Mary Shelleys Frankenstein

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Ledschock5
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2015, 20:11
Real name: Steven Schockaert

Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Ledschock5 » 15 aug 2015, 14:33

Heb onlangs een MSF gekocht, onze eerste flipperkast :D
Bij nader inzien toch wat kleine en minder kleine mankementen ontdekt ...

Het hoofd draait niet meer, getest via diagnostics maar geen beweging in te krijgen, servomotor uitgehaald, opengemaakt stroom opgezet en het motortje draait, jippie!!!
Alleen als ik via de connectoren stroom zet, geen beweging ... de condensatoren eens getest -mijn gebuur- maar alles lijkt normaal. Iemand een idee? Zou ik makkelijk aan zo'n servo aangeraken?

Aan de rechterhand van Frankenstein ontbreken een paar stukjes vinger :madman:

Mijn grootste probleem is dat het display in het Italiaans is, de roms vervangen lees ik dan. Sommige kunnen die zelf programmeren iemand die hier ervaring mee heeft of toch gewoon beter via het internet bestellen?

Verder een aantal kleinere onderdelen die aan vervanging toe zijn.
Iemand die een kast weet staan, klaar voor de sloop waar ik onderdelen zou uit kn gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Richard Baan » 15 aug 2015, 15:06

Dat servomotortje is moeilijk aan te komen, maar gelukkig: bij jou draait hij dus. Die hoef je dus niet te vervangen.
Dan is het de aansturing waar het om gaat.
Misschien iets simpels als een draadbreuk?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Ledschock5
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2015, 20:11
Real name: Steven Schockaert

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Ledschock5 » 17 aug 2015, 09:08

De draadjes lijken ok, zal ze nog 'ns extra controleren ...

De roms heb ik besteld via het internet dus dat zou in orde moeten komen.
Verder nog een paar kleinere issues, misschien moet ik hem toch 'ns helemaal uit mekaar halen en de stukjes die stuk zijn vervangen.
Ik heb al verschillende sites afgezocht naar onderdelen, jammer genoeg vind ik niet wat ik nodig heb :-(

Iemand een paar goeie tips, of een kast klaar voor de sloop?

thx

Ledschock5
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2015, 20:11
Real name: Steven Schockaert

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Ledschock5 » 25 aug 2015, 11:43

EROMS (cpu & displays) zijn vervangen, nu is alles in het Engels en niet langer in het Italiaans ...
Servo motor voor het bewegende hoofd is besteld nu hopen dat het werkt ...

Ik heb sinds gisteren wel een ander probleem, soms lijkt het of de flipperkast het noorden kwijt is wanneer hij muziek of iets anders dient af te spelen, alles door mekaar, verschrikkelijk veel na mekaar hetzelfde herhalen en af en toe valt de muziek weg maar de geluiden blijven dan wel werken ...
Iemand een idee hoe ik hier kan aan beginnen?? Als ik via diagnostics de sound tests overloop dan lijken de EROMS (geluid) in orde want elke test lukt. Alleen in gameplay lijkt het niet meteen goed te komen ...

epevadi
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 dec 2013, 12:24
Real name: Peter van Dijk
Locatie: The Netherlands

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door epevadi » 25 aug 2015, 13:54

Dat probleem heb ik met mijn Frankenstein ook :x . De vermoedelijke oorzaak is de 5v voeding van het display.
Gameroom: Houdini
Sold flippers: Mustang LE, TWD LE, BM 66 premium, X-Men pro, RS, TSPP, SM VE, WWE LE, Full Throttle LE, LOTR, The Hobbit LE, WOZ LE, Sopranos, POTC, LAH, MSF, Goldeneye, Fishtales and Baywatch

Ledschock5
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2015, 20:11
Real name: Steven Schockaert

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Ledschock5 » 26 aug 2015, 12:41

De 5v van het display? Excuses voor de domme vragen misschien, want ik ken er nog helemaal niets van ...
Maar houden beide verband? Ik bedoel hoe kan de voeding van het display impact hebben op het geproduceerde geluid?
Bij mij herhaalt hij "frankenstein" te pas en te onpas en soms gewoon gn geluid ...

Als ik het moest gevonden hebben laat ik het zeker weten!

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Richard Baan » 26 aug 2015, 12:54

Ik denk dat de flatcable, dat is dan de verbinding tussen CPU en geluidsprint, even er af gehaald en terug gezet moet worden. Daarmee herstel je de verbinding zeg maar als deze slecht contact maakt.

Als dat werkt, en het euvel komt weer terug, moet je de flatcable vervangen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Ledschock5
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2015, 20:11
Real name: Steven Schockaert

Re: Mary Shelleys Frankenstein

Bericht door Ledschock5 » 05 sep 2015, 21:28

Bedankt Richard, het geluidsissue is van de baan. Trouwens mooie handleiding, "De Techniek staat voor niets".

Maar jammer genoeg opnieuw een paar probleempjes erbij :-(

3 om precies te zijn

De rechterflipper blijft omhoog staan waarop de zekering doorbrandt en de 2de rechterflipper bovenaan valt naar beneden als er een bal opkomt ...

De algemene verlichting werkt enkel bovenaan, onderaan niet. Er zit geen stroom op de lampjes.
Ik heb de spanning gemeten waar de draad vertrekt en daar geen probleem ...

Een nieuwe servomotor gekocht en als ik hem wil testen ... niks, nada. het rode ledje op de servo print doet het ook niet meer, normaal zou deze moeten oplichten. Dat deed hij een tweetal weken wel nog. In tussentijd is er niets gewijzigd in de kast behalve de Italiaans CPU, Display EROMS vervangen door een Engelse versie.

Iemand ideeën?

Ik ben ook op zoek naar 2 flatrails en een lampenkapje voor de kast, al verschillende webwinkels afgezocht, ebay maar niks te vinden. Zijn er zaken in België waar je naar toe kunt? Iemand een idee welke stukken inwisselbaar zijn tussen flipperkasten zoals de flatrails?
Het zijn de flatrails aan de bovenste flipper -achter- en boven.
Het lampenkapje is datgene dat het licht richt op Frankenstein.

Bedankt!!

Plaats reactie