of van een stuk plastiek in mijn flipperkast.
Wettelijk gezien is het toegestaan om een thuiskopie van auteursrechtelijk beschermd werk te nemen, maar het is dan absoluut verboden deze kopie met derden te delen.g94 schreef:Als iemand anders nu die foto mooi vindt en die print op een decal, en daarna die decal op een stuk plastiek kleeft, dan begaat die strikt genomen misschien een copyright overtreding, alhoewel: voor eigen gebruik? Mensen maken zoveel fotocopies en prints van dingen die ze online vinden...
Dat hoeft hij niet. Hij moet gewoon contact opnemen met een bureau dat lokaal (in België of elders in Europa) de auteursrechten beheert. Die zullen met plezier een rechtszaak aanspannen, mocht het nodig zijn.g94 schreef:Ik zie die Australiër toch nog niet zo rap in een vliegtuig springen om hier een rechtzaak tegen die persoon aan te spannen.
Tja. Toch is het nuttig hoor. Zeker op zijn minst gedurende de levensduur van de auteur. Over de periode daarna kan je nog discussiëren.Cedric schreef:Wowik dacht tien tot twintig jaar..b
![]()
ik zie wel niet wat het voordeel is van zo'n lange auteurs recht, maar ja, zoveel wetten houden dan ook geen steek![]()
het is inderdaad te zien dat je daarmee bezig bent geweest.b
Foei John...jay-jay schreef:dood spoor dus![]()
of kunnen we de gok wagen, door hier gewone lage resolutie foto`s te plaatsen
en die dan onderling door te sturen....
Whyzwartepanter schreef:Foei John...jay-jay schreef:dood spoor dus![]()
of kunnen we de gok wagen, door hier gewone lage resolutie foto`s te plaatsen
en die dan onderling door te sturen....![]()