Welke stiften voor touch up playfield?
Welke stiften voor touch up playfield?
Dag lieve mensen,
Ben begonnen met het opkuusen van een Zaccaria Magic Castle. Playfield heeft hier en daar schade dat ik zou willen wegwerken stiften iov airbrush. Het is niet veel en ik heb namelijk geen airbrush ervaring.
Welke soort stiften zijn aan te bevelen? Merk, soort, type,...
Zijn er ook die absoluut niet aan te raden zijn?
Als er nog tips zijn, hoor ik ze graag!
Ben begonnen met het opkuusen van een Zaccaria Magic Castle. Playfield heeft hier en daar schade dat ik zou willen wegwerken stiften iov airbrush. Het is niet veel en ik heb namelijk geen airbrush ervaring.
Welke soort stiften zijn aan te bevelen? Merk, soort, type,...
Zijn er ook die absoluut niet aan te raden zijn?
Als er nog tips zijn, hoor ik ze graag!
TOTAN, TOM, STTNG, WH20, TFTC, raspberry arcade
Re: Welke stiften voor touch up playfield?
Gezien ik een Dracula speelveld wil bij werken, ook relevant voor mij, tips zijn welkom!
Kasten:
TAF / BSD / TOM
TAF / BSD / TOM
motip lakstiften bijvoorbeeld.
Heb ook al gelezen over ´posca´ stiften.
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
TOTAN, TOM, STTNG, WH20, TFTC, raspberry arcade
- Richard
- Real name: Richard
Ik gebruik altijd de modelbouw verf van Revell. Je kunt deze verf ook mengen met kleine beetjes om zo een aparte kleur te maken . Bv houtkleur van een scoophole of zo
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Neem je dan op oliebasis of watergedragen?
- Richard
- Real name: Richard
Op olie basis . Werkt fijn met kleine penselen
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
- Hairy Otter
- Real name: Noel Ramakers
Voor en na van mijn eerste speelveld touchup,
Naar het voorbeeld van Ben (Joe's Classic Video Games) https://youtu.be/3b3BFFcywXY?t=475
Ik gebruik nu de Talens Amsterdam acrylverf tubes (van 123 3d.nl), die van de action heeft voor mij te weinig pigment.
Water oplosbaar, dus als het fout gaat, gewoon spons erover (niet te nat natuurlijk)
Als ik tevreden ben transparant spuitlak erover om alles te verzegelen en met nieuwe ballen en af en toe een waxlaagje gaat dat HUO lang mee.
Niet perfect, maar zeker beter dan hoe het was.
Naar het voorbeeld van Ben (Joe's Classic Video Games) https://youtu.be/3b3BFFcywXY?t=475
Ik gebruik nu de Talens Amsterdam acrylverf tubes (van 123 3d.nl), die van de action heeft voor mij te weinig pigment.
Water oplosbaar, dus als het fout gaat, gewoon spons erover (niet te nat natuurlijk)
Als ik tevreden ben transparant spuitlak erover om alles te verzegelen en met nieuwe ballen en af en toe een waxlaagje gaat dat HUO lang mee.
Niet perfect, maar zeker beter dan hoe het was.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.
Netjes gedaan die touch up
Voor wat het waard is, ik gebruik met name Createx en Vallejo met airbrush, maar kan ook gewoon met kwast(je). Kwaliteits pigmenten en deze zijn, zeker na 2K clear coaten, vrijwel eeuwig kleurvast.
Tevens, wanneer je niet je hele playfield wil clear coaten, kijk dan eens naar de Auto Borne sealer Transparant om je touch up te beschermen zonder mylar of andere (dikke) oplossingen.
Voor wat het waard is, ik gebruik met name Createx en Vallejo met airbrush, maar kan ook gewoon met kwast(je). Kwaliteits pigmenten en deze zijn, zeker na 2K clear coaten, vrijwel eeuwig kleurvast.
Tevens, wanneer je niet je hele playfield wil clear coaten, kijk dan eens naar de Auto Borne sealer Transparant om je touch up te beschermen zonder mylar of andere (dikke) oplossingen.