Dracula (BSD) Mist ball

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 30 jul 2015, 21:18

Hallo,

Worstel al een tijdje met de MIST ball van mijn BSD.
Als de kast een "koude" start krijgt (meer dan 20 uur uit gestaan) blijft de bal wel tot 5 min hangen in de rechter gate, daarna valt hij en heb ik dus een 'gratis" tweede bal, daarna blijft de volgende bal ongeveer 1 min hangen en daarna is het over en stopt de kast met de bal voor te bereiden in de gate (voor de rest van de tijd dat hij aanstaat). Oftewel bijna onmogelijk een MIST ball te krijgen.

Via google heb ik alles afgezocht en zou de L1 op het opto bord vervangen moeten worden, deze heb ik dus onlangs vervangen maar zonder resultaat helaas, ook een 50Kohm potmeter over de R2 100Kohm geplaatst bied geen oplossing. Er is een opto bordje uit Australië die de problemen kan verhelpen maar kost incl.. verzending 115 dollar, dus een beetje prijzig, als een origineel maar 33 kost (helaas nergens aan te komen).

Iemand suggesties / oplossingen, of is de oplossing uit Australië de beste??

Ik hoor het graag

Greetz.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door flippers.be » 31 jul 2015, 08:30

Heb je de zelftesten al gedaan ? Wat geven die van resultaat ivm werking van de optos ?

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 31 jul 2015, 14:58

flippers.be schreef:Heb je de zelftesten al gedaan ? Wat geven die van resultaat ivm werking van de optos ?
Yep, eerste paar minuten na aanzetten geen enkele foutmelding, daarna begint het met inteference, daarna magnet error en daarna power error etc....

Greetz

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door flippers.be » 31 jul 2015, 15:26

en als je dan de switch test doet, registreren de optos dan wel goed of hebben ze toch fouten ? en dewelke, de linkse of rechtse pocket of de long beam ?

en heb je de kast al lang, heeft het vroeger wel goed gewerkt of heb je de kast zo gekocht ?

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 31 jul 2015, 16:39

flippers.be schreef:en als je dan de switch test doet, registreren de optos dan wel goed of hebben ze toch fouten ? en dewelke, de linkse of rechtse pocket of de long beam ?

en heb je de kast al lang, heeft het vroeger wel goed gewerkt of heb je de kast zo gekocht ?
Alleen de opto #82 werkt dan niet (long beam), dus daarom de L1 vervangen op Opto board.
Kast heb ik onlangs (3 weken geleden) gekocht en was eigenlijk zelfde probleem, eerste aantal minuten goed daarna troubles.
Volgens vorige eigenaar had ie geen problemen ermee. Ik heb wel heel de kast uit elkaar gehad om hem naar boven te kunnen brengen, zo'n beetje alles is los geweest van het speelveld en tevens grondig gereinigd.
Verder werkt eigenlijk alles goed (ook magneet is perfect) alleen die rechter pocket, dus de long opto.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Greetz

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6177
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door zwartepanter » 31 jul 2015, 21:18

Goh, kan een echte pain in the ass zijn, zelf voorgehad... check die opto's, google het probleem eens en je zal zeker verder komen...

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 03 aug 2015, 18:09

zwartepanter schreef:Goh, kan een echte pain in the ass zijn, zelf voorgehad... check die opto's, google het probleem eens en je zal zeker verder komen...
Ja heb idd alles al gegoogled, heb wel e.e.a. gevonden maar tot op heden niks geholpen. Heb nu het Opto bordje extra geaard, en nu blijft hij stabiel op de opto check in de rechterpocket na. Hier stopt ook de test na 2 failures.

Greetz.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door flippers.be » 04 aug 2015, 07:17

Ik zou denken aan het meest simpele - de led van de long opto is aan vervanging toe.

En je hebt de kast geshopt - staan die lege opto behuizingen nog voor de long beam optos ?
als ik me goed herinner staat er aan beide kant 1 of 2 van die plastiekjes zodat de straal in het begin wat meer schaduw heeft.. bij het shoppen worden die vaak over het hoofd gezien.

En de draden naar de optos rechts goed aangesloten en niet per ongeluk omgewisseld ofzo ? :)

Gebruikersavatar
wimpinball
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 apr 2013, 13:27
Real name: wim van roey

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door wimpinball » 04 aug 2015, 13:49

Vervang de optos en uw probleem zal normaal gezien opgelost zijn .
Anders zit het in het bord die de optos aanstuurt en verwerkt .
Dan zul je de lm339 moeten vervangen
Moet eerst een keer kijken welke print wordt gebruikt om nog meer oplossingen te kunnen bieden .
ik heb al een keer gehad maar op een andere flipper , dat er een switchdraadje was losgekomen aan een target en soms wel en soms niet bij trillen terug contact maakt

Succes ,
Wim

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4385
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door David Pinball Wizz » 11 aug 2015, 15:03

Ik heb nog een NOS (ongebruikt origineel) bordje A-15646 liggen maar qua prijs mag je van hetzelfde uitgaan
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door HarrieD » 11 aug 2015, 18:53

Ik zie ook 3 elko's op de print. Elko's lekken nog wel eens en dit is de goedkoopste reparatie. Vervang die eens voor de grap.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 06 sep 2015, 15:17

David Pinball Wizz schreef:Ik heb nog een NOS (ongebruikt origineel) bordje A-15646 liggen maar qua prijs mag je van hetzelfde uitgaan
Ik heb toch maar het bordje uit Australië besteld van de week want heb nu alles vervangen en getest maar resultaat blijft hetzelfde helaas. Ik zal binnenkort laten weten of dat het probleem verhelpt.

Bedankt voor het aanbod en het meedenken.

Gebruikersavatar
wimpinball
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 apr 2013, 13:27
Real name: wim van roey

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door wimpinball » 08 sep 2015, 12:38

toch zal het probleem in de optos zijn of in de bedrading van de switchen .

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 14 sep 2015, 16:53

wimpinball schreef:toch zal het probleem in de optos zijn of in de bedrading van de switchen .
Bedankt voor het meedenken, ik heb nog steeds het bordje niet binnen, dus nog ff afw8e.

Greetz.

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door marshalljmp » 17 sep 2015, 00:05

Ik had het zelfde probleem met mijn dracula en als ik me goed herinner (is al een hele tijd geleden) heb ik toen alle stekkers vervangen,sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

captainpinball
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 mar 2014, 15:08
Real name: michel
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door captainpinball » 17 sep 2015, 19:28

Bij mijn bsd laatst ook de meest vreemde verschijnselen gehad,ook met betrekking tot de mist bal.
Heb toen een set nieuwe flatcables gemonteerd en sindsdien geen problemen meer gehad! :D
Weet niet of dit toeval was,maar kan een relatief goede oplossing voor je zijn. :yahoo:
Momenteel in bezit:Bally truckstop,hook,Batman d.e,ghostbusters.virtual pinball project(roadshow)
Vertrokken :bally ro-go,blackwater 100,pack man,bugs bunny birthday ball,neo geo,demolition man,turtles,Batman forever,Royal rumble,Black Rose.no fear,star wars d.e police force,hardbody.potc,sm red.stern i.j.flintstones

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: Dracula (BSD) Mist ball

Bericht door Farrari » 02 okt 2015, 10:14

Hallo Allemaal,

Bord is binnen, en Yes alles werkt weer zoals het moet. Mooi spul die Australische bordjes.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Greetz

Plaats reactie