Werken met Stern pinball

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Werken met Stern pinball

Bericht door Sacriloco » 21 aug 2014, 11:14

Hallo,

Dit is niet echt een technisch probleem van de kast maar eerder een technisch probleem qua persoonlijke handigheid.
Onlangs heb ik voor de eerste keer een stern kast in mijn bezit (TSPP).
Na wat prutsen heb ik gevonden hoe ik het speelveld volledig omhoog krijg. Echter lijkt de manier waarop ik dit doe, niet correct. Ik schuif het speelveld naar me toe en ga dan naar de achterkant van het speelveld om het op te heffen en op de rail te krijgen. Ik ben Bally/Williams gewoon en de manier waarop ik dit speelveld bij een stern omhoog moet doen, kan toch niet juist zijn?

Verder zit de lockbar heel los. Niet zozeer om het omhoog/omlaag te doen, maar het kan nog schuiven van links naar rechts. In principe is dit hetzelfde systeem als bally/williams, echter is er nog een ronde (cilinder achtig iets :p-)dat in een (veel groter) open gat steekt. Geen idee waarvoor dit dient... (sorry voor de belachelijke beschrijving maar weet niet hoe dit best te beschrijven)
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: Werken met Stern pinball

Bericht door edelhert » 21 aug 2014, 11:37

Hoi,
Ik had dezelfde ervaring met mijn eerste Stern kast (RBION). Het speelveld heeft niet dezelfde handige scharnieren als de B/W kasten, het ligt los in de kast. En bij het terugplaatsen moet je over een "hobbeltje" heen, wat het makkelijkst gaat door het speelveld inderdaad van achteren even op te tillen. Wat ik vooral naar vind van deze constructie, is dat je heel gemakkelijk krassen maakt aan de binnenkant van het kabinet, doordat het speelveld onbedoeld scheef komt te zitten.
Wat betreft de lockbar: bedoel je misschien het gat waar de "tournament" button in kan worden gemonteerd?
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: Werken met Stern pinball

Bericht door Sacriloco » 21 aug 2014, 13:24

Thx voor antwoord. Zal idd voor tournament knop zijn. Had daar niet aan gedacht :oops:
http://www.bestofpinball.de/catalog/ima ... -stern.jpg
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Plaats reactie