help...tips gevraagt

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
bramble
Real name: bram

help...tips gevraagt

Bericht door bramble » 24 dec 2013, 21:55

beste flipperliefhebbers .

ik ga morgen kijken naar een sega maverick flipperkast maar ben erg bang voor dat grote display
kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten ? is het te testen en kan je aan iets zien of het
nog in goede staat is ..

alvast bedankt

bram

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Re: help...tips gevraagt

Bericht door J.Verheggen » 25 dec 2013, 09:13

computervoeding meenemen, display lospluggen en direct aansluiten op voeding dmv de connectors op de display en voeding, ik neem aan dat ie niet werkt dat je dit vraagt?
of speelt de kast gewoon?
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

bramble

Bericht door bramble » 25 dec 2013, 14:05

de flipperkast speeld gewoon maar omdat ik zo bang ben voor deze displays vroeg ik mij af of je kan
zien of hij nog in goede staat is ...

bramble

Bericht door bramble » 25 dec 2013, 14:35

ik zal wat duidelijker zijn ik kan een maverick overnemen voor 700 euro waar alles aan werkt en er goed uitziet
alleen schade bij de flipperknoppen ,wil deze graag overnemen maar twijfel heel erg omdat als ik display problemen
krijg deze niet te vinden zijn en als ze al ergens aangeboden worden heel duur zijn .hoelang gaat zo,n display nou
eigenlijk mee en is het een kwestie van tijd voor dat hij op is? of kan ik de kast gerust overnemen als deze nu nog goed functioneert?

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 25 dec 2013, 15:19

Je kunt alleen letten op (aankomend) uitgassen van het display. Dat kun je waarnemen door bij een vol belicht display (LIEFST een displaytest laten uitvoeren door de eigenaar) te kijken of alle puntjes van het display nog redelijk gelijkmatig oplichten. Zitten er echt donkere plekken (meestal in de hoeken) dan heeft het display al aardig wat branduren achter de kiezen. Hoeft niet te betekenen dat ie morgen uitvalt natuurlijk, maar kan nog een klein punt van financiële onderhandeling zijn ;)

De rest van de storingen valt niet te voorspellen, maar veel andersoortige storingen aan dit display zijn wel te repareren denk ik.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 25 dec 2013, 15:37

Je kan nu ook de color dmd inpluggen in de plaats van zo'n groot display. Dus alternatieven zijn er altijd.
IFPA Country Director Belgium

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 25 dec 2013, 15:44

hoelang gaat zo,n display nou eigenlijk mee en is het een kwestie van tijd voor dat hij op is? of kan ik de kast gerust overnemen als deze nu nog goed functioneert?
Om je gerust te stellen: deze kasten stonden in de exploitatie soms 10 a 12 uur per dag aan, dag in dag uit. Zoveel slijtage als ze toen kregen gaan ze in privébezit nooit meer krijgen. Als het display er nog redelijk goed uit ziet, krijg jij nooit meer versleten met een paar uurtjes up-time per week :mrgreen:
Ik zou me dus niet druk maken over normale slijtage die jij nog gaat veroorzaken.

Wat meer een probleem is, is de levensduur van de electronica, maar dat geldt eigenlijk voor de gehele kast. Er zijn veel meer kasten met specifieke onderdelen dan alleen de grote display's van deze kasten. Ik heb een Corvette met daarin een specifiek bord (wat de motor laat schommelen) waar een of andere idioot ooit met een soldeerbout in heeft zitten frotten en die bordjes zijn ook niet meer te vinden. Dat zijn uitdagingen waarover je je niet druk moet maken als je een flipper koopt.

Als het display er redelijk tot goed uit ziet: kopen die handel, niet druk maken over display. Cross that bridge when you come to it ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 26 dec 2013, 10:32

David Pinball Wizz schreef:Je kan nu ook de color dmd inpluggen in de plaats van zo'n groot display. Dus alternatieven zijn er altijd.
Klopt. En dat geldt ook voor de "standaard" DMD's. Als die stuk gaan zijn ze best aan de prijs. In dat geval is een color DMD ook een alternatief. Ik zou wel even kijken of de display nog fris is, en als dat gewoon goed is gewoon voor gaan.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Bos007
Real name: Andy Bostyn

Bericht door Bos007 » 26 dec 2013, 13:25

bramble

Bericht door bramble » 26 dec 2013, 21:43

dankje wel voor de tips allemaal !!!!

wou jullie ook laten weten dat ik de flipperkast inmiddels heb aangeschaft bleek ,alleen geen maverick
te zijn maar een baywatch achteraf ben ik daar wel blij mee .

heb ook natuurlijk even de display getest volgens de tip van cenobyte en alles zag er goed uit ....

groetjes bram

Plaats reactie