Wat gaat het worden... Ghostbusters... Star wars... Warcraft... Jaws... Angry birds... MLP... ?
Persoonlijk hoop ik Guardians of the galaxy ofwel de nieuwe Michael Bay turtles...
Check die trailer

https://youtu.be/HeaugHGd1Kw
Ik vond het nog veel grappiger toen we tegen hem zeiden dat nu GoT klaar was, Steve Ritchie zich volop kon concentreren op Vikings. Hij viel compleet stil en trok echt een gezicht van WTF hoe weten die dat. Dus zet Vikings ook maar op het lijstje.Grappig was wel als ik zei:
back to the future --> opschrijven
(rise/dawn/war of the) planet of the apes --> opschrijven
guardians of the galaxy --> antwoordt hij "oooh that's a great movie!"
Toch kan ik me een interview met Gary herinneren dat hij liever geen licentie kasten had. Die brengen gewoon een hoop gezeur met de licensee mee, 8 tot 11 % van de omzet ben je al kwijt, en de licensee zit te zeuren over hoe ze de kast precies willen hebben.Q schreef:Bij Stern zweren ze al jaren bij bestaande franchises/licenties.
Nochtans hebben licenties massa's voordelen die iedereen altijd blijkt te vergeten....Automark schreef: Toch kan ik me een interview met Gary herinneren dat hij liever geen licentie kasten had. Die brengen gewoon een hoop gezeur met de licensee mee, 8 tot 11 % van de omzet ben je al kwijt, en de licensee zit te zeuren over hoe ze de kast precies willen hebben.
dat rekenen ze gewoon door aan de klantAutomark schreef: 8 tot 11 % van de omzet ben je al kwijt
Moet niet elke persoon die op professioneel vlak het daar van hebben?Richard Baan schreef: Dus verkoopt beter.
Wat voor voordelen dan? Bedoel je meeliften op een hype van een film of serie? Ik denk dat een licentie evenveel nadelen als voordelen heeft hoor. De nadelen zijn o.a. het gezever van de licenciehebbende over elk detail en de relatief grote kosten die een licentie met zich meebrengt. En als ik zie hoeveel kasten tegenwoordig naar liefhebbers gaan dan vraag ik me af hoeveel een populaire licentie nog bijdraagt aan verkoop van een flipper.Bingovit schreef:Nochtans hebben licenties massa's voordelen die iedereen altijd blijkt te vergeten....
Herkenbaarheid. Wie koopt er nu nog een flipperkast? En dan een ridder- of space-thema? AC/DC kent iedereen, lijkt me beter verkopen. Metallica lekker populair, de volgende superheld-film, erg herkenbaar. Star Trek, of Star wars, is ook een hot item.Cenobyte schreef: Wat voor voordelen dan?
Precies. En juist daarom is een licentie niet slim. Want als je links en rechts leest dan houdt de één niet van ac/dc, de ander vindt Star Wars niks en Metallica maakt klotemuziek. Je jaagt er dus juist potentiele klanten (flipperliefhebbers) mee weg omdat ze het (dure) thema niet leuk vinden. De meest aanbeden flipperkasten zijn licentievrije kasten. Medieval Madness, Cirqus Voltaire, Theatre of Magic. Dus waarom dat niet gewoon eens een keer proberen als Stern zijnde?nen dan gewoon lekker het geld dat je bespaart steken in extra toys en techniek.Richard Baan schreef:Een enkeling die hem thuis wil hebben is waar Gary het van moet hebben. En als je een Kiss-liefhebber een flipperkast kunt aanpraten gaat dat het best met zijn favoriete muziek, want die flipperkast "vindt hij wel aardig om eens op te spelen". Het ultieme hebbedingetje van zijn favoriete band. Die man zal nooit een space-flipperkast kopen.