Mezelf even voorstellen, Jan
-
- Real name: Jan
Ik ben Jan, 23 jaar en sinds enkele weken is de flipper-passie bij mij ook een beetje opgekomen. Omdat ik werk als motion artist kreeg ik een kleine opdracht die over pinball ging. Sinds toen ben ik eigenlijk op zoek gegaan naar info over maar vooral naar een echte tafel. Ik wilde al jaren een tafel in mijn living, eerder decoratief, om af en toe eens een spelletje op te spelen en dus ben ik nu hier beland.
Om nog even verder te gaan met mezelf voor te stellen: Ik kom uit Diest en mijn interesse in flipperkasten is ook niet zo vreemd gezien ik ook een grote emaille-borden verzameling heb opgebouwd over de laatste jaren. Ik hoop dat het forum mij een beetje kan helpen om nog meer te ontdekken over flippers, in het vinden van een leuke tafel en ook in het vinden van een werkende bovenkast met een leuk glas om hiermee aan de slag te gaan om te komen tot een lekker salontafeltje.
Voor zij die interesse hebben in het filmpje over pinball: https://vimeo.com/35459982.
Om nog even verder te gaan met mezelf voor te stellen: Ik kom uit Diest en mijn interesse in flipperkasten is ook niet zo vreemd gezien ik ook een grote emaille-borden verzameling heb opgebouwd over de laatste jaren. Ik hoop dat het forum mij een beetje kan helpen om nog meer te ontdekken over flippers, in het vinden van een leuke tafel en ook in het vinden van een werkende bovenkast met een leuk glas om hiermee aan de slag te gaan om te komen tot een lekker salontafeltje.
Voor zij die interesse hebben in het filmpje over pinball: https://vimeo.com/35459982.
- Cedric
- Real name: Cedric Andries
Welkom hier !
- kris-seeburg
- Real name: Kris & Isabel
Re: Mezelf even voorstellen, Jan
wellkom hier Jan
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Welkom!
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Welkom Jan
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
- p_treintje
- Real name: Joeri Stroobants
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
-
Danku allemaal! Is er eigenlijk iemand die thuis pronkstukken staan heeft uit de 70's? Ik heb bij het doorkijken van de flippers hoofdzakelijk (zelfs allemaal denk ik) meer modernere flippers zien staan.
- p_treintje
Ik heb een jungle staan van gotlieb.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.
-
Leuke graphics heb hem te koop zien staan onlangs maar toch maar niet gekocht, hoewel ik de kleuren echt lekker vond! Plezant toestel voor een 70's exemplaar?
- p_treintje
Wel een leuk kastje. Deze mag ook weg voor 300.designinglives schreef:Leuke graphics heb hem te koop zien staan onlangs maar toch maar niet gekocht, hoewel ik de kleuren echt lekker vond! Plezant toestel voor een 70's exemplaar?
Joeri is my Name and Pinball is my Game.
-
Hehe, ik heb momenteel een Williams - Honey op het oog die nog volledig werkt maar waar hier en daar nog wat werk aan is grafisch gezien dan. Ik hou je voorstel zeker in mijn achterhoofd!
Welkom Jan!
Ik probeer "emaille-borden" te koppelen aan flippers, maar ik kom er niet uit..... zijn dat zo van die kleine retro reclamepaneeltjes?
Ik probeer "emaille-borden" te koppelen aan flippers, maar ik kom er niet uit..... zijn dat zo van die kleine retro reclamepaneeltjes?
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.
Gone: AFM, TOM.
-
Jep, de verzameling emaille borden komt vooral door mijn interesse in oude dingen, vandaar ook in flippers die al wat ouder zijn. En ik hoor hier en daar toch dat mensen die flippers verzamelen vroeger of nu nog een emaille verzameling hebben aan de muur hangen. Kijk maar naar de gameroom van Biba bvb.
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Hoi Jan,
ik heb hier een Fan-Tas-Tic staan van Williams (1972) in redelijke staat. Staat op het lijstje om in de loop van dit jaar op te maken
ik heb hier een Fan-Tas-Tic staan van Williams (1972) in redelijke staat. Staat op het lijstje om in de loop van dit jaar op te maken
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
-
Ziet er wel een coole tafel uit, eens ik wat meer afweet van hoe dit soort tafels werken zou ik graag ook zo'n restauratie projectje willen doen. Altijd leuk om zelf iets te creëren in plaats van het gewoon te kopen.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Er zijn genoeg liefhebbers van EM kasten (elektro-mechanisch, dus met relais-techniek ipv elektronica, en dat is van voor 1977 ofzo). Zelf houd ik meer van kasten uit de jaren '80/'90.designinglives schreef:Danku allemaal! Is er eigenlijk iemand die thuis pronkstukken staan heeft uit de 70's? Ik heb bij het doorkijken van de flippers hoofdzakelijk (zelfs allemaal denk ik) meer modernere flippers zien staan.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
-
Ja ik vind die kasten ook nog wel leuk, zeker die uit de 80's hebben nog altijd zo een beetje het retro gevoel voor mij. Maar ik heb altijd zo de voorkeur gehad van een super simpel speelveld, het in sommige gevallen mindere plezier neem ik daar met plezier bij! Ik merkte gewoon dat het grootste deel van de tafels de iets "modernere" waren, een beetje de antiek verzamelaar in mij die nieuwsgierig werd denk ik.
Welkom hier!
Zelf vind ik die oudere kasten wel leuk, maar ik ben ook meer fan van de jaren 80 eigenlijk.
Wat ik ook wel leuk vind zijn kasten uit de periode 1977-1982 ongeveer. Die hebben vaak een EM-gevoel terwijl het toch elektronische kasten zijn. Misschien is dat ook wel iets voor jou?
Zelf vind ik die oudere kasten wel leuk, maar ik ben ook meer fan van de jaren 80 eigenlijk.
Wat ik ook wel leuk vind zijn kasten uit de periode 1977-1982 ongeveer. Die hebben vaak een EM-gevoel terwijl het toch elektronische kasten zijn. Misschien is dat ook wel iets voor jou?
No shirt. No shoes. No pinball.
-
Ik heb momenteel enkele kasten op het oog maar heel uiteenlopend. Allereerst een Bally Amigo, ik ben echt te vinden voor de Mexicaans getinte print. Verder nog een Williams Honey, een Bally Mariner en de Bally Strikes and spares (van Paul) allemaal voor verschillende redenen maar meestal hoofdzakelijk door de prints die erop staan. Ze hebben allemaal wel iets maar sommige prints vind ik gewoon te druk. Ik denk dat je met die elektronische kasten dan die laatste bedoelde?
Ja, maar ook mijn Speakeasy bijvoorbeeld.
-
Brengt mij bij iets wat ik mij al een hele tijd afvraag, waarvoor dient die spinning bowl in het midden van de tafel? Leuke graphics wel, vooral het bovenste deel van de speelplaat! :p
Die roulette? Kan je punten mee verdienen, of een extra bal, of (uniek in de flipperwereld!) ook een bal mee verliezen.designinglives schreef:Brengt mij bij iets wat ik mij al een hele tijd afvraag, waarvoor dient die spinning bowl in het midden van de tafel? Leuke graphics wel, vooral het bovenste deel van de speelplaat! :p