gameplay

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Stoffel
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 apr 2014, 11:42
Real name: Christophe
Locatie: Belgium

gameplay

Bericht door Stoffel » 10 mei 2014, 10:25

Bestaat er eigenlijk zoiets als een lijst van flippers met de beste gameplay? Dus puur op basis van amusementswaarde/diepgang spel?

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5838
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: gameplay

Bericht door Pascal » 10 mei 2014, 10:49

tja beste gameplay...sommige mensne vinden kasten met flow beter en anderen vinden stop-and-go kasten beter
is een beetje personelijke smaak

qua diepgang...flippers met software van keith johnson zijn héél diep qua software

Gebruikersavatar
ankske
Berichten: 528
Lid geworden op: 13 mar 2012, 13:42
Real name: Anke Baeyens
Locatie: Belgium

Re: gameplay

Bericht door ankske » 10 mei 2014, 15:35

Dit vind ik ook een moeilijke vraag.
Qua diepgang kom ik uit bij mijn all time favorite LOTR, ook zeer dik in orde is TSPP.
Toevallig komt bij beide diene Keith Johnson voor (dank u Pascal, wist ik nog niet, interessante man precies...)
Als je meer wil te weten komen over diepgang van bepaalde kasten, kom je al heel ver met de rule sheets te lezen.

Gameplay staat voor mij dan weer gelijk aan variatie van schoten te maken en veel afwisseling, zeer geslaagd bij MB, verder ook MM, TOM, CV en nen hoop andere kasten.

Bij een goede flow denk in dan aan TRON, MOP en bovengenoemde kasten.

Dus geen gemakkelijke vraag, inderdaad eerder een persoonlijke keuze en die is voor iedereen anders.
Ik vind wel dat gameplay/flow meestal ook samengaan.
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: gameplay

Bericht door Cenobyte » 10 mei 2014, 16:44

ankske schreef:Ik vind wel dat gameplay/flow meestal ook samengaan.
Ik ook. Ik houd eigelijk over het algemeen niet van stop & go kasten zoals Twilight Zone, maar toch staat TZ bovenaan in de IPDB lijst van beste flippers.

Dus wat is gameplay? Eigenlijk waar je het meeste lol aan beleeft. Voor de één is dat een simpel potje flipperen zonder al teveel regels, voor de ander moet dat een zeer diep spel met juist veel regels zijn. Ikzelf heb eigenlijk een hekel aan diepe regels, omdat het je verplicht zaken te bestuderen en te onthouden en ik heb daar een hekel aan als het op spel aan komt.

Je moet dus voor jezelf eerst vast stellen wat je leuk vind ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: gameplay

Bericht door flippers.be » 12 mei 2014, 07:20

Is idd persoonlijk.. maar als je hier zegt welke kast je wel/niet bevalt dan kunnen de mensen wel zeggen welke andere kasten gelijjkaardig zijn qua flow/spelregels en welke totaal niet, om je toch wat te begeleiden in je keuze.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: gameplay

Bericht door HarrieD » 12 mei 2014, 09:30

Lastige vraag. Zelf houd ik ook niet echt van die enorm diepe rulesets. Voor mij speelt de emotie mee, of hoe Chris Bucci het noemt: de heartstrings. Geen mij maar een funhouse, een whirlwind. Daar zit voor mij ook een deel nostalgie in. Ik moet zeggen dat de mousin' around me laatst echt positief verbaasde (zal geen blijvertje zijn denk ik), en de royal rumble vond ik ook erg leuk spelen. Tijdens de nieuwjaarsborrel van de NFV heb ik veel gespeeld op de TZ en TOM. Maar TAF heb ik links laten liggen.

Verder vind ik "FIRE" ook helemaal geweldig. Die moet dan ook in een muffe camping kantine staan, de natuurlijke habitat van een flipperkast.

Maar dat is natuurlijk een volledig persoonlijke mening.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Plaats reactie