untamed67 schreef: ↑15 apr 2021, 15:23
Interessante 5 pagina's voor mensen met veel tijd...

die reset topic.
Bij mij volstaat het (soms) de rechter flips te activeren om de reset te starten.
Ik meet 4.9V op de J210 connector
Anderzijds brandt LED D21 en dat komt zogezegd overeen met 5V ??
Als er geen 5V maar 4.9V toekomt waarom brandt die LED dan ('t steekt niet nauw blijkbaar)
Anderzijds spreekt wijlen Leon van drops boven de 4.65V te houden en dus gewoon een capacitor van 15.000uF bij te solderen. Als het bij mij bij 4.9V al in reset gaat, gaat die capacitor z'n ding dan kunnen doen?
Hoeveel volt moet die capacitor zijn ?
Lijkt me easiest fix toch als het werkt? en beter dan No more reset board van Pinsound?
Je vergeet een belangrijk puntje van meten, als de spanning niet constant is door een slechte condensator of lekkende gelijkrichter hoe meet je dat met je spanningsmeter?
Waarom gebruik je geen scoop?
Signalen en spanningen meten met een scoop zijn veel verfijnder, ze hebben die dingen niet voor niks uitgevonden.
Een spanningsval is heel mooi te volgen, aangesloten op PC kan je een uitdraai maken.
Neem de tijd en begin bij de eerste connector van je transformator de overgangsweerstanden te meten, daarna bord, zekering niet te vergeten enz.
Belangrijkste regel is je krijgt nooit! meer spanning dan dat je erin stopt, alles wat je later toevoegt probeert de spanning te stabiliseren door te bufferen.
Jij meet 4.9 Volt - maar dat is onbelast - je grootverbruikers kapen je 5 Volt onder belasting.
Heb je geen scoop zet dan je meter op Hold voor de laagste meetspanning en verbaas je
Leon had de goedkoopste oplossing.
Edit: 25/35 Volt is genoeg